Gå til innhold

Dataen rebooter istedet for å slå seg av!!! HELP!

steveak

Anbefalte innlegg

Har fått et rart problem som jeg trenge hjelp med. Jeg har oppgradert maskinen min, kasta ut det gamle HK&CPU + strømforsyning (ny enermax psu fra komplett) og har fått en -nesten- fungerende maskinen. Dvs. helt til jeg ber windows om å slå av maskinen (eller gjør det ved å holde inne powerknappen i 4-5 sek.) - da skjer følgende: Maskinen resetter seg og lager en whoooi :lol: lyd før den fyrer opp bios igjen. Den vil rett og slett ikke slå seg av!

Alt er nytt av HW i maskinen, bortsett fra kabinettet som er en overlevning fra den forrige maskinen. I den satt det et dualcpu celeron mb, abit bp6. Hadde ingen problemer med å slå av maskinen med det gamle systemet.

Noen som vet hva det kan være? Har fundert på om det kan være at kabinettet ikke fungerer med enermaxen eller at mb ikke gjør det? Men kabinettet er jo bare et dumt "skall" ikke sant eller.

Det er vel ikke forskjell på powerknapper o.l. på nye/gamle kabinetter osv.?

Hjelp mottas med stor takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, har fulgt manualen så godt som mulig... :o

Når du fikk det til med din maskin, byttet du om på pluss/minus (snudde skoen)? Hvis ledningene som skal til MB sitter feil vei (feil pluss/minus), kan de forårsåke dette at maskinen ikke slår seg av? Tror du det kan hjelpe å snu skoen?

Har du kopla ledningene fra av/på og reset knappene rett?

Hadde samme problem og. bare skifta litt på ledningene som sitter på hk. (sikkert nede til høgre :) )

Sjekk i manualen kor dei forskjellige ledningene skal sitte

:D:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...