Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Trenger hjelp til valg av nytt Kabinett.

Anbefalte innlegg

Får jo plass til veldig lite i emne teksten men...

Skal ha nytt kabinett, er en del ting jeg vil at det skal ha...

Her er hva som skal kjøpes med det.

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=53074

Burde være ganske lett siden det skal flyttes fram og tilbake fra mor til far en gang i måneden elns :p men trenger ikke tenke så veldig mye på det, går greit med et ekstra kilo, skal nok klare det :) Et håndtak på toppen som på denne er jo topp hvis det finnes andre med det.

Vil ha USB og lyd osv i front.

Vil ikke ha noe spessielt fint design, med neon lys osv, utsenede har ikke my å si.

Vil ha en god del harddisk plasser, 4+

Skal ha en GeForce 8800 GTS 320 MB inn i det, har hørt at det er veldig stort så det må være plass til det.

Vifte til hardisker er jo et stort pluss, og enkel montering av PCI kort og dvd brenner er greit.

Pris burde ikke være over 800-900! :ermm:

Noen som vet om noe slikt kabinett? :w00t:

Endret av Sindree1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ammo kabinettet du linker til er et veldig bra kabinett teknisk. Det er ikke mer enn 4 plasser til harddisker før du må ha overganger til 5.25 plasser.

Ellers et kjølig og relativt solid kabinett. Jeg har det selv og det virker iallefall sammenskrudd. Eneste er hurtigfestene for pci. Med mye flytting så må skruer til. Det er ikke noe problem, da skruer kan brukes samtidg med hurtigfestene.

Lenke til kommentar

Så litt gjennom tråder, ser ut som Antec P180B/P182 er veldig populære, men hvilket burde jeg velge av de? Noen har problemer med dørene, er det fikset nå?

Er det et veldig (VELDIG) problem å få kablene rundt skjermkortet?, som noen skriver, skal som sagt ha et GeForce 8800 GTS 320 MB, som er ganske langt.

https://prisguiden.no/product.php?p...=specifications

og

https://prisguiden.no/product.php?p...=specifications

Endret av Sindree1
Lenke til kommentar
Det antec kabinettet du linker til, har vel sine beste sider med at det er veldig godt støydempet, også på disker som standard.

Til den prisen synes jeg (kun sett på) at dører osv kan virke litt dårlig bygd.

9296281[/snapback]

Tror jeg skal kunne leve med dårlige dører(hvis det er det i det hele tatt), også en stor fordel at det lager lite lyd!

Lenke til kommentar
Kjøpte Antec NSK6000 med mitt nyaste oppsett, veldig fornøyd med valget. Stilreint, nok funksjoner og hyggelig pris. Anbefales viss du (som meg) ikkje vil bruke all verdens på kabinett. Prisguide

9297700[/snapback]

Kjøpte du kabinettet med psu? var den 430w eller 500w? ser litt forskjellig er oppgitt...

Følger det med noen kjølevifter, evt hvilke størrelser skal det være på viftene?

Vurderer sterkt samme kabinett... :)

Lenke til kommentar
Kjøpte Antec NSK6000 med mitt nyaste oppsett, veldig fornøyd med valget. Stilreint, nok funksjoner og hyggelig pris. Anbefales viss du (som meg) ikkje vil bruke all verdens på kabinett. Prisguide

9297700[/snapback]

Kjøpte du kabinettet med psu? var den 430w eller 500w? ser litt forskjellig er oppgitt...

Følger det med noen kjølevifter, evt hvilke størrelser skal det være på viftene?

Vurderer sterkt samme kabinett... :)

9305226[/snapback]

Er litt feilaktig informasjon hos enkelte av butikkene. Kabinettet kjem i to versjoner, ein med 430W PSU (NSK6500) og ein uten PSU (NSK6000), eg kjøpte då sistnevnte. Av vifter følger det med ein 3 speed 120mm (exhaust) vifte med plass til 2 x 92mm (intake) + mulighet for 80mm i "air duct'en". Bruk av silikonføtter under kabinett og ved montering av harddisk reduserer støy.

Lenke til kommentar

P182 er nok veien å gå her.. mesteparten av kablene kan du legge bak hovedkortplata, også P4-kabelen fra psu, om du monterer psu med vifta ned. Jeg har P182, corsair hx520 og p5w dh deluxe.. der er P4-pluggen plassert likt og kabelen når fint opp bak plata :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...