nopain Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Jeg har et lite problem angående hjemmenettverket vårt. Jeg får ikke kontakt med resten av nettverket, ikke pinget. Jeg får bare sendt informasjon fra meg, men mottar ikke noe form for informasjon fra de andre pc på nettverket. Prøvd å bytte nettkort. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Hjemmemekka TP-kabel? kan være at det ene paret er dårlig (den for å motta) Lenke til kommentar
nopain Skrevet 15. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2003 Ja. kabelen er hjemmelagd, men sjekket at det var kontakt mellom alle lederene. Kan jo hende at den er dårlig fordi. Skal prøve å lage en ny. Takk uansett Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Ja. kabelen er hjemmelagd, men sjekket at det var kontakt mellom alle lederene. Kan jo hende at den er dårlig fordi. Skal prøve å lage en ny.Takk uansett Du har koblet etter skjema? Prøv 10Mb/s halv duplex og se om du oppnår kontakt, gjør du det er kabelen dårlig eller du har jukset med rekkefølgen. Lenke til kommentar
nopain Skrevet 15. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2003 Koblet ikke etter skjema, koblet den likens i begge ender. spiller det noen rolle i hvilken rekkefølge fargene er så lenge de er likens i begge ender? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Koblet ikke etter skjema, koblet den likens i begge ender. spiller det noen rolle i hvilken rekkefølge fargene er så lenge de er likens i begge ender? Ja, det er er jo det som er viktig. Gjør du ikke dette kan du som regel glemmer 100Mb/s og ende opp i null signal. Lenke til kommentar
Komle Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 er kabelen lik i begge ender får du 100Mbps full duplex viss alle parene har skikkelig kontakt. eneste er viss kabelen er 50m +++ bør man koble etter sjema siden revolveringen av parene er forsjellig noe som resulterer i forsjellig resistans fra par til par, men dette har ingenting å si viss kabelen er kort. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 er kabelen lik i begge ender får du 100Mbps full duplex viss alle parene har skikkelig kontakt.eneste er viss kabelen er 50m +++ bør man koble etter sjema siden revolveringen av parene er forsjellig noe som resulterer i forsjellig resistans fra par til par, men dette har ingenting å si viss kabelen er kort. Nåja, dette er en påstand jeg har sett motbevist mange ganger du med null kontakt. Og hva er nå poenget med og ha et koblingskjema og en standard hvis man skal koble etter eget hode? Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Det skal funke helt fint å koble likt ibegge ender. Har alltid funket det. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Det skal funke helt fint å koble likt ibegge ender. Har alltid funket det. Nei, det er ingen selvfølge. Ligger kabelen i områder med støy så har du problemer, har du nettkort som er litt følsome ender du på null link osv. Jeg mener det er et ytters dårlig råd og prate om at det funker med "likt i begge ender" når det er åpenbart at fargekodene har en funksjon og at det er en standard for koblingen av disse. Det er vel ikke akuratt vanskelig og gjøre det korrekt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå