Myst Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Hallo Hallo Ville bare meddele at i går fikk jeg min første lønnsøkning etter mitt første år som byggingeniør. Fikk også vite omtrent hvor mye bonus vi vil få til neste år. Septemberlønnen gleder jeg meg til! (ordinær lønn + sommerbonus + etterbetaling) Lenke til kommentar
HowCome Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Gratulerer! Hvor lang utdannelse må man ha for å være bygging.? Lenke til kommentar
Myst Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 (endret) Takk takk! 3-årig høgskoleutdannelse for bachelorgrad og etter det 2-årig masterutdannelse for sivilingeniør. Krav for å komme inn er 2FY og 3MX fra videregående (generell studiekompetanse). Endret 16. august 2007 av myst84 Lenke til kommentar
HowCome Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Interessant! Mulig å spørre hvor du gikk på skole? Lenke til kommentar
Myst Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 Høgskolen i Østfold avd. Tune (Sarpsborg) Lenke til kommentar
HowCome Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Takk for informasjonen! Og nok en gang - gratulerer med lønninga! Bare ikke sløs dem bort nå... alltid greit å ha noe oppspart, selv om verden ikke er annet enn full av fristelser! :!: Lenke til kommentar
Myst Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 Nei da, ingen bekymring. De skal nok brukes på fornuftige ting, som gjeld. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 (endret) Var begynnerlønna over eller under teknalønn og hvor viktig var karakterer mtp lønn osv samt gikk du bygg og anlegg konstuksjon vei ...? Du trenger ikke svare om du vil er bare nysgjerrig. (teknalønn er 380000 hvis jeg ghusker rett) Btw GRATTIS Endret 17. august 2007 av Admin'c Lenke til kommentar
Myst Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 (endret) Ja, i andre klasse hadde vi fag om både konstruksjon, vei og kommunalteknikk. De to siste falt ikke i smak hos meg, så for 3. klasse valgte jeg kun fag som omhandlet konstruksjon. Karakterene har selvsagt noe å si når man skal begynne på sin første jobb. Jeg begynte godt under den lønna du nevner, uten å nevne noe tall. Nybegynner lønn for ingeniørstudenter i 2006 var ~320.000. (Kilde: RIF) Som en avslutning, vil jeg si at hvis dere er interessert i konstruksjoner og beregninger og vil være med å utvikle byggenæringen, er ingeniørstudiet noe å satse på. Hør med deres skolerådgivere for nærmere info. Endret 17. august 2007 av myst84 Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Er der allerede er derfor jeg lurer på hvordan det er. Synes det er håpløst lite info fra ledelsen når det kommer til ting langt frem i tid. Og mange i klassen mener at karakterer ikke er så viktig, så det er lett å bli påvirket Men for en lønnsstigning i gjennomsnittslønn :o mulig bygg ligger under gjennomsnittet men alikevel. (sorry for hijacking av tråd) Lenke til kommentar
Myst Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 Ok, hvilken skole studerer du på? Karekterene er et godt utgangspunkt for førsteinntrykket, så prøv alltid å gjøre ditt beste. Men det er selvsagt forståelsen som er mest viktigst. I vår bransje er det veldig viktig å forstå det man driver med. Ellers kan det gå riktig ille. Hva mener du med "hijacking av tråd"? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 er din tråd jeg burde strengt tatt laget min egen Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Bygg har vel alltid ligget under snittet, men har vel bedret seg litt i det siste med et godt arbeidsmarket. Men hva jobber du med, og hvor mye tjener du? Lenke til kommentar
Myst Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 Vel, ingen problem å be en av moderatorene ta seg av det. Byggeindustrien har tatt ganske av de siste årene ja, og det er stor etterspørsel etter ingeniører nå, så firmaene prøver å lokke med gode tilbud. Jobber i et lite rådgivende ingeniørfirma. Nå tjener jeg ca. 320.000. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå