:chribruu Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 (endret) Har fått dette (Platinum) i posten, men får enda ikke brukt det da privatøkonomien ikke er på sitt sunneste, så det mangler noen deler før jeg er oppe å kjøre med dette. Vet at kortet ikke er av de helt nyeste P35-kortene, men fant ikke en dedikert tråd om det, og da tenkte jeg hvorfor ikke? Er det noen der ute som har noen erfaringer angående dette kortet, eller annet? Har noen forsøkt å klokke? Da det ble testet av hw.no var det en ustabil BIOS, noen av testresultatene må taes med noen sekker salt. bit-tech.net mener på sin side at det er meget gode muligheter (noe som vel er en gjenganger med P35-brikkesettet). At Realtek har oppgradert sin lydkodek/brikke til et temmlig bra nivå (sies det) er jo ikke å forakte, selv om jeg kommer til å sverge til mitt E-MU 0404 USB kort. Noen Fakta: MSI P35 Platinum ATX - iP35 Dimensjoner (BxDxH) 30.5 cm x 24.5 cm Brikkesett type Intel P35 Express / Intel ICH9R Multi-Core-støtte Dual-Core / Quad-core Maks. databushastighet 1333 MHz Socket LGA775 Kompatible prosessorer Pentium 4, Pentium Extreme Edition, Pentium D, Core 2 Duo, Core 2 Extreme, Core 2 Quad, Pentium Dual Core, Celeron 400 sequence 64-bit prosessorkompatibilitet Ja RAM 8 GB (maks.) Støttet RAM-teknologi DDR II SDRAM Diskkontroller ATA-133, Serial ATA-300 (RAID), eSATA-port USB-portskonfigurasjon 12 x USB Lagerportskonfigurasjon 1 x ATA, 5 x SATA, 2 x eSATA Lydutgang Lydkort - 7.1 surround (Realtek HD Audio) Nettverkstilknytning Nettverksadapter - Realtek RTL8111B - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet (fra prod. info komplett.no) MSI P35 Platinum Combo Samme som over, bare med 2xDDR2 spor og 2xDDR3 spor P-ATA (IDE) kontrolleren er fra Marvell, det samme er en SATA port(ICH9R sørsiden støtter 6 SATA kanaler á 3Gbit, men to er brukt til to eSATA kontakter på baksiden så det er 4 igjen internt, 5 totalt). Realtek står for Gbit LAN porten. LINKER: Prisguiden: P35 Platinum P35 Platinum Combo Tester: hw.no bit-tech.net Anandtech Bios/Drivere: MSI Endret 17. august 2007 av :chribruu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå