LostOblivion Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Hei, Jeg vet at det går an å kjøre XP og Vista på samme maskin på forskjellige disker/partisjoner, men har akkurat begynt på UiO og tenkte å installere Ubuntu el i stedet for Vista...til jeg får meg en laptop. Lurte på om det vil gå å kjøre XP og Ubuntu som XP og Vista, og evt om jeg kan ha XP, Vista og Ubuntu på en tredje disk/partisjon. Evt noen som veit om en slags disk os som kjører før noe annet større os som bare lar meg velge hvilket os som skal boote? Takk! Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Flyttes til GNU/Linux-forumet hvor den egentlig burde blitt postet. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Hei, Jeg vet at det går an å kjøre XP og Vista på samme maskin på forskjellige disker/partisjoner, men har akkurat begynt på UiO og tenkte å installere Ubuntu el i stedet for Vista...til jeg får meg en laptop. Lurte på om det vil gå å kjøre XP og Ubuntu som XP og Vista, og evt om jeg kan ha XP, Vista og Ubuntu på en tredje disk/partisjon. Evt noen som veit om en slags disk os som kjører før noe annet større os som bare lar meg velge hvilket os som skal boote? Takk! 9294512[/snapback] Du kan ha så mange OS du vil bare du har diskplass nok. Hvis du installerer Ubuntu sist så vil et program som heter GRUB legge seg i oppstartsporet. Det gjør at du kan velge hvilket OS du vil starte. Hvis du derimot installerer Windows etterpå vil ikke Windows finne Ubuntuen og du vil få problemer med det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå