AnaXyd Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 (endret) Hei! Har akkurat installert Vista Home Premium, og driver å installerer drivere. Men nå går det plutselig ikke an å gå inn på kontrollpanel, og diverse andre steder! (Høyreklikk-Tilpass, Høyreklikk på Datamaskin-Egenskaper osv) Det kommer opp et halvt sekund, også blir det bare borte igjen... Vista åss... Dette er jo bare helt, merkelig! Er det noen som veit hva som kan være problemet? Jeg formaterte akkurat Vistaen på nytt også, da det skjedde i forrige installasjon også. Setter pris på svar! Endret 16. august 2007 av AnaXyd Lenke til kommentar
headbullen Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Har du aktivert vista? Har du gyldig cdkey? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 Jeg har ikke aktivert den enda nei, og ja, jeg har en gyldig key! Har dette noe med problemet å gjøre? Det skjedde etter at jeg installerte noen drivere. Jeg husker ikke hvilke, men det var enten skjermkortdrivere eller hovedkortdrivere. Lenke til kommentar
headbullen Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Jeg slet med at kontroll panelet ikke kom opp før jeg hadde aktivert windowsen. Selvfølgelig kan det ha vært andre årsaker, men det jeg følte var feilen iallefall. For alt ordnet seg når den var aktivert Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 Seriøst? Slet du med det andre jeg ikke får åpna også? Lenke til kommentar
headbullen Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Det kan jeg ikke huske. Men husker kontroll panelet kom opp første gang, men forsvant når jeg prøvde å velge noe. Så prøvde jeg å starte kontroll panelet på nytt igjen, da uten at det ville starte opp en gang. Så prøv å aktiver! For du har vell ekte lisens Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 Ikke noe piratkopi her i gården nei.. Men alikevel da... Merkelig... Jeg hadde tenkt å vente litt med aktiveringa, og bruke det trikset som utvider aktiveringsperioden med 120 dager eller noe.. Veit du om dette fjerner det problemet jeg har? Og veit du hva jeg må skrive i kjør isåfall? Lenke til kommentar
headbullen Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Hvorfor ikke bare aktivere med en gang ? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 Fordi jeg er usikker på om jeg skal ha det på akkurat denne pcn... Men den binder seg til hovedkortet ikkesant? Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Fordi jeg er usikker på om jeg skal ha det på akkurat denne pcn... Men den binder seg til hovedkortet ikkesant? 9302595[/snapback] Nei. Du kan ha EN lisens, men du kan ikke bruke den på TO pcer SAMTIDIG, bare en. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 Så om jeg forstår rett: Eksempel: Jeg har Vista på en pc. En gammel en. Jeg kjøper ny, formaterer den gamle og installerer Vista på den nye og aktiverer og dette går helt smertefritt. Er det slik? Lenke til kommentar
headbullen Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 OEM versjonen eller Retail versjonen avgjør det. Har du OEM er den i prinsippet bundet fast til hovedkortet, men det går alltids ann å skylde på ødlagt hovedkort/død harddisk etc. for at du må reinstallere å få gjenaktivere lisensen. Derimot Retail versjonen, den kan du installere hvor du vil. Bare den blir brukt på en pc om gangen vell å merke! Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 18. august 2007 Forfatter Del Skrevet 18. august 2007 Jøss, men da er det jo greit da! Har Retail versjonen, så da er det bare å aktivere da! Og om jeg vil bytte lisensen over på en ny pc, er ikke dette noe problem? Har alltid trodd at man bundet lisensen til akkurat den pcn på Retail også serru.. Lenke til kommentar
headbullen Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Jeg ofrer ikke armerer og bein på det, men mener det skal være korrekt. Evt. ta deg ett søk på google, og se om du finner noe som kan bekrefte det eller les avtalevilkårene til Vista. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Kan du ikke bruke retail versjonen på 3 pc-er samtidig da? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 Jeg mener det er slik på XP. Men ikke på Vista... Noen som kan avklare dette forresten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå