Gå til innhold

Spill PC Opptil 12k


Anbefalte innlegg

Heisann, tiden har da kommet for å kjøpe en ny pc grunnet at den jeg sitter på nå kun har støtte for AGP g.kort og at socket 939 er vansklig å finne en god/billig dual core til. Og da er det like lønnsomt å ta en full overhaling.

 

Pcen skal da brukes til spilling og til dels skolearbeid(muligens litt video redigering), men ikke no spesielt heavy.

Har da 12,000 til dette , men trenger ikke å bruke alt. Vill gjerne ha litt penger igjen til noen nye spill og :) Men hvis pcen er god er jeg villig til å bruke alt.

 

AMD eller Intel er helt likegyldig for meg og kommer heller ikke til å overklokke den no særlig.

 

Jeg har da en Samsung Syncmaster 172t, men vet ikke om jeg vil finne en ny.

Tastatur, mus og headset har jeg fra før av.

Utseende har lite å si egentlig, ikke så opptatt av blinkene lys og fancy boxer så lenge den er bra.

 

Hvis det er noe mer dere vil vite er det bare å spørre

 

PS. Tenkte litt på denne PC Komplett.no

 

 

Mvh.

 

Aleksander

 

På forhand takk :thumbup:

Endret av Warshade
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bytt skjermkort til 8800 GTX

bytt prosessor til E6850

bytt PSU til 580W

 

på den pc'n du nevnte, så har du en god pc til under 12k

 

men da må du fjerne: OperativSystem, skjerm, mus, høytalere og tastatur  :)

9294901[/snapback]

 

 

Så det er bedre med den dual core'en istedet for Quad core som var ink i prisen`?

Lenke til kommentar
bytt skjermkort til 8800 GTX

bytt prosessor til E6850

bytt PSU til 580W

 

på den pc'n du nevnte, så har du en god pc til under 12k

 

men da må du fjerne: OperativSystem, skjerm, mus, høytalere og tastatur  :)

9294901[/snapback]

 

 

Så det er bedre med den dual core'en istedet for Quad core som var ink i prisen`?

9295042[/snapback]

Quad core er best i multitasking, hvis du driver med videoredigering/encoding osv. Men akkurat nå er dual core best i spill. Det betyr ikke at quad core yter dårlig i spill.

Endret av Mystikal1
Lenke til kommentar

Dual-core cpu'en har raskere busshastighet. Men er ikke sikker på om den vil gi bedre ytelse enn Quad-core.

 

Selv kjører jeg Intel Core 2 Duo E6600 og XFX GeForce 8800Ultra XXX.

 

Ikke gjort noen form for klokking eller optimalisering enda. Oblivion med absolutt alt på maks (1600x1200 med HDR lighting) gir 45-60fps i dungeons og helt ned til 30 i combat enkelte ganger. Ikke testet ute enda..

Lenke til kommentar

men sånn all inn all er det en god deal?

 

bytt skjermkort til 8800 GTX

bytt prosessor til E6850

bytt PSU til 580W

 

på den pc'n du nevnte, så har du en god pc til under 12k

 

men da må du fjerne: OperativSystem, skjerm, mus, høytalere og tastatur  :)

9294901[/snapback]

 

 

Så det er bedre med den dual core'en istedet for Quad core som var ink i prisen`?

9295042[/snapback]

Quad core er best i multitasking, hvis du driver med videoredigering/encoding osv. Men akkurat nå er dual core best i spill. Det betyr ikke at quad core yter dårlig i spill.

9295149[/snapback]

 

Hva kommer til å vare lengst da? Quad eller dual?

Lenke til kommentar

Har da neste bestemt meg. Men bare en ting. Er det noen betydlig forskjell på de to grafikk kortene som er nevnt her? prisforskjellen er tross alt 3500 kr noe som ikke er direkte småpenger. For hvis de klarer omtrent det samme og varer så godt som like lenge, ser jeg intet poeng i å kaste bort 3500 kr.

 

Men hvis det er så mye bedre så investerer jeg nok i det dyreste.

Lenke til kommentar

Jeg regner med at gtx kortet yter 200% mer enn 8600 kortet. Om levealder, så er levealderen til 8600 slutt etter min mening.

 

Men du trenger jo ikke gtx for all pris da. 8800gts er et bra alternativt, og koster litt over 2000kr. jeg ville avgjort gått for et annet kort enn 8600 hvis jeg var deg.

Endret av Kpg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...