lolsann Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 til nå har jeg forstått at core 2 duo er bedre enn AMD's x2 prossesorer, men er core duo bedre enn AMD? jeg ser at de med kraftigere amd koster mindre enn litt svakere core duo. er det egentlig noen forskjeller på dem? i så fall hva? takker for svar! Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Core Duo er en eldre derivat av Core 2 duo beregnet spesiellt for bærbare pcer. Disse yter ganske så like mhz for mhz med Amd sine X2 turion modeller for bærbare pcer. Den største forskjellen mellom Core duo og x2 turion er egentlig at Amd sine cpuer har 64 bits støtte mens Intels Core Duo ikke har dette. Core 2 duo har selvfølgelig 64 bits støtte. Lenke til kommentar
lolsann Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 (endret) så det er ikke noen stor forskjell i varme og batteritid? har det noe å si med 64 bit eller ikke? Endret 16. august 2007 av lolsann Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Core Duo er kjøligere enn x2. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Etter det jeg har sett, så er AMD svært mye varmere enn Intel. Da er det snakk om Core 2 Dou vs. Turion. Ikke sikker på frekvensen, men det er snakk om stor forskjell, både ytelsesmessig og med tanke på varme. Maskinene jeg har sett forskjellen på er begge to HP Pavilion som kosta rundt 10-12 000 ved juletider. Den ene ble kjøpt rett før de gikk over til C2D, og forskjellene er ganske stor, serlig med tanke på at det var samme pris, 3 uker seinere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå