Gå til innhold

COD4 Beta Comparison


Bebeluv

Anbefalte innlegg

Nå ordla godest Avean seg kanskje ikke på beste måten, men jeg er nok helt enig i hva han prøver å si. Om du så er verdens råeste Halo 2 spiller på gamepad vil du nok mest sannsynlig ligge på nivå med de som er middels gode med mus og tastatur. Gamepad er bare et stort hinder for folk som spiller FPS, du blir begrenset av hvor fort stikkene er stilt inn til å gå, i kontrast til mus hvor du kjapt og presist bevege deg rundt. Tomlene er ikke så presise som hele neven er.

9310252[/snapback]

Sant sant, men med Auto-Aim hadde det vært andre boller. Men det betyr heller lite i den store sammenhengen.

9310490[/snapback]

 

Auda, du kan skru opp sensen på stickene da, så ikke si det du sier der, blir litt for dumt egentligt

Til og med i GeoW på nettet tar jeg dem fleste og av og til hele laget med snipern eller chainsawen

Når jeg spilte call of duty 1 på pc klarer faen ikke spillet på normal engang, mens på call of duty 2 til 360 så klarte jeg det på det høyeste uten autoaim

 

Eneste spillet jeg klarer på pc det er Counter Strike :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om du så er verdens råeste Halo 2 spiller på gamepad vil du nok mest sannsynlig ligge på nivå med de som er middels gode med mus og tastatur.

Litt feil det der... Har du sett noen MLG-kamper i Halo 2? Ingen sjangs i havet at en middels PC gamer tar de gutta der på aim. De er helt syyyke med kontrolleren.

9312195[/snapback]

Ja jeg har sett Major League Gaming kamper i Halo, og det er desverre ikke mer enn hva jeg ville kalle en som var midt på treet i Quake spillene. Til sammenligning, dette er hvor fort PC-spillerene spiller:

 

 

Et så raskt spill vil ikke fungere optimalt på en konsoll rett og slett for de kan ikke bevege seg så raskt pga gamepad. Man må ha en sensitivity for å kunne aime på en skapelig måte ved bruk av tomlene, og så må man ha en mye mye høyere en for å kunne rocket jumpe uten å miste fokus på den man skyter på. Mus er mye mer fleksibel på den måten. Det er på de virkelig hurtige spillene man begynner å se svakhetene til en gamepad.

9312816[/snapback]

 

Det har vert en del turneringer med shadowrun 360 mot pc folk, begge hadde like mye skillz og aim, mens konsollspilleren hadde autoaim vant da og

Så tok dem av autoaim på 360 spilleren, men fortsatt så vant han mot pcspilleren, så ikke si det er umuligt å bli god med stickene :thumbup:

Lenke til kommentar
Om du så er verdens råeste Halo 2 spiller på gamepad vil du nok mest sannsynlig ligge på nivå med de som er middels gode med mus og tastatur.

Litt feil det der... Har du sett noen MLG-kamper i Halo 2? Ingen sjangs i havet at en middels PC gamer tar de gutta der på aim. De er helt syyyke med kontrolleren.

9312195[/snapback]

Ja jeg har sett Major League Gaming kamper i Halo, og det er desverre ikke mer enn hva jeg ville kalle en som var midt på treet i Quake spillene. Til sammenligning, dette er hvor fort PC-spillerene spiller:

 

 

Et så raskt spill vil ikke fungere optimalt på en konsoll rett og slett for de kan ikke bevege seg så raskt pga gamepad. Man må ha en sensitivity for å kunne aime på en skapelig måte ved bruk av tomlene, og så må man ha en mye mye høyere en for å kunne rocket jumpe uten å miste fokus på den man skyter på. Mus er mye mer fleksibel på den måten. Det er på de virkelig hurtige spillene man begynner å se svakhetene til en gamepad.

9312816[/snapback]

 

Det har vert en del turneringer med shadowrun 360 mot pc folk, begge hadde like mye skillz og aim, mens konsollspilleren hadde autoaim vant da og

Så tok dem av autoaim på 360 spilleren, men fortsatt så vant han mot pcspilleren, så ikke si det er umuligt å bli god med stickene :thumbup:

9315246[/snapback]

 

Å bruke Shadowrun som et eksempel hjelper ikke å bevise at folk kan bli bedre enn folk med mus og tastatur. Spillet lar ikke PCspillere spille til sitt fulle potensial på grunn av begrensingene de må slå for å få en balanse mellom keyboard/mus og gamepad.

 

"Shadowrun is the flagship title for the Games for Windows - LIVE service that allows Windows Vista PC users to be fully integrated into Xbox Live. Due to this integration, FASA has decided to make several changes to try and create a more balanced competition between the Xbox 360 and PC versions. Because of some of the lack of 'pixel-accuracy' with the Xbox 360 analog thumbstick, the designers have included an aim-assisting technology, which basically interpolates the player's movement and causes the reticle to stay over an enemy player like a weak magnet. In addition, FASA has implemented a feature which causes the crosshair to expand during quick movements, thus lowering the player's accuracy, making it impossible to quickly turn and maintain accuracy, reducing the potential advantage of playing with a mouse.[5][6] PC players, who have a more sensitive control scheme, are able to turn significantly faster than their controller brethren and would have gained an unfair advantage. Many believe this defeats the purpose of having a separate version for the PC platform and that it is forcing PC players to play it like a console game."

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Shadowrun_%282007_video_game%29

 

Å måtte spille en FPS på en PC som om man satt med de begrensingene en konsoll versjon har med tanke på sikting er helt på trynet. FPS fungerer ikke crossplatform med PC. PC brukerene vil da alltid sitte med et spill som ikke fungerer så godt som det kan bare for at det skal være et balansert forhold når de skal spille online mot folk med gamepad.

Lenke til kommentar

Ser Avean stakk innom med PC'en sin? Dropp snakket om alle andre spill, og om PC.

Denne tråden handler om COD4 for faen!

 

Og som allerede påpekt

    During development we frequently tweak the color balances in the levels to achieve the look and feel that we’re shooting for. What you’re seeing in these two videos are two completely different visual styles for the level that were tried. That’s why the older 360 shot has a distinct blueish tint, while the more recent PS3 shot shows the more appropriate middle eastern feeling lighting.

    Free Online Mahjong

 

    You can also some differences in the geometry in the two shots. Broken walls, windows, etc… Every level goes through at least one “detail pass”. The designers will rough in geometry and do a certain level of detail, but it’s the environment artists that really make each level shine. The version of the level shown in the PS3 shot has been through one or two more detail passes than the one shown in the 360 shot. That said, all levels (single player and multi) use identical geometry and textures across all platforms. If nothing else, the shots show an interesting look at the evolution of a level.

Lenke til kommentar
Ser Avean stakk innom med PC'en sin? Dropp snakket om alle andre spill, og om PC.

Denne tråden handler om COD4 for faen!

 

Og som allerede påpekt

    During development we frequently tweak the color balances in the levels to achieve the look and feel that we’re shooting for. What you’re seeing in these two videos are two completely different visual styles for the level that were tried. That’s why the older 360 shot has a distinct blueish tint, while the more recent PS3 shot shows the more appropriate middle eastern feeling lighting.

    Free Online Mahjong

 

    You can also some differences in the geometry in the two shots. Broken walls, windows, etc… Every level goes through at least one “detail pass”. The designers will rough in geometry and do a certain level of detail, but it’s the environment artists that really make each level shine. The version of the level shown in the PS3 shot has been through one or two more detail passes than the one shown in the 360 shot. That said, all levels (single player and multi) use identical geometry and textures across all platforms. If nothing else, the shots show an interesting look at the evolution of a level.

9315842[/snapback]

 

Jammen, vet du ikke at enkelte her inne får et skikkelig kick at å vite at de har det beste på markedet? Derfor MÅ man ha slike sammenligninger hele tiden, slik at begge partene kan få si "jeg har den beste" selv om bildene er identiske.

 

Anyway:

 

Folk gjør mye av lite. Hvorfor kan ikke bare folk nyte spillet på den konsollen de har fremfor å krangle så fillene fyker over hvem som har det beste?

Lenke til kommentar
Folk gjør mye av lite. Hvorfor kan ikke bare folk nyte spillet på den konsollen de har fremfor å krangle så fillene fyker over hvem som har det beste?

9316449[/snapback]

Get used to it, thats life. Ingen tråder med både PS3 og X360 i en og samme tråd ender i krangel rundt Cell, live og alt annet enn hva topicen går ut på.

 

Its a loop. :(

Lenke til kommentar
Siden det er COD4 så er det vell verdt all lagging  :)

9330088[/snapback]

Lett å si nå. :p Når man spiller er det sinnsvakt irriterende når det lagger. Halo 2 har alltid dette, siden amerikanerne får host hele tiden (de er nærmere live-serverne). Får fnatt av det. En av grunnene til at System Link er diggbart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...