Avean Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 FPS er like dårlig på begge konsollene så jeg venter til PC versjonen Hvis ikke de lager support for mus og tastatur på PS3 versjonen da, da går det an. 9297783[/snapback] Mhm sikkert, til og med jeg skyter mye bedre med håndkontrollene til PS3 og 360 enn på pc.... Har spilt fps på pc siden 2000 og har til og med bedre aim på call of duty 2 på 360 enn bf2 på Pc. 9297857[/snapback] Tør å vedde 10 000 kroner på at jeg tar deg med mus og tastatur med ene hånda bindet på ryggen og ene øyet dekket til. Det er ikke fysisk MULIG at gamepads kan matche mus pga analoge styringen. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 (endret) Tør å vedde 10 000 kroner på at jeg tar deg med mus og tastatur med ene hånda bindet på ryggen og ene øyet dekket til. Det er ikke fysisk MULIG at gamepads kan matche mus pga analoge styringen. 9309719[/snapback] Det veddemålet tek eg lett.Fordi det er ikkje fysisk mogleg å spele med mus og tastatur med kun ein arm. :!: Endret 18. august 2007 av dark by design Lenke til kommentar
Mala Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Off..enda ein klassiker. Den trengte eg før eg stikker på jobb Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Vroom vroom Forøvrig føler eg meg meir og meir trygg på 360 gamepad - og følar eg speler bra på den. Er litt autoaim i bioshock dog. GLEDAR MEG TIL COD4 beta. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Nå ordla godest Avean seg kanskje ikke på beste måten, men jeg er nok helt enig i hva han prøver å si. Om du så er verdens råeste Halo 2 spiller på gamepad vil du nok mest sannsynlig ligge på nivå med de som er middels gode med mus og tastatur. Gamepad er bare et stort hinder for folk som spiller FPS, du blir begrenset av hvor fort stikkene er stilt inn til å gå, i kontrast til mus hvor du kjapt og presist bevege deg rundt. Tomlene er ikke så presise som hele neven er. Og hadde det nå en gang vert en tvil om hva som er best så trenger du ikke se lengre enn til hva proffgamere spiller med. Du finner nok ikke en bygdeorginal med gamepad i topp100 av FPS-spillerene. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Nå ordla godest Avean seg kanskje ikke på beste måten, men jeg er nok helt enig i hva han prøver å si. Om du så er verdens råeste Halo 2 spiller på gamepad vil du nok mest sannsynlig ligge på nivå med de som er middels gode med mus og tastatur. Gamepad er bare et stort hinder for folk som spiller FPS, du blir begrenset av hvor fort stikkene er stilt inn til å gå, i kontrast til mus hvor du kjapt og presist bevege deg rundt. Tomlene er ikke så presise som hele neven er. 9310252[/snapback] Sant sant, men med Auto-Aim hadde det vært andre boller. Men det betyr heller lite i den store sammenhengen. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Samma om jeg sikter mer nøyaktig med mus, er sinnsvakt mye diggere med en 360 kontroll for min del, kommer derfor aldri til å velge PCversjonen over konsollversjonen. PC kan ta seg en bolle. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Bolle eller ei, PC eier konsoll. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Samma om jeg sikter mer nøyaktig med mus, er sinnsvakt mye diggere med en 360 kontroll for min del, kommer derfor aldri til å velge PCversjonen over konsollversjonen. PC kan ta seg en bolle. 9310780[/snapback] Ja, det er på hver sin måte jeg liker de to. Når man skal spille for morro, kanskje storydrevne spill og den slags eller spill hvor multiplayer ikke betyr så himla mye eller jeg har bare lyst til å relaxe mens jeg spiller så velger jeg 360 og gamepad. Men hvis jeg vil spille på konkurransenivå i multiplayer velger jeg selvfølgelig PC. Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Mer utfordrende og styre med en kontroll og det gir en mye mye bedre opplevelse.. mus og tastatur er altfor A4 for det brukes til det meste av pc.. + har det vibrering eller six axis?:o i dont think so! Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Bolle eller ei, PC eier konsoll. 9310936[/snapback] Fordi? Mer utfordrende og styre med en kontroll og det gir en mye mye bedre opplevelse.. 9311062[/snapback] Den opplevelsen går jo på personlig smak og behag, som med alt. Jeg foretrekker controller. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Tja bedre hardware ? Kraftigere skjermkort samt at du kan modifisere det visuelle en del mer. Tenker da på oppløsning samt å force anti-aliasing langt høyere hvis du vil. Men viktigste av alt er jo mus og tastatur, å sitte og kontrollere ett fps med gamepad er helt bak mål. Dette er ikke smak og behag engang, det er helt på bærtur. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Jeg liker å plukke bær, og velger 360 uansett hvor seriøst jeg spiller, og jeg vil påstå at jeg spiller mer seriøst enn det gjennomsnittet gjør. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Dette er ikke smak og behag engang, det er helt på bærtur. 9311226[/snapback] Personlig har jeg ikke råd til å oppgradere skjermkort og modifisere det visuelle. Om jeg hadde det ville jeg vel ikke forandret oppfatning for det. Det går som sagt helt og holdent på smal og behag, mener jeg. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Tja bedre hardware ? Kraftigere skjermkort samt at du kan modifisere det visuelle en del mer. Tenker da på oppløsning samt å force anti-aliasing langt høyere hvis du vil. Men viktigste av alt er jo mus og tastatur, å sitte og kontrollere ett fps med gamepad er helt bak mål. Dette er ikke smak og behag engang, det er helt på bærtur. 9311226[/snapback] Noe du bør lære deg fort er at du ikke lever i en Austin Powers film med en liten "mini me" bak vær en dør, det finnes forskjellige folk og forskjellig smak. Det er en stor forskjell på å spille med mus/tastatu fremfor gamepad, men noen liker gamepad fremfor mus/tastatur og vica versa. Jeg foretrekker mus/tastatur når jeg spiller FPS, men kaller det ikke på bærtur fordi andre liker gamepad. Der finnes forskjeller ute å går, og det er forskjell på folk. Bastante svar er første steg mot krig vet du Lenke til kommentar
Mala Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Har spillt såpass mye FPS på konsoll(doom på psx var vel det første "skikkelig" fps) at eg sier ja takk begge deler. Ingen tvil om at det er mest presist med mus og tastatur, det kan man ikkje nekte for ein gang. Tilvenningsfasen på konsoll variere etter spillene. Noen spill har perfekt kontroll(COD) og andre suger takras(Far Cry omg). Men eg liker den eksra utfordringen med å spille FPS på konsoll ihvertfall. Er kontroll skjemaet elendig er det jo ingen stas selvfølgelig. Lenke til kommentar
Alex ws Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Men hvis jeg vil spille på konkurransenivå i multiplayer velger jeg selvfølgelig PC. 9310938[/snapback] Om du spiller et multiplayer FPS på 360 med kontroll, har du langt ifra et handikapp. Alle du spiller med bruker jo også samme kontroll. Dermed har dere samme forutsetninger, alle like stort mestringspotensiale. Da jeg selv synes en håndkontroll er mye diggere å bruke, velger jeg nettopp konsoll til alle mulige spill. Jeg hadde kanskje ikke slått en stor brøkdel av folk om de hadde brukt mus og tastatur, men når jeg spiller med kontroll mot andre med kontroll, har jeg ingen grunn til å skjemmes over mine ferdigheter. Sånn bytheway: Alle mulige indikasjoner tyder på at betaen kommer senest neste fredag. Lenke til kommentar
E-wok Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Om du så er verdens råeste Halo 2 spiller på gamepad vil du nok mest sannsynlig ligge på nivå med de som er middels gode med mus og tastatur. Litt feil det der... Har du sett noen MLG-kamper i Halo 2? Ingen sjangs i havet at en middels PC gamer tar de gutta der på aim. De er helt syyyke med kontrolleren. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Om du så er verdens råeste Halo 2 spiller på gamepad vil du nok mest sannsynlig ligge på nivå med de som er middels gode med mus og tastatur. Litt feil det der... Har du sett noen MLG-kamper i Halo 2? Ingen sjangs i havet at en middels PC gamer tar de gutta der på aim. De er helt syyyke med kontrolleren. 9312195[/snapback] Ja jeg har sett Major League Gaming kamper i Halo, og det er desverre ikke mer enn hva jeg ville kalle en som var midt på treet i Quake spillene. Til sammenligning, dette er hvor fort PC-spillerene spiller: Et så raskt spill vil ikke fungere optimalt på en konsoll rett og slett for de kan ikke bevege seg så raskt pga gamepad. Man må ha en sensitivity for å kunne aime på en skapelig måte ved bruk av tomlene, og så må man ha en mye mye høyere en for å kunne rocket jumpe uten å miste fokus på den man skyter på. Mus er mye mer fleksibel på den måten. Det er på de virkelig hurtige spillene man begynner å se svakhetene til en gamepad. Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 FPS er like dårlig på begge konsollene så jeg venter til PC versjonen Hvis ikke de lager support for mus og tastatur på PS3 versjonen da, da går det an. 9297783[/snapback] Mhm sikkert, til og med jeg skyter mye bedre med håndkontrollene til PS3 og 360 enn på pc.... Har spilt fps på pc siden 2000 og har til og med bedre aim på call of duty 2 på 360 enn bf2 på Pc. 9297857[/snapback] Tør å vedde 10 000 kroner på at jeg tar deg med mus og tastatur med ene hånda bindet på ryggen og ene øyet dekket til. Det er ikke fysisk MULIG at gamepads kan matche mus pga analoge styringen. 9309719[/snapback] Du tror det ja , viss jeg hadde spilt like som du gjør med pcshooters skulle jeg eid deg så himmla lett att du hadde grinet i ren misunnelse. Og att autoaim finnes på konsoll tar alltid den av når jeg spiller for eks The Darkness eller andre Call of duty 4 vil jeg ha til ps3 eller 360, fordi jeg har ikke råd til å bygge en pc som er kraftigere enn PS3 og 360 tilsammen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå