SuprG Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Tenkte jeg skulle sette opp linux på min gamle Compaq! men problemet er at når jeg kommer inn i BIOSen så får jeg ikke lov å boote på CD! må boote på C disken. Finnes det noen andre muligheter? P.S: har ikke floppy disk! men kan skaffe hvis det er nødvendig. Lenke til kommentar
Ash Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Når maskinen starter har du et valg for boot meny? F12 eller.no sånt? Hvis maskinen gir deg det valget så kan du vanligvis velge cd-rom der. Evt kan det hende den er automatisk innstilt til å starte fra cd-rom først så harddisk som nr 2. Regner med at du har forsøkt å bare starte maskinen med cden i? Lenke til kommentar
SuprG Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 (endret) Når maskinen starter har du et valg for boot meny? F12 eller.no sånt? Hvis maskinen gir deg det valget så kan du vanligvis velge cd-rom der. Evt kan det hende den er automatisk innstilt til å starte fra cd-rom først så harddisk som nr 2. Regner med at du har forsøkt å bare starte maskinen med cden i? 9293832[/snapback] Jeg har prøvd å gå inn i BIOSen å se om jeg kunne boote fra CDen.. men nei, klarte å boote fra cden når jeg tok ut begge harddiskene (Bruker live cd). Har prøvd det ja Endret 16. august 2007 av heisau Lenke til kommentar
SuprG Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 altså DVD-rom må være sist i boot lista. men når jeg er i BIOSen så får jeg kun opp Harddisken. Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Hvor gammel er maskinen? Sikker på at DVD-drevet fungerer? Lenke til kommentar
SuprG Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 Hvor gammel er maskinen? Sikker på at DVD-drevet fungerer? 9296289[/snapback] føler meg ganske sikker på det, ja. Lenke til kommentar
SuprG Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 ingen som vet? maskinen er fra 2000. Lenke til kommentar
SuprG Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Er ikke det mulig å bruke en opstartsdisk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå