Gjest Slettet-xQBEIgcH Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Driver og planlegger et HTPC bygge, som skal ha følgende funksjoner - Erstatte DVD spiller - Erstatte videospiller (opptak) - Erstatte Canal Digital sin digitale kabeltv tuner (tror jeg har funnet løsningen) - Fungere som signalprosessor / oppskalering til 1080p TV I tillegg skal den som de fleste HTPC'er brukes til lyd/bilde avspilling fra egen disk og nettverk.. Anyway, har for det meste kontroll på hva slags hardware jeg skal ha, men ikke skjermkort. Her har jeg falt helt av lasset. - Hva bør jeg se etter - hvilke kort er bra nok? - HDMI ut bør det være - Støtte for HDCP + ? Alle tips til skjermkort mottas med takk. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 ATi Radeon HD 2400 pro eller XT - pro har lavere kjernehastighet --> mindre varme, men manngler somregel HDMI-adapteret, om dette betyr noe. Kortet har hardware akselerasjon (DxVA)av SH og HD (flere formater). Ut ifra det jeg har lest foretrekker mange bildet på ATi-kortene. Les test på HW.no Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Jeg bruker nVidia 8500GT passiv kjølt. Funker bra det og , siden det har nye V2 av purevideo hw decoder (som forøvrig ikke er på 88xx seriene). Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Så oppsummert: Beste skjermkort er til HTPC er (normalt) ATi 2400/2600 eller nVidia 8500/8600 Tror ikke du kan få noe godt svar på dette, bere råd mtp. nVidia vs ATi (AVIVO vs PV) Lenke til kommentar
kjeb Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Driver og planlegger et HTPC bygge, som skal ha følgende funksjoner- Erstatte DVD spiller - Erstatte videospiller (opptak) - Erstatte Canal Digital sin digitale kabeltv tuner (tror jeg har funnet løsningen) - Fungere som signalprosessor / oppskalering til 1080p TV I tillegg skal den som de fleste HTPC'er brukes til lyd/bilde avspilling fra egen disk og nettverk.. Anyway, har for det meste kontroll på hva slags hardware jeg skal ha, men ikke skjermkort. Her har jeg falt helt av lasset. - Hva bør jeg se etter - hvilke kort er bra nok? - HDMI ut bør det være - Støtte for HDCP + ? Alle tips til skjermkort mottas med takk. 9293593[/snapback] Hva hardware skal du bruke ellers? Vurderer og bygge en selv Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xQBEIgcH Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Driver og planlegger et HTPC bygge, som skal ha følgende funksjoner- Erstatte DVD spiller - Erstatte videospiller (opptak) - Erstatte Canal Digital sin digitale kabeltv tuner (tror jeg har funnet løsningen) - Fungere som signalprosessor / oppskalering til 1080p TV I tillegg skal den som de fleste HTPC'er brukes til lyd/bilde avspilling fra egen disk og nettverk.. Anyway, har for det meste kontroll på hva slags hardware jeg skal ha, men ikke skjermkort. Her har jeg falt helt av lasset. - Hva bør jeg se etter - hvilke kort er bra nok? - HDMI ut bør det være - Støtte for HDCP + ? Alle tips til skjermkort mottas med takk. 9293593[/snapback] Hva hardware skal du bruke ellers? Vurderer og bygge en selv 9406400[/snapback] Takker for innspill ang skjermkort! Må nok lese litt mer.. Tja, har ikke spesifikt planlagt all hardware enda, kommer til å begynne med kabinett og jobbe derfra, men sånn på sparket så blir det noe sånt: - Asus HK av et eller annet slag - Core2Duo, modellen som gir mest bang-for-buck i kjøpsøyeblikket - 2 gb ram - Slot-in dvd spiller (venter med HD/Blueray) - Skjermkort - vet ikke enda - Digital Everywhere FloppyDTV-C-MCE - Conax cam - Et billig kabinett - 2x sata disker 250/320gb - Samsung M86 40" som jeg har fra før Edit: Dette ser ut som et bra skjermkort til formålet: Sapphire Radeon HD 2600 XT Passiv kjøling. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=338929 Bra pris også. Endret 2. september 2007 av Slettet-xQBEIgcH Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Off topic: Hvor finner du standard slot-in DVD-RW? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xQBEIgcH Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Off topic: Hvor finner du standard slot-in DVD-RW? 9414679[/snapback] Har en 6 år gammel AOpen slot-in, sonefri DVD spiller.. Jeg har ikke sett andre slot-in spillere, men så har jeg ikke lett heller.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå