Rambo116 Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Hey! Jeg kjøpte meg: Høytalere: Eltax 700 eller noe. Forsterker: Eltax AVR-900 Problemet er at lyden blir ikke blir så høy. Og om jeg skrur volumet opp fult på forsterkern så blir det ikke høyere. Det blir bare høyere mår jeg skrur opp på PCn. Men det må da bli høyere enn det. Det blir altså ikke høyere når jeg skrur opp volumet på Master Volum. Noen som vet hva problemet er? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Du må øke lydnivået på wave\mp3, det kan du gjøre i konsollen til lydkortet eller i kontrollpanelet. Lenke til kommentar
Rambo116 Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 Blir ikke høyere av det heller.... :/ Lenke til kommentar
magnus Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Går utifra du bruker vanlig rca fra maskin til forsterker. Sett alt av volumkontroller på dataen på maks, også de i programmet du spiller av lyden med. Se også om du kan stille gain på forsterkeren. Du burde heller ikke kjøre forsterkeren din på maks noengang! og i hvertfall ikke rett etter at du har koblet nye høyttalere til den, da er faren for at du ødelegger disse enorm. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Du har ikke aktivert noen sånn direct output knapp elns? Det har jeg gjort en gang, og det ble ikke særlig høyt uansett hva jeg gjorde (det var dog på en gammel sony...) Lenke til kommentar
Rambo116 Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... så jeg sender en mail til komplett å spør... Men det er bare å si ifra om dere vet noe mer..... Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Hei. Først av alt, hvordan har du koblet dette, hvilket lydkort har du og hvilke program spiller du av med? Skal normalt ikke være nødvendig å skru volumkontrollen på forsterkeren mere enn klokken 12 før det er mere enn høyt nok. Eller f.eks. -10 dB hvis du har digital visning av volumet. Så det er nok signalet ut fra PC det er noe galt med. MVH Nettulf Lenke til kommentar
Strepto91 Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Det kan hende at du må skru jack kabelen? Jeg hadde det samme problemet med mine høytalere bare at de spillte konstant høyt, og så snudde jeg jack kabelen og allt blei fint Lenke til kommentar
Rambo116 Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 Jeg koblet det sammen ved å se på bruksamvisningen. Har et sugent lydkort. (2:1) Bruker iTunes Å Master Volum brytern som gjør at det står feks -10 db på den skjermen ser ikke til å virke for uansett om jeg skrur den opp eller ned så blir det ikke lavere eller høyere lyd untagen om jeg skrur lyden ned på PCn. PCn skal jeg formatere i kveld tror jeg :/ så da får vi se.... Noe mer? Lenke til kommentar
Rambo116 Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 Jack kabelen? Hvor er den?? Lenke til kommentar
Quote Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Brodern kjøpte seg nye høgtalare til rundt tusenlappen. Han kunne ikkje spele så høgt. Men så viste det seg å være ein nokonlunde skjult innstilling. Åpne opp kontrollpanel for lyder, tale og enheter. Gå vidare til Lyder og Lydenheter -> Avansert. Gå deretter på Alternativer -> egenskaper. Så kan du gjere sånn at det er eit merke på alle dei små rutene der. Og så passer du på at alle er på fullt og ingen som er dempet. Det her hjalp for broren min. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Det er ikke samme opplegg på forsterkeren som på NAD-forsterkere? At det er egen inngang til effekt-delen, også er forforsterkerdelen kobla til med to bøyler. Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Jeg koblet det sammen ved å se på bruksamvisningen.Har et sugent lydkort. (2:1) Bruker iTunes 9294326[/snapback] Jeg har ikke bruksanvisningen.... Vet heller ikke hva et sugent 2.1 lydkort er. Men vet hva iTunes er da.... Så ut fra dette var det neimen ikke lett å hjelpe. mere. Nettulf Lenke til kommentar
Strepto91 Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 (endret) Jackkabel er sånn man plugger i lydkortet eller mp3 spilleren sannsynligvis grønn eller svart plugg Endret 16. august 2007 av proffen_nr1 Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 (endret) Lefse er inne på noe. Mastervolumet er siste reguleringsmulighet for lydsignalet. Etter den er det rett til utgangsforsterkerene. Du er nødt til å koble sammen for-forsterkerutgangen (preamp) til effektforsterkerinngangen (effektamp). Og så kan du ikke plugge inn der du har plugga inn - der skal jumperen mellom preamp og effektamp stå. Du må plugge den inn et annet sted, fex AUX eller...... Endret 16. august 2007 av finnipinni Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Sjekk at du ikke har brukt feil utgang bakpå lydkortet. som regel er det grønn du skal bruke. Tror noen lydkort kan produsere veldig lav lyd på line-out f.eks. -Stigma Lenke til kommentar
Rambo116 Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 Skjønner. Tror jeg skal kjøpe meg et nytt lydkort av noe slag Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Nytt lydkort ? Du får jo lyd da - og det kommer jo fra lydkortet - og du kan regulere det opp og ned. Ikke lydkortets feil at du ikke kan regulere volum på forsterkeren. Du har bare komla feil Lenke til kommentar
Rambo116 Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 Har neppe kobla feil... har hatt en fyr her... Men jeg kan da se overat... :// Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Har neppe kobla feil... har hatt en fyr her...Men jeg kan da se overat... :// 9295943[/snapback] Så, ironien: DU har ikke koblet feil, fordi du ikke har koblet noe i det hele tatt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå