mr. Bjerre Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 God dag. Jeg har en varm maskin. Jeg vet ikke hvorfor den skal være så varm. Disse resultatene fikk jeg på en standard regnværsdag på 12 grader. Dette er IDLE tempratur på denne pcen. Har nettopp støvsugd sammensuriet Hjalp litt, men ikke så mye. Maskinvare: Asus P5NSLI Intel Core 2 duo E6400 3 GB ram DDR2 pc5300 Sapphire X1900GT 256 mb. Har ikke brukt annen cooling paste, enn den som fulgte med processorn. Takker for svar. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Mer sirkulasjon av luft gjennom kabinettet vil nok hjelpe. Så du kan jo prøve å montere vifter som flytter luft. Lenke til kommentar
fysj Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 120mm vifte® og klipp vekk honeycomb Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Litt OT: Hva er honeycomb? Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 71 grader var nå ekstremt selv om han ikke har god luftgjennomstrømmning. Sikker på at alle viftene går som de skal? Lenke til kommentar
mr. Bjerre Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 Okey. Nå har jeg sjekket at alle viftene kjører, og det gjør de. I tillegg hadde jeg pc'en ute i et åpent rom, med sidedøra på kabinettet åpent. Da var temperaturene omtrent helt lik. Med det første har jeg ikke særlig lyst å montere nye vifter, rett og slett av prinsipp da jeg mener at det burde ikke være nødvendig for at maskinen min skal kunne kjøre the sims 2 stabilt Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Høres egentlig mer ut som det ikke blir vist riktig temp. Test et annet program som viser temp. Eller ta en kikk i bios. Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 (endret) Hva er egentlig "normal temperatur" på X1900GT? Bare så vi har det klart. Endret 16. august 2007 av RastaXP Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 My bad. Leste Cpu ikke Gpu. Er jo litt forkskjell der. 71 grader er vell ikke så gale på Gpu. Lenke til kommentar
mr. Bjerre Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 Okey. Spillte litt TDU i stad. Når jeg var ferdig, sjekka jeg tempen i everest, og der var den på syke 102 grader. Har nå lasta ned rivatuner i tillegg, og den viste samme resultater. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 102 grader er ikke krise for en gpu... Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 (endret) Men 102 grader varmer godt opp i et kabinett.. @ Konnis. Honeycomb er beskyttelses metallet/plasten etc som er forran vifteplasser og andre steder der man kan få luftflyt.. I eksempelet under er det den blå hullet veggen som er honeycomb Eksempel: Endret 16. august 2007 av Ascubal Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Joda men så lenge rammen og cpuen holder seg på et ok nivå er det ikke krise. Men har selv opplevd at rammen blir for varm. Noe som resulterer i minnefeil som kan få fæle konsekvenser. Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Trådstarter, prøv og sett ei 120 mm vifte festet med dobbelsidig teip til å blåse på grafikkortet.. Sånn at viften blåser fra front av grafikkortet til bakenden.. Varmen fra grafikkortet blir dermed blåst bort og ut igjen hull bak i kabinettet, evnt ta ut noen av de pci skjold greiene i bakant.. Dette hjalp hos meg da jeg hadde dårlig luftflyt inne i kabinettet mitt.. Lenke til kommentar
Hakkebakk Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 (endret) Mitt X1950Pro ble 98 grader etter litt spilling i S.T.A.L.K.E.R. men det var før jeg hadde et kabinett med vifter. Kanskje jeg skal nevne at den ligger 4 cm borte fra en prosessor som er BIOS innstillt på å holde 75 grader (Packard Bell / Elkjøp) Edit: Endret 16. august 2007 av IceSpirit Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Ta på kjøler, føles den: Kald? Lunka? Varm? Glovarm? Nesten brannskader? Om den ikke er en av de to siste så sitter kjøler dårlig. Går viften raskt nok? Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Mitt X1900XT kort ligger stabilt på 58 grader i "idle" (sitter å surrer litt rundt på nett men ikke noe krevende), har ikke testa etter spilling. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Trådstarter: Bruk rivatuner til å stille viftehastigheten på skjermkortet til 100% og se om det hjelper Lenke til kommentar
TMMProd Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Har erfaring med varme maskiner, ja... Sitter på vannkjøling nå, med 2 radiatorer med følgende resultat: Forøvrig vil jeg si at 1900GT kortet har jeg dårlig erfaring med. Dårlig kjøling -> ALTFOR varmt -> Artifakts på skjermen -> Hopper ut i Windows. Nå får jeg ikke spillt mer enn kanskje 30 sek. før skjermen slår seg av, og maskina detter ned fra treet med løkka om halsen... Lenke til kommentar
mr. Bjerre Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 Okey. Nå prøvde jeg å stille inn viftehastigheten i rivatuner opp på 100 %. Merkelig nokk gjorde det ingen forskjell på noe. Jeg skal kjenne på kjøleren senere når jeg får tid en gang, også rapporterer jeg om det. Forøvrig kan jeg nevne at min kamerat, Rastaxp har akkurat samme pc. Vi kjøpte de ilag, og han har ingen problemer med varme hos seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå