Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem: Får ikke installert de fleste spill

Anbefalte innlegg

For en tid tilbake byttet jeg ut mitt gamle hovedkort, prosessor og RAM, og valgte samtidig å installere 64bit Vista for å ha litt å slite med. Regnet jo med noen problemer, men problemene oppstår langt tidligere enn forventet.

Problemet:

Når jeg starter installasjon av spill går alt bra frem til første "store" fil. Jeg får da opp et skjermbilde som sier:

----------------------

C:\Games\Stalker\gamedata.db9

An error occured while trying to copy a file:

The source file is corrupted.

Click Retry to try again, Ignore to skip this file (not recommended), or Abort to cancel installation.

-----------------------

Dette skjer uavhengig av om jeg installerer spillene fra original DVD eller fra ISO image som jeg kopierer inn til harddisken.

Jeg har en løsning, men den er ikke helt etter min smak. Det jeg gjør er å installere spillene og velge ignore på alt. Deretter installerer jeg spillene på konas PC og kopierer over hele installasjonskatalogen. Dette virker, så det er tydelig ikke noe feil med spillene eller Vista sin evne til å lese filene.

Noen gode ideer om hva som kan være feil ?

Har jo skjønt at mange klager på at ting ikke virker under Vista, og især ikke 64bit versjonen. Så langt ser alt ut til å fungere bra for min del.... selvfølgelig med unntak av at jeg ikke får installert dem skikkelig :roll:

Håvard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kva viss du prøver å innstallere i sikkerhetsmodus? Eller når du åpner opp cd-en kan du 'køyre som administrator'. (høgreklikk på ikonet, køyr som administrator'. Håper du forstår kva eg meiner.

Forskjell?

ull50kk; Du kunne vel prøvd å hjelpt? Sei meg, har du nokon gang hatt Vista? :)

Lenke til kommentar
Har Vista 64bit,ikke noen problemer med Stalker under innstallering eller spilling.Dette hjalp deg ikke mye,beklager.

9294896[/snapback]

Enig der. Ikke noe som tyder på at problemet er Vista. Spillet installeres jo helt greit, men selve innkopieringa av store filer som feiler.

Undres på hva som gjør at alt virker helt greit når man kopiere inn filene etterpå med windows explorer, men det fingerer ikke å kopiere inn store filer under vanlig installasjon. Kanskje utpakking av installasjonsarkiver....... selvom feilmeldingen ikke nettopp peker i den retningen, men snarere til at den source fil er korrupt.

Lenke til kommentar
Har Vista 64bit,ikke noen problemer med Stalker under innstallering eller spilling.Dette hjalp deg ikke mye,beklager.

9294896[/snapback]

Enig der. Ikke noe som tyder på at problemet er Vista. Spillet installeres jo helt greit, men selve innkopieringa av store filer som feiler.

Undres på hva som gjør at alt virker helt greit når man kopiere inn filene etterpå med windows explorer, men det fingerer ikke å kopiere inn store filer under vanlig installasjon. Kanskje utpakking av installasjonsarkiver....... selvom feilmeldingen ikke nettopp peker i den retningen, men snarere til at den source fil er korrupt.

9295650[/snapback]

Er det bare når du innstallerer Stalker at det skjer? Eller har du det samme problemet med anna programvare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...