Mr-holmen Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Da har tiden kommet til skolestart og ny lap-top kommer straks. Den blir jo da selvfølgelig levert med vista, men jeg har mer lyst på xp. Derfor vil jeg ha begge opperativsystemer inne på maskinen min, og her er spørsmålet. Korshen gjør eg det? JEg får ikke med vista cd, har bare min xp cd som skal innstaleres Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Det går egentlig dårlig iom at du må installere XP FØR Vista . Pass på å med en gang etter start å brenne ut recovery disker fra laptoppen da .. Lenke til kommentar
Mr-holmen Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 Ka mente du med den siste setningen, forstod den ikkje heilt eg? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Laptop's har en egen partisjon hvor OS (tilpasset leverandørens hw) ligger . Denne startes aut. når du slår på første gang med OS installasjonen. Skal du ha mulighet senere til å gjennopprette MÅ du brenne recovery cd/dvd er fra denne partisjonen. Leverandøren/produsenten har en feature for å gjøre dette. Bør gjøres med en gang etter OS er installert - da muligheten har en tendens til å forsvinne. Dreit meg ut selv på dette på sønnen mins HP laptop - nå kan jeg ikke lengre lage recovery sett på cd/dvd media. Lenke til kommentar
Mr-holmen Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 Liten up-date, det er mulig at jeg får tak i en vista-cd. Hvordan er fremgangsmåten da hvis jeg vil ha begge OS? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 (endret) XP Installeres først , la det være upartisjonert plass ledig (bruk create partition med spesifiere størrelse i MB). Så Vista install (denne legger seg da på upartisjonert) , bruk "advanced drive .." for å spesifisere størrelse i MB. Da vil du ha Vistas bootloader med dual-boot . Endret 20. august 2007 av syar2003 Lenke til kommentar
Mr-holmen Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 Vista kommer ferdig innstalert på maskinen, korshen fjernes det da? Lenke til kommentar
Mr-holmen Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 Og korshen brenner jeg en recoverydisc? har litt tynt med skills på dette området Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Vista kommer ferdig innstalert på maskinen, korshen fjernes det da? 9330759[/snapback] Trenger du fjerne det da? Du kan bare legge inn xp oppå Vista, men på sin egen partisjon. Andrull, på forumet her, var inne i vista mens han innstallerte xp, så det er nok fult mulig. Har ikke gjordt det selv. Selv hadde jeg xp først på c:/ og deretter innstallerte jeg Vista på d:/ Lenke til kommentar
Mr-holmen Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 og om jeg vil ha det vekk? Tar jo bare plass, og jeg har ikke noe behov for det. Og korshen brenner man recoverydisc? Lenke til kommentar
sondrev Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Vista kommer ferdig innstalert på maskinen, korshen fjernes det da? 9330759[/snapback] Trenger du fjerne det da? Du kan bare legge inn xp oppå Vista, men på sin egen partisjon. Andrull, på forumet her, var inne i vista mens han innstallerte xp, så det er nok fult mulig. Har ikke gjordt det selv. Selv hadde jeg xp først på c:/ og deretter innstallerte jeg Vista på d:/ 9336960[/snapback] Det går fint å installere Dual Boot med Vista først. Gjorde det selv på Mandag, men du må gjøre et lite "inngrep" for å få bootloaderen til å fungere. Brukte selv denne til veiledning: http://www.syschat.com/dual-boot-vista-xp-...ready-1946.html Lenke til kommentar
Mr-holmen Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 Om litt omm og menn har jeg kommet fram til et endelig spørsmål: Hvordan fjerner jeg vista, brenner en recovery-cd og så innstalerer XP? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå