Gå til innhold

Overklokking P3 500 mhz

lohrvik

Anbefalte innlegg

Er det mulig å klokke opp min 2 år gamle Aptiva 2171-64G og i tilfelle hvor mye ?

Har følgende spec:

Hovedkort: V66M

Chipset: Intel 82443ZX

Bus-speed: 100 mhz

Minne: 256 Mb PC133 SDRAM

CPU: P3 500 mhz

Trenger ikke bare svar, men også bruksanvisning :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har en lignende maskin p3 550 som kjører på 100mhz. Den har jeg nå klokket til 733 uten noe form for ekstra kjøling. Den har jeg satt opp fsb til 133 mhz, noe som gir høyere pci og agp bus hastigheter, men virker bra. Åpne kabinettet ditt, se på hovedkortet, der finner du instillinger for fsb. Du stiller in disse via jumpere som du skifter posisjon på. instruksjonen for det står som regel på hovedkortet.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-08 13:20, a_sondre skrev:

Hei!

Jeg har en lignende maskin p3 550 som kjører på 100mhz. Den har jeg nå klokket til 733 uten noe form for ekstra kjøling. Den har jeg satt opp fsb til 133 mhz, noe som gir høyere pci og agp bus hastigheter, men virker bra. Åpne kabinettet ditt, se på hovedkortet, der finner du instillinger for fsb. Du stiller in disse via jumpere som du skifter posisjon på. instruksjonen for det står som regel på hovedkortet.

Har du ibm ? og du har sannsynligvis Coppermine cpu, mens han har Katmai.... STOR forskjell der!!!! ( ikke i klokkemetode, men resultat

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...