lohrvik Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Er det mulig å klokke opp min 2 år gamle Aptiva 2171-64G og i tilfelle hvor mye ? Har følgende spec: Hovedkort: V66M Chipset: Intel 82443ZX Bus-speed: 100 mhz Minne: 256 Mb PC133 SDRAM CPU: P3 500 mhz Trenger ikke bare svar, men også bruksanvisning :smile: Lenke til kommentar
a_sondre Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Hei! Jeg har en lignende maskin p3 550 som kjører på 100mhz. Den har jeg nå klokket til 733 uten noe form for ekstra kjøling. Den har jeg satt opp fsb til 133 mhz, noe som gir høyere pci og agp bus hastigheter, men virker bra. Åpne kabinettet ditt, se på hovedkortet, der finner du instillinger for fsb. Du stiller in disse via jumpere som du skifter posisjon på. instruksjonen for det står som regel på hovedkortet. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Quote: On 2002-01-08 13:20, a_sondre skrev:Hei!Jeg har en lignende maskin p3 550 som kjører på 100mhz. Den har jeg nå klokket til 733 uten noe form for ekstra kjøling. Den har jeg satt opp fsb til 133 mhz, noe som gir høyere pci og agp bus hastigheter, men virker bra. Åpne kabinettet ditt, se på hovedkortet, der finner du instillinger for fsb. Du stiller in disse via jumpere som du skifter posisjon på. instruksjonen for det står som regel på hovedkortet. Har du ibm ? og du har sannsynligvis Coppermine cpu, mens han har Katmai.... STOR forskjell der!!!! ( ikke i klokkemetode, men resultat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå