gravejester Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Tjena, har nå bygget meg ny PC, men jeg hadde skikkelig problemer med å få satt på CPU kjøleren - Thermaltake Bigtyp 120 VX. Jeg fikk på 2 av festene enkelt, og slet litt mer med den tredje, men den siste var nesten umulig å få på! Holdt faen meg på i flere timer og ble helt rå på tommelen før jeg endelig fikk den langt nok ned så den ikke spratt opp igjen. Er det noen andre med Big typhoon som har opplevd noe lignende? Hovedkortet jeg har er Gigabyte P35 DQ6, og prosessoren Q6600. Jeg fjernet forresten "dekselet" som holder prosessoren på plass i håp om å få litt lavere temp og at dette kanskje ville gjøre det enklere å installere CPU kjøleren, men den var like vrang! Lenke til kommentar
Z Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Tjena, har nå bygget meg ny PC, men jeg hadde skikkelig problemer med å få satt på CPU kjøleren - Thermaltake Bigtyp 120 VX. Jeg fikk på 2 av festene enkelt, og slet litt mer med den tredje, men den siste var nesten umulig å få på! Holdt faen meg på i flere timer og ble helt rå på tommelen før jeg endelig fikk den langt nok ned så den ikke spratt opp igjen. Er det noen andre med Big typhoon som har opplevd noe lignende? Hovedkortet jeg har er Gigabyte P35 DQ6, og prosessoren Q6600. Jeg fjernet forresten "dekselet" som holder prosessoren på plass i håp om å få litt lavere temp og at dette kanskje ville gjøre det enklere å installere CPU kjøleren, men den var like vrang! 9292756[/snapback] Jeg vet hva du mener. Jeg var så dum at jeg kjøpte en 120 VX etter å ha lest testen på Hexus.net. Etter den var i posten, leste jeg andre tester der den fikk mer eller mindre dårlig kritikk, og særlig at den veier mye mer enn hva Intels push pin-metode er konstruert for å tåle. Det fant jeg fort ut, etter å ha knotet noe jævlig med å få den på plass, reiste jeg opp kabinettet, og det først som skjedde var at kjøleren ramlet ut av festene sine. Pakka den ned og satte på Intels kjøler som fulgte med CPU'eni påvente av at jeg får bestilt vannkjøling. Får vel ikke returnert VX'en heller siden jeg har åpnet og brukt kjølepastaen som fulgte med. Møkkaprodukt. Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 (endret) jeg hadde null problemer med å feste min på mitt ds-3 hk! press push-pin'ene på den måten her...begynn oppe til venstre, nede til høyre, oppe til høyre og så nede til venstre! Endret 30. august 2007 av Nilsi_tl Lenke til kommentar
Toad Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Jeg har så og si det motsatte problemet, den sitter for løst... har trykket av all makt(!) for å få elendigheten til å sitte bedre, men jeg kan fortsatt rigle på den.. har dog ingen problemer med temps alikevel Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Tjena, har nå bygget meg ny PC, men jeg hadde skikkelig problemer med å få satt på CPU kjøleren - Thermaltake Bigtyp 120 VX. Jeg fikk på 2 av festene enkelt, og slet litt mer med den tredje, men den siste var nesten umulig å få på! Holdt faen meg på i flere timer og ble helt rå på tommelen før jeg endelig fikk den langt nok ned så den ikke spratt opp igjen. Er det noen andre med Big typhoon som har opplevd noe lignende? Hovedkortet jeg har er Gigabyte P35 DQ6, og prosessoren Q6600. Jeg fjernet forresten "dekselet" som holder prosessoren på plass i håp om å få litt lavere temp og at dette kanskje ville gjøre det enklere å installere CPU kjøleren, men den var like vrang! 9292756[/snapback] Takk skal du ha Har nettopp bestilt GB p35 DQ6 og Q6700. Eg valgte å bruke lillebroren til Bigtype 120 VX, Thermaltake Mini Typhoon VX 90. De hadde ikke 120 VX på lager, men eg har 4 fra før av. Var heller ikke sikker om eg kunne bruke den på GB P35 hovedkortet, men igjen takk for infoen. Har brukt mangen timer på nettet for å finne svar om eg kunne bruke den(Thermaltake Bigtype 120 VX på Gigabyte P 35 DQ6, så nå vet eg eg kan. PS: Er ikke enig i at de er vanskelige i å montere. Det som er viktig er å presse litt ned så du kan fordele AS5 utover. PS2: AS5 har en bruker manual på deres hjemme sider, er den eg følgte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå