Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Fylla etter Pencilin kur

A-dog

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Som tittelen tilsier: Når er det mulig å gå på fylla etter å ha tatt pencilin mot hovne mandler? :cool:

Når som helst! Flatfyll kan svekke immunforsvaret litt, og gjøre at det tar lenger tid før du blir bra, men alkohol skaper ellers ingen problemer i forhold til penicillinbehandling. Enkelte andre typer antibiotika går dog dårlig overens med alkohol, men ingen av dem man bruker mot hovne mandler. :thumbup:

Lenke til kommentar
Som indikert man kan drikke alkohol når man vil, det enste alkoholen gjør er å svekke/ødelegge vikningen av tablettene.

9308944[/snapback]

Du glemmer ikke det lille faktum at Leveren får seg en ekstra omgang juling, å du mest sannsynlig vil være mye redusert enn vanlig dagen etter. Totalt idiotisk og drikke alkohol når man er på antibiotika.

Lenke til kommentar
Som indikert man kan drikke alkohol når man vil, det enste alkoholen gjør er å svekke/ødelegge vikningen av tablettene.

9308944[/snapback]

Du glemmer ikke det lille faktum at Leveren får seg en ekstra omgang juling, å du mest sannsynlig vil være mye redusert enn vanlig dagen etter. Totalt idiotisk og drikke alkohol når man er på antibiotika.

9326535[/snapback]

Nå vil jeg anta at personen som bruker antibiotika ikke har noen historie med skade på lever grunnet dette. Hvilket antibiotika som brukes er vel også avhengig av dette. Jeg vil tro at alkoholen uansett vil være en mye større påkjenning en det antibiotikaen er så alkohol i seg selv er totalt idiotisk å drikke i store mengder. :)

Men, jeg er ingen lege så ta ingenting av dette jeg sier for gitt, men en uttalelse fra en lege hadde sikkert vær interessant.

Lenke til kommentar
Om man har leverbetennelse sliter jo leveren med alt da, og hvertfall alkohol!

9326689[/snapback]

Nå misforsto du. Banker du leveren med sterke stoffer ala pencilin og alkohol kan det forårsake en betennelse. Ikke med en gang riktig nok siden du tross alt har anti-biotika i kroppen :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...