A-dog Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Hei og hoppsann! Som tittelen tilsier: Når er det mulig å gå på fylla etter å ha tatt pencilin mot hovne mandler? ________________________________ "Revolusjon er bedre en resignasjon" Lenke til kommentar
jultomten Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Som tittelen tilsier: Når er det mulig å gå på fylla etter å ha tatt pencilin mot hovne mandler? Når som helst! Flatfyll kan svekke immunforsvaret litt, og gjøre at det tar lenger tid før du blir bra, men alkohol skaper ellers ingen problemer i forhold til penicillinbehandling. Enkelte andre typer antibiotika går dog dårlig overens med alkohol, men ingen av dem man bruker mot hovne mandler. Lenke til kommentar
Mildir Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Dro på fylla hver helg mens jeg gikk på pencilin medisin, og betennelsen forsvant akkurat rundt den tida legen sa den ville så, jeg hadde ikke noen problemer med å dra på fylla mao. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Som indikert man kan drikke alkohol når man vil, det enste alkoholen gjør er å svekke/ødelegge vikningen av tablettene. Lenke til kommentar
A-dog Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 Strålende da, da blir det greit fylla til helgen Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Strålende da, da blir det greit fylla til helgen 9322992[/snapback] Gratulerer. Get drunk or die trying, som jeg pleier å si. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Som indikert man kan drikke alkohol når man vil, det enste alkoholen gjør er å svekke/ødelegge vikningen av tablettene. 9308944[/snapback] Du glemmer ikke det lille faktum at Leveren får seg en ekstra omgang juling, å du mest sannsynlig vil være mye redusert enn vanlig dagen etter. Totalt idiotisk og drikke alkohol når man er på antibiotika. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Som indikert man kan drikke alkohol når man vil, det enste alkoholen gjør er å svekke/ødelegge vikningen av tablettene. 9308944[/snapback] Du glemmer ikke det lille faktum at Leveren får seg en ekstra omgang juling, å du mest sannsynlig vil være mye redusert enn vanlig dagen etter. Totalt idiotisk og drikke alkohol når man er på antibiotika. 9326535[/snapback] Nå vil jeg anta at personen som bruker antibiotika ikke har noen historie med skade på lever grunnet dette. Hvilket antibiotika som brukes er vel også avhengig av dette. Jeg vil tro at alkoholen uansett vil være en mye større påkjenning en det antibiotikaen er så alkohol i seg selv er totalt idiotisk å drikke i store mengder. Men, jeg er ingen lege så ta ingenting av dette jeg sier for gitt, men en uttalelse fra en lege hadde sikkert vær interessant. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Inntar man Antibiotika uansett type oralt må den gjennom leveren. Jeg har selv hatt leverbetennelse i forbindelse med kyssesyka, det er ikke å trakte etter. Da klarer jeg fint å holde meg i ti dager. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 (endret) Om man har leverbetennelse sliter jo leveren med alt da, og hvertfall alkohol! Og for ordens skyld: jeg anbefaler ingen å blande medisiner med alkohol, uansett hvor ufarlig det måtte være. Endret 20. august 2007 av Vice Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Om man har leverbetennelse sliter jo leveren med alt da, og hvertfall alkohol! 9326689[/snapback] Nå misforsto du. Banker du leveren med sterke stoffer ala pencilin og alkohol kan det forårsake en betennelse. Ikke med en gang riktig nok siden du tross alt har anti-biotika i kroppen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå