Roadmaster Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Jeg har redigert ferdig en film i Pinnacle og har brent èn kopi til dvd-plate. Tenkte å kopiere opp 10-20 stk til familie og venner. Hvilket fil-format og hvilken codec skal jeg bruke for enklest å lagre filmfilen på pc`en, for seinere å kopiere opp de eksemplarene jeg skal ha? Jeg har lagret en versjon av filmen i .avi med codec MJPEG, men da fikk jeg ikke brenneren til å begynne brenneprosessen. Ville blitt kjempeglad om noen har tips om hva jeg skal gjøre! Lenke til kommentar
Myst Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Jeg ville ha gått for .avi (gir god komprisjon av filen) og en kodek som støttes av de fleste programmer/spillere, f.eks MPEG-4. DivX og Xvid brukes også mye, så der har du 3 alternativer. Du kan lage deg en liten klipp og teste ut alle 3 og velge den beste. Lenke til kommentar
chma Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Lage "vanlig" dvd for visning? MPEG2 med passende bitrate og interlaced bilder. Og så kan lage en mpeg4 utgave for å se på den på pcn. Lenke til kommentar
filthyhabits Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Jeg har redigert ferdig en film i Pinnacle og har brent èn kopi til dvd-plate. Tenkte å kopiere opp 10-20 stk til familie og venner. Hvilket fil-format og hvilken codec skal jeg bruke for enklest å lagre filmfilen på pc`en, for seinere å kopiere opp de eksemplarene jeg skal ha? Jeg har lagret en versjon av filmen i .avi med codec MJPEG, men da fikk jeg ikke brenneren til å begynne brenneprosessen. Ville blitt kjempeglad om noen har tips om hva jeg skal gjøre! 9292643[/snapback] Mulig jeg misforstår deg, men er det ikke bare å brenne en DVD, og så kopiere den da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå