Joachimv Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Har nå kjøpt meg ny TV (Samsung 32" LCD 720p), så har jeg et GF 7950GT med en S-video lignende sak med HDCP-støtte. Den S-video-lignende saken har mulignet for å koble til en overgang til komponent (rød+grønn+blå). Hva er best? VGA eller komponent? Skal benyttes til 720p. Har en 10 meter VGA-kabel liggende, og 15 meter komponent kan skaffes til ca 250,- (OEM). Vet ikke om dette er riktig plassering av tråd heller, sorry. Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 VGA er vel mye bedre enn s-video? Brukte s-video på den gamle CTR tv`n min, bytta til VGA med en gang jeg fikk flat tv .. Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 VGA er vel mye bedre enn s-video? Brukte s-video på den gamle CTR tv`n min, bytta til VGA med en gang jeg fikk flat tv .. 9293572[/snapback] Det er ikek s-video. men utgangen på skjermkortet ser ut som s-video. fikk med en overgang/adapter til komponent. Jeg spør om komponent er bedre enn VGA? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Komponent er den beste analoge standarden for overføring av TV signaler. Er sammenlignbar med SCART RGB i båndbredde, og kan dessuten være progressiv. Er vesentlig bedre enn S-Video. Er ikke ekspert på dette, men vil anta at det er like bra som VGA. Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 hmm..en 15 meter komponent-kabel finner en i prisguiden for ca 300kr, så tror uansett jeg går for komponent, så ser det litt tøffere ut synes nå jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå