Gå til innhold

Der "døde" enda en maskin hos meg


Raul07

Anbefalte innlegg

Er ikke dette sykt vet ikke jeg! :ermm:

 

Lowe har aldri eid en fungerende Xbox 360 lenger enn to måneder. Listen over "dødsårsaker" er lang, og inneholder: Tre maskiner som fikk «three red lights of death», to klarte ikke å lese spillene, to var døde når han fikk dem i posten, resten hadde forskjellige lyd og video-problemer. Dessuten eksploderte èn av dem.

 

 

 

Når Lowe hadde mistet den 8., kontaktet han en elektriker for å finne ut om det var noe galt med hans strømforsyning e.l. Elektrikeren fant ingenting - men Microsoft insisterte fremdeles på at det var dette som hadde skylden - til tross for at han eier en PlayStation 3 som fungerer utmerket. Du tenker kanskje at dette bare er nok en amerikaner som vil ha oppmerksomhet? Vel - Lowe har bevis. Han tok opp samtalen med Microsoft-support - denne kan høres på 1up.com.

 

- Jeg er fortsatt en stor fan av 360, selv med alle problemene. Jeg liker fortsatt Microsoft selv om det overrasker folk, sier Lowe.

 

Microsoft, på sin side, vil enda ikke erkjenne at problemet faktisk er utstrakt, men ryktene tilsier at de i det stille har begynt å installere ekstra kjøling i konsollene.

 

Kilde: win-xp.no

9304243[/snapback]

Dette er like troverdig som en rev ikledd fjærdrakt som påstår den er vegeterianer mens den sitter i hønsehuset.

 

Ryker 8 maskiner så er det tvilsomt at det er maskinene som er problemet. Skjønner at det er feil på flere av dem, men når maskinene ryker flere ganger for enkeltpersoner, så begynner man å lure. Enten er det bruken (uforsiktig behandling) eller oppsettet (dårlig ventilasjon, høy temperatur i omgivelsene) som bidrar til at maskinene streiker.

 

Nå vet jeg at det kommer straks minimum 3 stykker som sier "Neeei, den bare streika tilfeldig hos meg", og det kan så være, men jeg mener at jo flere maskiner som ryker for deg, jo større er sjansen for at det er du selv som gjør noe feil.

 

Vet at det ikke er noe bevis, men av 10 bekjente som har 360, vet jeg om én som har havna til Tyskland. MS har også innrømmet at feilraten er høy på maskinene. Men at én person skal få 8 maskiner som tilfeldigvis streiker: Den må du lenger ut på landet med.

9340747[/snapback]

 

Det er ikke tvilsomt at det er maskinene som er problemet, Microsoft har selv bekreftet det er hardware-feil på maskinen.

 

Justin Lowe driver forøvrig Aggrivated gamers independent podcasten, og det er ikke lenger bare 8 døde boxer, det er 11 (!), på en person...

 

Han opplevde at ingen trodde på han når han fortalte om uflaksen sin, siden det er utrolig. Så han gjorde opptak med Microsoft support, og 1up.com har bekreftet problemet og sett bevis på hver eneste konsollfeil han har opplevd, og deler av ett opptak av kontakten med MS kundesupport ligger tilgjengelig på nettet, her:

 

http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3160603

 

Han har fått elektrikere til å sjekke huset sitt for overstrøm-feil og alt mulig, uten at de kunne finne noe feil.

 

I en av xbox'ene var det tilløp til eksplosjon (begynte å røyke, og smell-lignende poppe-lyder kom fra den) mens han spilte, før han fikk revet ut strømtilførselen.

Var ganske morsomt når han fortalte om telefonen med kundesupporten etterpå som insisterte at han skulle sette inn igjen stikk-kontakten, og fortelle om det lyste grønnt på; lysene, 'Ja, det lyser grønt, men det røyker svart røyk ut av konsollen og viser ingen bilde', hvorpå kundesupporten sa at han måtte sjekke at alle kabler satt skikkelig fast... :D

 

Eller noe lignende, om jeg husker rett fra intervjuet i den ene 1up/egm podcasten han var med i. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe gjør han utenom det vanlige hvis han klarer å ta knekken på 11 maskiner. Regn ut hva oddsen er for at han skal få 11 maskiner som dør av hardware-feil.

 

Han er på ingen måte representativ for en generell statistikk, og heller ikke objektiv i saken m.t.p. at han er en skribent, som gjerne ønsker oppmerksomhet rundt hans skriverier.

 

For min del er heller ikke et opptak av en telefonsamtale med support noen som helst form for bevis.

Lenke til kommentar

Han sier han bruker 360'en til å spille på, og han spiller som oftest en time eller to om dagen..

 

Naturligvis har han vært ekstra uheldig, jeg har aldri hevdet at det er normalt at 11 360'er dør.

Men det er uansett sannsynligvis Justin Lowe, de fleste 360'eiere kan takke for at de har 3 års garanti på 360'en, da det var hans spesielle sak som MS ble konfrontert med rett før de ble tvunget til å oppgraderte garanti'en, og de innrømmet at det var feil på 360'en.

 

Angående bevis som du hele tiden vil ha, vil du nok ikke få det før/om du opplever det selv.

 

Det beste beviset du kan få før den tid, er Robbie Bach omtale saken her, til Microsoft sin aksjeholdere..

 

http://microsoft.shareholder.com/webcast/M...2&MediaUserID=0

 

Microsoft design flaw, og ikke assembly-feil.

 

Synes bare det blir for dumt å si at en person gjør noe galt, når noe slutter å virke når man vet det er design-feil på produktet. Plasser skylden der den hører hjemme. :)

Lenke til kommentar

Xbox360 (des 2005) enheten min fryser hele tiden når jeg spiller spill eller ser på hd dvd film. Den bare fryser og kutter bildet enten til blått med streker eller til sjakkbrett ruter der du kan se det frosne bildet i bakgrunnen

 

Problemet mitt, i tillegg til at jeg ikke får spille, er at jeg ikke får rød ring. Boksen har frøset ca 10 ganger bare i dag noe som gjør den helt ubrukelig for meg. Tror dere MS lager kvalme siden maskinen ikke viser red ring of death?

 

Et lite spørsmål til de av dere som har hatt boksen på reperasjon. Hvor lang tid tok det fra dere leverte inn boksen til den var trygt hjemme igjen?

 

Jeg spør siden jeg håper å kjøpe en ny elite hos eb i morgen og levere den reparerte premium boksen min inn når den er fikset. EB har satt en grense for innbytte tilbudet til 31/10. Skulle være god tid, men ...

Lenke til kommentar

Gått en måned og min 360 er ikke tilbake ennå. Den er heldigvis forsikra, så neste gang den blir herpa så slipper jeg den i bakken så får jeg en ny. Blir den også herpa så leverer jeg den til Expert, og hvis den ikke er fiksa innen 7 dager har jeg krav på å få revurdert beløpet jeg kjøpte den for, eller få låne en konsoll av dem intill min egen er fiksa i henhold til kjøpsloven.

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...