OnetroM Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Neste plattformbytte nærmer seg og jeg er litt interessert i å ha en Crossfire-løsning så jeg kan beholde mitt Radeon 1900XT. Spørsmålet er hvorvidt man har noen ytelsesøkning hvis man krysser det med et nytt DX10 kort? Den andre utnyttelsesmåten er vel i forhold til fysikk. Da Ageia kom med sin løsning presenterte Havoc også muligheten for å bruke dedikert skjermkort til fysikkberegninger. Er dette noe som fungerer idag? Da vil jeg i så fall kunne ha det nye DX10 kortet til primært skjermkort og det gamle DX9 kortet til støttefunksjoner som f.eks fysikkberegninger. Er dette fortsatt utopi eller ha det noe for seg? Hvor vil i så fall begrensningene ligge? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Du kan ikke krysse det med et DX10-kort, kort og greit. Fysikkprosessering må støttes av spillet det er snakk om, og CF må ha kort i samme serie. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 Det ante meg. Så egentlig er crossfire o.l. bare for superentusiaster i og med at man må ha to kort fra samme serie. Når en serie varer et halvt år kommer begrensningene ganske av seg selv.. Litt synd at man ikke kan bruke et 'gammelt' kort til fysikkprosessering, det burde kunne gått greit. Finnes det noen overiskt over spill som faktisk støtter fysikkberegning via dedikert skjermkort? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå