Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Burde ikke gents.no skrevet på siden at man må betale MVA?

Man forventer jo ikke å måtte betale masse i MVA og tollgebyr når man bestiller fra .no.

9292221[/snapback]

Når man henvender seg til forbrukere skal MVA alltid være inkludert. Ekstra gebyrer skal det også opplyses om.

Gents.no er åpenbart helt på jordet her:

"Norges største nettbutikk", men adresse i Sverige. Ingen opplysninger om mva eller tollgebyrer.

Meget dårlig. :thumbdown:

En henvendelse til http://www.forbrukerombudet.no/ er kanskje på sin plass.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

Legg merke til at det kreves et norskregistrert selskap med enhetsnummer fra foretaksregisteret for å få registrert et .no domene.

Dette bygger på at forbrukere bør kunne forvente at selskapet er lokalisert i Norge, eller i det minste tilpasset slik at handel foretas herfra.

Det må derfor gå klart frem at varen ikke sendes fra Norge, og at det tilkommer ekstra utgifter når du handler. Denne informasjonen skal også være tilgjengelig før handel.

(Domenet er tydeligvis registrert gjennom et formidlingsselskap, og på nettsiden står det ingenting om hvor varen faktisk sendes fra. Annet enn at det er et svenskregistrert selskap.)

I ly av disse opplysningene bør du - om du føler deg feilinformert - returnere varen og kreve beløpet refundert. Om butikken nekter tar du saken til kortselskapet som umiddelbart vil refundere beløpet.

Lenke til kommentar

Varene trenger jeg desverre så fort som mulig. Men jeg sendte et klagebrev til gents og hintet litt om refusjon av MVA og tollgebyr. Tviler på at jeg får det, men er verdt å prøve seg.

Men tilbake til lappen jeg fikk. Betyr dette at pakken venter på meg på postkontoret?

Når jeg ser på pakkesporingen så står det

Dato: 15.08.07

Kl: 09.49

Hendelse: UTSENDT FORENKLET TOLLBEHANDLING

Poststed: 0024 OSLO

Jeg bor i Arendal og det tar vanligvis 2 gode dager før pakker kommer hit fra Oslo. Siden de går innom Kristiansand.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713
Men tilbake til lappen jeg fikk. Betyr dette at pakken venter på meg på postkontoret?

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Når jeg ser på pakkesporingen så står det

Dato: 15.08.07

Kl: 09.49

Hendelse: UTSENDT FORENKLET TOLLBEHANDLING

Poststed: 0024 OSLO

Jeg bor i Arendal og det tar vanligvis 2 gode dager før pakker kommer hit fra Oslo. Siden de går innom Kristiansand.

9292890[/snapback]

Det enkleste er selvsagt å prøve å hente den, selv om det er en viss mulighet at de har sendt ut tollpapirer i forkant av pakken.

Om du er for lat til å gå til posten/butikken, kan du naturligvis ringe de og spørre.

Lenke til kommentar

Pakken er fremdeles ikke på postkontoret og statusen på pakkesporingen har ikke endret seg. Er det noen som vet hva jeg må gjøre? Riktig person på tollvesenet er umulig å få tak i og på posten har de ikke peiling i det hele tatt.

Det står jo: "Sendingen tollklareres idet du betaler og kvitterer for mottak"

Hva betyr dette? Må jeg betale for pakken på posten og skrive under på at jeg har motatt den før de sender den videre fra tollen? Høres bra dumt ut iallefall

Endret av tonna
Lenke til kommentar
Pakken er fremdeles ikke på postkontoret og statusen på pakkesporingen har ikke endret seg. Er det noen som vet hva jeg må gjøre? Riktig person på tollvesenet er umulig å få tak i og på posten har de ikke peiling i det hele tatt.

Det står jo: "Sendingen tollklareres idet du betaler og kvitterer for mottak"

Hva betyr dette? Må jeg betale for pakken på posten og skrive under på at jeg har motatt den før de sender den videre fra tollen? Høres bra dumt ut iallefall

9301875[/snapback]

Er du sikker på at den ikke er på postkontoret, da?

Er ikke sikkert pakkesporingen er riktig.

Lenke til kommentar
Merkelig. Jeg har handlet hos gents mange ganger. De har alltid merket pakken med verdi under 200. Bruker å stå 160,-

Har handlet masse hos gents, ofte rundt 300-400 kr og aldri vært noe problem.

9293880[/snapback]

Det vil da være det samme som bedrageri, og noen burde anmelde nettbutikken for dette. Er skadelig for både konkurransen i markedet, og den norske stat taper penger de har krav på.

Lenke til kommentar
Fikk svar fra gents med en gang. Virker som de ikke var klar over det selv.

Om du har möjlighet att scanna kvittot eller skicka det till gents, Norra Storgatan 8, 25220 Helsingborg tillsammans med dina bankuppgifter så kommer vi att ersätta dig för Toll och Mva!

9293267[/snapback]

Vel, kan godt hende de er fullstendig klar over den norske "200-kroners" limit'en, men at de blåser i å opplyse om det. (tapt salg)

Hvis de "ikke vet", hvorfor merker de pakkene med under kr.200? ;

Merkelig. Jeg har handlet hos gents mange ganger. De har alltid merket pakken med verdi under 200. Bruker å stå 160,-

Har handlet masse hos gents, ofte rundt 300-400 kr og aldri vært noe problem.

9293880[/snapback]

:whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...