Melisma Skrevet 18. august 2007 Forfatter Del Skrevet 18. august 2007 Er det meninga at vi skal bli ferdige?? Hehe :!: Men jeg er da altså av den mening at dette utestedet ikke er noen større potensiell fare enn å gå seg en kveldstur på gata.... Dermed drar jeg også den konklusjonen at du vil nekte henne å gjøre mange flere ting enn akkurat denne... 9307267[/snapback] nei, ikke noe annet enn å alltid tenke på barnets beste.. det er alt jeg forventer av en gravid jente.. når ungen er ute, da blir det en annen sak... Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Dørvakten vet bedre enn noen hvem de slipper inn og hva som kan skje en lørdagskveld. Det eneste han gjør feil, er at han spør flere ganger. Gravide skal ikke nektes adgang, men for meg er det pluss i margen at han uttrykker sin mening om saken. For kvinnen virker for meg ikke helt veldreid (psykisk, ikke fysisk). 9307262[/snapback] Der er jeg (og jeg tror de fleste her inne) helt enig med deg. Det som er tingen er at diskusjonen har vridd seg til å omhandle om det er rett eller galt av en gravid å gå på et utested. Lenke til kommentar
Jaytee71 Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Er det meninga at vi skal bli ferdige?? Hehe :!: Men jeg er da altså av den mening at dette utestedet ikke er noen større potensiell fare enn å gå seg en kveldstur på gata.... Dermed drar jeg også den konklusjonen at du vil nekte henne å gjøre mange flere ting enn akkurat denne... 9307267[/snapback] nei, ikke noe annet enn å alltid tenke på barnets beste.. det er alt jeg forventer av en gravid jente.. når ungen er ute, da blir det en annen sak... 9307277[/snapback] Så da skal man ikke lenger tenke på barnets beste? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 (endret) nei, ikke noe annet enn å alltid tenke på barnets beste.. det er alt jeg forventer av en gravid jente.. når ungen er ute, da blir det en annen sak... 9307277[/snapback] Hvorfor det? Det er faktisk mye verre at et spedbarn mister sin mor, eller får sin mor kraftig skadet enn at barnet ikke blir født. Faktisk syns jeg den uttalelsen du kommer med der lider av kraftig dobbeltmoral. Endret 18. august 2007 av cyclo Lenke til kommentar
iMono Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Så da skal man ikke lenger tenke på barnets beste? 9307299[/snapback] Haha. Nei, da henger ikke ungen uomtvistelig på magen. Det går faktisk an å legge den hjemme da, noe som ikke går an når man er gravid skjønner du. Dette glemmer dessverre mange, og sykdommer som FAE og FAS berører flere enn vi tror. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 (endret) Hvorfor det? Det er faktisk mye verre at et spedbarn mister sin mor, eller får sin mor kraftig skadet enn at barnet ikke blir født. Faktisk syns jeg den uttalelsen du kommer med der lider av kraftig dobbeltmoral. 9307304[/snapback] Et lite eksempel; 1) En kvinne som nettopp har født går ut på byen (ungen blir passet). Hun kan bli snytings, danse vilt til musikken. Gå på tryner'n et par ganger. Ingen stor fysisk fare for barnet. 2) En gravid kvinne går ut på byen. Hun kan bli snytings, danse vilt til musikken. Gå på tryner'n et par ganger. Stor fare for fosterskader. Så nei, jeg vil ikke si at dette lider av dobbeltmoral. Det værste hadde jo vært hvis dørvakten spør kvinnnen "har du hatt en fruktig periode", hvor han henviser til at hun har født og dermed er brukt materiale, og ikke får lov til å komme inn på nattklubben. DA kan man snakke om krenkelse på seg selv som person. Endret 18. august 2007 av iMono Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 1) En kvinne som nettopp har født går ut på byen (ungen blir passet). Hun kan bli snytings, danse vilt til musikken. Gå på tryner'n et par ganger. Ingen stor fysisk fare for barnet. 2) En kvinne som nettopp har født går ut på byen (ungen blir passet). Hun kan bli snytings, danse vilt til musikken. Gå på tryner'n et par ganger. Stor fare for fosterskader. 9307323[/snapback] Eh? De setningene er jo like jo. Dessuten var det ikke snakk om å gå ut på byen bli snytings og danse vilt til musikken når man var gravid. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 18. august 2007 Forfatter Del Skrevet 18. august 2007 (endret) Tja. Og jeg nevnte jo gardintrapp. Jeg hadde ikke reagert et blunk på om en gravid person stod og malte et hus på en stige. Hvofor?Jo. Å gå opp og ned en gardintrapp er noe man gjør relativt ofte, uten å tenke seg om. Slik oppstår det skader av. Hva skjer om man faller noen meter fra en gardintrapp? Jo man mister sannsynligvis barnet. Om man er gravid og står i en stige, så vet man faktisk hvilken fare man er i. Man er svært obs, og er dertil forsiktig. Om man faller ned fra en stige når man maler et hus er sannsynligheten stor for at man ikke bare mister barnet, men at man også skader seg selv alvorlig, eller ikke overlever i det hele tatt. Hvorfor er det farligere å male huset på en stige når man er gravid, enn når man ikke er gravid? Det skjønner jeg rett og slett ikke. 9307260[/snapback] Det er ikke noen større fare for å falle ned av stigen når man er gravid. Man risikerer heller ikke barnet noe mer enn man risikerer seg selv. 9307260[/snapback] nei, risikoen er vel like stor for å falle, dvs. hvis man tar vekk det faktum at magen er mye større og utstående og at det da er dobbelt så vanskelig å stå stabilt siden det er tungt så.. og mister man barnet når man faller fra den stigen, så er det ingen andre enn mora sin feil.. da har hun all skyld i sitt eget barns død, og evt.sin egen.. Faktisk vil jeg påstå det er mye mer ansvarlig å male et hus på en stige når man er gravid, enn 5 år senere når barnet er 5 år gammelt.9307260[/snapback] den resonneringa der er ganske tynn, selvom jeg på en måte kan skjønne litt av hva du prøver å si.. tror jeg.. Og er det uansvarlig første gang pappa tar med seg barnet sitt opp i en stige? Han har jo på akkurat samme måten som en gravid ansvaret for 2 liv. 9307260[/snapback] ja, hvis faren klatrer høyt opp så er det jo større fare osv.. men hvis han bare prøver å lære barnet sitt på en trygg avstand fra bakken, så er jo det bare fint.. husk at han da har 2 ledige hender å ta imot barnet da.. hvis en gravid faller, så har hun null sjans til å beskytte ungen da.. Endret 18. august 2007 av Melisma Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 18. august 2007 Forfatter Del Skrevet 18. august 2007 (endret) Så da skal man ikke lenger tenke på barnets beste? 9307299[/snapback] hahaha mente ikke sånn da Endret 18. august 2007 av Melisma Lenke til kommentar
iMono Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 (endret) 1) En kvinne som nettopp har født går ut på byen (ungen blir passet). Hun kan bli snytings, danse vilt til musikken. Gå på tryner'n et par ganger. Ingen stor fysisk fare for barnet. 2) En gravid kvinne går ut på byen . Hun kan bli snytings, danse vilt til musikken. Gå på tryner'n et par ganger. Stor fare for fosterskader. 9307323[/snapback] Eh? De setningene er jo like jo. Dessuten var det ikke snakk om å gå ut på byen bli snytings og danse vilt til musikken når man var gravid. 9307371[/snapback] CTRL+V gjør at man glemmer ting. Endret 18. august 2007 av iMono Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 18. august 2007 Forfatter Del Skrevet 18. august 2007 (endret) Hvorfor det? Det er faktisk mye verre at et spedbarn mister sin mor, eller får sin mor kraftig skadet enn at barnet ikke blir født. Faktisk syns jeg den uttalelsen du kommer med der lider av kraftig dobbeltmoral. 9307304[/snapback] uffamei.. jeg får utdype hva jeg mener med teskje da.. man skal ALLTID tenke på barnets beste, enten om barnet er født enda eller ikke.. mener i forhold til det å gå ut på utesteder der det er fullt kalas.. etter ungen er ute, så er ungen ikke lenger i fare.. og da kan mor gå dit hun vil.. Endret 18. august 2007 av Melisma Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 grunnen til at jeg henger meg oppi dette , er fordi denne dama skriker høyt om at hun føler seg krenket og bla bla bla.. det holder ikke mål når det gjelder ett barns sikkerhet.. hun hadde gått rimelig fort over fra sine krokodilletårer og til ekte tårer hvis noe skulle skjedd inne på det utestedet tipper jeg.. da hadde overskriftene vært noe helt annet.. 9307065[/snapback] Hva betyr "krenket"? Hva betyr "bla bla bla", og hvordan har du fått tak i opplysningen om at damen gråt? Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 18. august 2007 Forfatter Del Skrevet 18. august 2007 Hva betyr "krenket"? Hva betyr "bla bla bla", og hvordan har du fått tak i opplysningen om at damen gråt? 9309087[/snapback] vet ikke helt om jeg gidder å svare på denne en gang.. virker som du er mere ute etter å pirke på det jeg skriver enn å se helhelten i det.. du har tydeligvis misforstått det med "krokodilletårer", og "krenket" ble hun jo på sett og vis.. i artikkelen stod det "ydmyket".. beklager på det sterkeste hvis dette gjorde deg forvirret ved å bruke ett annet ord.. og "bla bla bla" betyr så meget.. det kan man selv få lov til å fylle inn med hva man vil om det damen har sagt sånn, sett igang og pirk.. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Hva betyr "krenket"? Hva betyr "bla bla bla", og hvordan har du fått tak i opplysningen om at damen gråt? 9309087[/snapback] vet ikke helt om jeg gidder å svare på denne en gang.. virker som du er mere ute etter å pirke på det jeg skriver enn å se helhelten i det.. du har tydeligvis misforstått det med "krokodilletårer", og "krenket" ble hun jo på sett og vis.. i artikkelen stod det "ydmyket".. beklager på det sterkeste hvis dette gjorde deg forvirret ved å bruke ett annet ord.. og "bla bla bla" betyr så meget.. det kan man selv få lov til å fylle inn med hva man vil om det damen har sagt sånn, sett igang og pirk.. 9309999[/snapback] Jeg pirker aldri ... Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 18. august 2007 Forfatter Del Skrevet 18. august 2007 Jeg pirker aldri ... 9310096[/snapback] virka sånn ihvertfall.. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Jeg pirker aldri ... 9310096[/snapback] virka sånn ihvertfall.. 9310141[/snapback] Fint Nådde inn da? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Min personlige mening er at folk bør få velge selv. Det er greit at en dørvakt vil advare mot høy musikk og mye folk, MEN når moren vil inn dit, det er lite folk og de har tenkt å være der for _en_ drink så kan ikke jeg se hvorfor en dørvakt skal utøve et slikt overformynderi. Det er kanskje derfor jeg stemmer blått også. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 18. august 2007 Forfatter Del Skrevet 18. august 2007 Fint Nådde inn da? 9310166[/snapback] egentlig ikke er bare slitsomt og måtte forklare noe ihjel pga folk som pirker på hver minste detalj.. når de egentlig skjønner hva jeg mener, men er heller ute etter å arrestere meg på måten jeg skriver innleggene mine.. bare irriterende... Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 egentlig ikke er bare slitsomt og måtte forklare noe ihjel pga folk som pirker på hver minste detalj.. når de egentlig skjønner hva jeg mener, men er heller ute etter å arrestere meg på måten jeg skriver innleggene mine.. bare irriterende... 9310199[/snapback] Kan være greit å skrive det du mener da, så slipper du slike irritasjoner. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 18. august 2007 Forfatter Del Skrevet 18. august 2007 Kan være greit å skrive det du mener da, så slipper du slike irritasjoner. 9311317[/snapback] ja, er jo selvsagt det jeg prøver på da, men er alltid noen som finner småting som de kan pirke eller hakke, som egentlig ikke er no vits.. ikke noe galt har blitt skrevet, de bare prøver å vri det om til at det blir no galt.. jeg mener, alle de andre her skjønte hva jeg mente... men pencilcase måtte pirke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå