Gå til innhold

Nektet adgang på utested - fordi hun var gravid..

Anbefalte innlegg

En venninne av meg gikk fredelig på gata da hun ble slått rett ned..... helt uten grunn.

Vil det dermed si at gravide ikke kan bevege seg utendørs heller??

Berusede personer befinner seg faktisk også på gata...

9295981[/snapback]

Hvorfor skal noen alltod komme med slike utsagn? Ja det finnes berusede personer på gata også, men hvorfor skal man absolutt oppsøke dem på egen hånd i "løvens hule"??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg var på Hard Rock Cafe i Oslo for en stund siden, da stod jeg og en vennegjeng bare og røra borte ved baren.. plutselig dukker det opp en mann som tok tak i meg og ei annen og pælma oss vekk for ingen grunn, han hadde tydeligvis bråka med mange der inne for vaktene kom løpende etter han..

hva hvis jeg eller hu andre hadde vært gravid? tror du han hadde brydd seg om det? nei, han og alle de andre bråkmakerne kunne ikke gitt mere f...  nettopp fordi de ikke tenker på hvem de kan skade før det er for sent..  men det kan de gravide.. de kan jo tenke seg til hva som kan komme til å skje, og heller la vær å sette seg selv i den situasjonen.. 

i dagens samfunn har man nødt til å være litt hysterisk når det gjelder sikkerhet..

9295586[/snapback]

1. Dette kan i grunn skje hvor som helst. Ikke nødvendigvis på et utested. Beveger man seg ute på byen en lørdagskveld så kan dette egentlig skje hvor som helst. I restauranten de spiste middag. På gaten etter middagen, etc.

2. Det er også forskjell på utesteder. Jeg kjenner ikke plassen det er snakk om. Men det er forskjell på å gå på en nattklubb med 25 års grense, sette seg ned og ta en drink, og en type mosh pit/kjøttmarked slik som f. eks. johns.

3. Skal man, bare fordi man har barn i magen begynne å være hysterisk? Det er greit å tenke litt på hva man gjør, men å bli hysterisk med tanke på sikkerhet er å gå litt langt.

For å si det slik. Jeg har da ofte nok sett gravide ute på byen en lørdagskveld som koser seg sammen med venner på restauranter og nattklubber. Jeg har dog aldri hørt om noen som har mistet barnet sitt fordi de gjorde det.

For å si det slik. Det er sannsynligvis mye mer risikabelt for barnet man har i magen å sette seg inn i en taxi eller en bil for å dra hjem etter restaurantbesøket enn å sette seg ned på en nattklubb hvor det ikke er "full mølje".

Det at dørvakten sa så klart fra tyder kanskje på at det var noe innenfor som skulle tilsi at det ikke var en smart plass å ta denne drinken. Kanskje han visste at det var mye trøbblete kunder der? Derfor er det ganske rart at hun reagerer slik hun gjør. Men å si at et er uforsvarlig å gå ut og ta seg en (alkoholfri) drink bare fordi man er gravid, syns jeg alvorlig talt blir litt for hysterisk.

Lenke til kommentar
En venninne av meg gikk fredelig på gata da hun ble slått rett ned..... helt uten grunn.

9295981[/snapback]

overhodet ikke det samme som å oppsøke ett sted der folk drar for å være fulle...

Lenke til kommentar
Dørvakter kan jo nekte hvem som helst adgang, uten grunn, kan de ikke?

9296531[/snapback]

Slik det fremgår av artikkelen har ikke dørvakten nektet henne adgang. Han har bare mange ganger sagt til henne at hun sannsynligvis er på feil sted. Dette gjorde henne forlegen, og hun valgte selv å forlate området.

Å spørre noen 3 ganger på rad om de er sikker på at de er på et smart sted, og å nekte noen adgang er 2 vidt forskjellige ting.

Lenke til kommentar

9295981[/snapback]

overhodet ikke det samme som å oppsøke ett sted der folk drar for å være fulle...

9296431[/snapback]

Der tar du forsåvidt feil. Å gå ute på gaten i Oslo sentrum en sen lørdagskveld er faktisk å oppsøke ett sted der folk drar for å være fulle.

Lenke til kommentar
Der tar du forsåvidt feil. Å gå ute på gaten i Oslo sentrum en sen lørdagskveld er faktisk å oppsøke ett sted der folk drar for å være fulle.

9297071[/snapback]

Mener at det er betydelig større sjanse for at en gravid kan skade fosteret ved å befinne seg inne på ett utested, der det pleier å være masse fulle folk og trangt.. blir annerledes ute på gata da, ikke vanlig at det er så veldig trangt der akkurat..

Lenke til kommentar
Dette er faktisk første gang jeg hører om dørvakter som viser omsorg - og så blir det degradert til dette...100% bak DENNE dørvakta...!

9297174[/snapback]

Hehe, godt poeng. men som sagt jeg tror dørvakten egentlig tenkte mer på utestedet enn på den gravide dama.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Mener at det er betydelig større sjanse for at en gravid kan skade fosteret ved å befinne seg inne på ett utested, der det pleier å være masse fulle folk og trangt..  blir annerledes ute på gata da,  ikke vanlig at det er så veldig trangt der akkurat..

9297167[/snapback]

Der kan jeg forsåvidt være enig med deg. Men å gå ute på gaten i Oslo sentrum en sen lørdagskveld er likefullt å oppsøke et sted folk drar for å være fulle. Og om man er så nervøs for fosteret sitt at man ikke kan gå på et rolig utested og sitte sammen med venner en lørdagskveld, så burde man heller ikke befinne seg i Oslo sentrum en lørdagskveld.

Og. For å være ærlig er sannsynligvis leiligheten hjemme det stedet for det er størst fare for å skade fosteret.....

Til slutt. Om du mener det ikke er så veldig trangt ute på gata, burde du ta deg en tur i sentrum en sen lørdagskveld her i byen. Det er enkelte steder hvor det er like trangt på gata som inne på et utested.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
Der kan jeg forsåvidt være enig med deg. Men å gå ute på gaten i Oslo sentrum en sen lørdagskveld er likefullt å oppsøke et sted folk drar for å være fulle. Og om man er så nervøs for fosteret sitt at man ikke kan gå på et rolig utested og sitte sammen med venner en lørdagskveld, så burde man heller ikke befinne seg i Oslo sentrum en lørdagskveld.

Og. For å være ærlig er sannsynligvis leiligheten hjemme det stedet for det er størst fare for å skade fosteret.....

Til slutt. Om du mener det ikke er så veldig trangt ute på gata, burde du ta deg en tur i sentrum en sen lørdagskveld her i byen. Det er enkelte steder hvor det er like trangt på gata som inne på et utested.

9297204[/snapback]

Ser man en stor folkemengde, så er det ikke verre enn at man kan finne en vei utenom den.. jeg mener ikke at gravide ikke skal få fortsette noe av sitt sosiale liv, for all del.. men det går ann å unngå steder der man vet det finnes farer som venter.. hvorfor ta sjansen tenker jeg da..

Lenke til kommentar

9295981[/snapback]

Hvorfor skal noen alltod komme med slike utsagn? Ja det finnes berusede personer på gata også, men hvorfor skal man absolutt oppsøke dem på egen hånd i "løvens hule"??

9296106[/snapback]

Løvens hule..... ja det utsagnet var jo mye bedre.... :nei:

Lenke til kommentar
og hovedpoenget mitt er at en gravid ikke har noe å gjøre på ett utested sent lørdagsnatt med høy musikk og fulle folk..  det er ikke dama jeg bekymrer meg for, men barnet.. dama klarer seg sikkert, men ett hardt slag i magen pga noen som dytter o.l  kan være nok til at barnet blir skadet..  og er det virkelig verdt det?  svaret er jo nei!

9294178[/snapback]

Som jeg har påpekt tidligere, så er barnet veldig godt beskyttet der inne, så om mor får en dult i magen, er det nok hun som får vondt.

Å bli slått i magen er forsåvidt en helt annen ting, men sjansen for å bli det er jo forsvinnende liten.....

Høy musikk har du jo heller ikke klart å bevise at er skadelig.... de er tross alt ganske så polstret mot det også.

Jeg har vært ute på livet i ganske mange byer, både her til lands og i utlandet og ennå ikke opplevd å bli slått hverken i magen eller andre steder....

Da skal det veldig godt gjøres om ei edru, gravid dame skulle bli det....

Tror du virkelig at mor(og barn) hadde hatt så veldig mye bedre av å sitte ensom hjemme mens gubbe og venner er ute og hygger seg??

En annen ting: Eksemplet jeg brukte tidligere, med venninna mi som ble overfalt var bare et eksempel på at vold kan påtreffe om man ikke er på et utested også....

Faktisk er vel sjansen større for at noe skjer på gata enn inne på utestedene?!

Lenke til kommentar

Ser man en stor folkemengde, så er det ikke verre enn at man kan finne en vei utenom den.. jeg mener ikke at gravide ikke skal få fortsette noe av sitt sosiale liv, for all del.. men det går ann å unngå steder der man vet det finnes farer som venter.. hvorfor ta sjansen tenker jeg da..

9297252[/snapback]

Poenget mitt var.... det venter da ennå større farer ute på gata enn inne på et utested..

Er jo ute på gata at volden skjer.

Og du snakker hele tida om: hva om noen dulter borti.... og at dette kan påføre barnet store skader....

Barnet i magen er så godt polstret at det skal en del mere enn en dult til for å skade det. Det samme gjelder med lyd.... ørene dine ryker lenge før babyens, nettopp p.g.a denne polstringen.

Om noen dulter borti kan nok moren få litt vondt, men jeg tviler sterkt på om barnet lider noen særlig overlast.

Om noen banker henne opp og slår henne i magen blir jo saken en helt annen, men hvor stor er nå sjansen for det? Jeg vil tro omtrent like stor som om hun var ute og gikk en vanlig kveldstur.

Det er jo ute på gata at det aller meste av volden skjer.... ikke inne på utestedene...

Jeg har vært ute på livet i mange byer, både her til lands og i utlandet og har ennå til gode å bli slått.... hverken i magen eller andre steder. Da lurer jeg på hvor stor sjansen er for at ei edru, gravid dame skal få juling?!

Lenke til kommentar
Mener at det er betydelig større sjanse for at en gravid kan skade fosteret ved å befinne seg inne på ett utested, der det pleier å være masse fulle folk og trangt..  blir annerledes ute på gata da,  ikke vanlig at det er så veldig trangt der akkurat..

9297167[/snapback]

Nåja. Det er mer kontroll på utestedet. På gata kan hvem som helst komme å skyte deg gjennom det venstre øyet. Ingen tør og gjøre det på et utested. Eller noen, men det er mindre sjanse.

Lenke til kommentar

jajaja, slapp av nå.. dere skjønner hva jeg mener.. nå var det snakk om inne på ett utested.. der er det selvsagt mye mere fare for at noen kommer borti en gravid utstående mage!

ikke kom med ekspempler på andre steder man kan bli skada da.. :roll:

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Poenget er at det er mange andre steder gravide oppholder seg hvor det er minst like stor fare for at noen kommer borti magen deres enn på et utested. Med forbehold at man går på de rette utestedene.

Folk har også mange ganger prøvd å si fra til deg at det skal mere til en at noen "kommer borti magen" til en gravid før det gjør skade.

Og skal man tenke rent statistisk så er faktisk en gravid dame mye tryggere på et utested enn hjemme i sin egen leilighet. Men det er selvsagt statistikk, og ikke verdt papiret det er skrevet på ;-)

Det finnes mange ting som gravide kan gjøre, og også mange gjør som er mye farligere enn å bevege seg på et utested. Så spørsmålet mitt er hvorfor henger du deg så utrolig opp i akkurat dette.

F. eks. er det mye mer risikabelt for en gravid å gå rundt iført såkalte "badesko" enn å gå på et utested. Likevell gjør de aller fleste det. Noen hele tiden, andre av og til. Jeg tipper du aldri noensinne har kritisert noen som er gravide for å gå i "badesko".

Lenke til kommentar
jajaja, slapp av nå.. dere skjønner hva jeg mener..  nå var det snakk om inne på ett utested.. der er det selvsagt mye mere fare for at noen kommer borti en gravid utstående mage!

ikke kom med ekspempler på andre steder man kan bli skada da..  :roll:

9305247[/snapback]

Slapp av? What the...? Har vi ikke love til å komme med argumenter før vi blir bedt om å slappe av? Geez, denne diskusjonen stikker jeg fra.

Men ja, jeg er enig.

Lenke til kommentar

Bare jeg som ikke synes dette er noe big deal? Jeg ville heller ikke sluppet en gravid kvinne inn på et utested hvis jeg var dørvakt eller noe, rett og slett for barnets skyld. Finn deg noe bedre å holde på med, kvinne. Drikke, røyke, feste og hoppe kan du gjøre når barnet ligger hjemme og sover, passet på av din mann. :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...