Vice Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 (endret) Forøvrig så har vell ikke utestedet avvist henne? Ikke slik jeg forstår i artikkelen. De har bare prøvd å overbevise henne om at det ikke var rett sted å være. 9294167[/snapback] Nei det kan sikkert stemme. Noe som igjen viser hvor ekstremt fjollete hele saken er, med uttalelser fra likestillingsombud og full pakke. Endret 16. august 2007 av Vice Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 (endret) En baby i magen tåler vel høyere lyder bedre enn voksne. Hvis det er snakk om hørselskader. Ørene deres har jo ikke sluttet å utvikle seg. Minner meg om foreldre som tar med barna sine på konserter og utstyrer dem med sånne rosa barne-øreklokker. Veldig søtt og hensynsfullt, men er egentlig barne-ører noe sartere enn voksnes? Edit: en, ei, ett... Endret 16. august 2007 av Rata101 Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 (endret) og hovedpoenget mitt er at en gravid ikke har noe å gjøre på ett utested sent lørdagsnatt med høy musikk og fulle folk.. det er ikke dama jeg bekymrer meg for, men barnet.. dama klarer seg sikkert, men ett hardt slag i magen pga noen som dytter o.l kan være nok til at barnet blir skadet.. og er det virkelig verdt det? svaret er jo nei! 9294178[/snapback] Og igjen, var det få personer på stedet da de kom i forkant av når nattklubbene fylles opp, for at selskapet kunne ta en drink etter middag. Det er ikke snakk om tilstander der det kunne være så trangt om plassen at det er fare for å komme i fare for å bli dyttet borti. Det var også 3 personer med vedkommende som lett kan skjerme om den gravide, i tillegg til vakter som kan eskortere gjestene til en sitteplass. Da faller det på den såkalte høye musikken, som ikke er klargjort om var i noen som helst fare for barnet. Endret 16. august 2007 av Trynemjoel Lenke til kommentar
Vice Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Og igjen, var det få personer på stedet da de kom i forkant av når nattklubbene fylles opp, for at selskapet kunne ta en drink etter middag. Det er ikke snakk om tilstander der det kunne være så trangt om plassen at det er fare for å komme i fare for å bli dyttet borti. Det var også 3 personer med vedkommende som lett kan skjerme om den gravide, i tillegg til vakter som kan eskortere gjestene til en sitteplass. Da faller det på den såkalte høye musikken, som ikke er klargjort om var i noen som helst fare for barnet. 9294564[/snapback] At det var få personer der høres også veldig tvilsomt ut som forklart tidligere. Dette er ikke snakk om en middels klubb i Oslo, men en av de aller mest populære. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Det var ingen kø, høres ikke for meg ut som et pakket lokale. Og at det skulle være folksomt klokken 11 synes jeg også er tvilsomt, selv om det er et populært sted ifølge deg selv. Klubben har også 25 års aldersgrense, så kan også regnes for å ha et modenere sett med gjester enn andre klubber som kan være preget av ravfull. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Det var ingen kø, høres ikke for meg ut som et pakket lokale. Og at det skulle være folksomt klokken 11 synes jeg også er tvilsomt, selv om det er et populært sted ifølge deg selv. 9294602[/snapback] Jeg nekter å tro at du har gått glipp av den spesielt store medieeksponeringen Cosmo har hatt den siste tiden!? Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Javel, nekt i vei. Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Minner meg om foreldre som tar med barna sine på konserter og utstyrer dem med sånne rosa barne-øreklokker. Veldig søtt og hensynsfullt, men er egentlig barne-ører noe sartere enn voksnes? 9294509[/snapback] Det er jo strengt tatt sånn at sansene er best når man er ung, og at de sløves jo eldre en blir. Jeg hører ihvertfall bedre enn begge foreldrene mine, og selv om det sikkert ikke er representativt for alle vil jeg tro at det gjelder for de aller fleste, med mindre barnet har noe medfødt. On-T: Latterlig å gjøre en så stor sak ut av en liten filleting som dette. For meg virker det som om dørvakten bare prøvde å være på den sikre siden, og ikke utsette barnet for noe potensielt farlig. Folk burde få lov til å bestemme hva de vil gjøre med egen kropp, men når de går rundt med et foster i magen må man huske på at det ikke bare er seg selv man har ansvar for lenger. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 En baby i magen tåler vel høyere lyder bedre enn voksne. Hvis det er snakk om hørselskader. Ørene deres har jo ikke sluttet å utvikle seg. Minner meg om foreldre som tar med barna sine på konserter og utstyrer dem med sånne rosa barne-øreklokker. Veldig søtt og hensynsfullt, men er egentlig barne-ører noe sartere enn voksnes? Edit: en, ei, ett... 9294509[/snapback] De er antaklig det, ihvertfall i praksis, da det er hårcellene ytterst i sneglehuset (høye frekvenser) som får gjennomgå mest når det er høye lyder, og hos de eldre er de stort sett herpa fra før AtW Lenke til kommentar
Vice Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Javel, nekt i vei. 9295072[/snapback] Du skjønner kanskje da at når jeg sier at det er et av Oslos aller mest populære steder så er det ikke noe jeg har funnet på selv? Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Du skjønner kanskje da at når jeg sier at det er et av Oslos aller mest populære steder så er det ikke noe jeg har funnet på selv? 9295327[/snapback] Jeg vet ikke hva du legger til grunn for den omtalelsen, og er ikke akkurat beredt på å ta ditt ord for det heller. Likevel sier det fint lite om tilstandene der den kvelden, køen var ikke-eksisterende, og antall gjester og trengsel var ikke brukt som noe poeng fra klubbens side for å direkte eller indirekte avvise selskapet grunnet den gravide kvinnen. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Du skjønner kanskje da at når jeg sier at det er et av Oslos aller mest populære steder så er det ikke noe jeg har funnet på selv? 9295327[/snapback] Jeg vet ikke hva du legger til grunn for den omtalelsen, og er ikke akkurat beredt på å ta ditt ord for det heller. Likevel sier det fint lite om tilstandene der den kvelden, køen var ikke-eksisterende, og antall gjester og trengsel var ikke brukt som noe poeng fra klubbens side for å direkte eller indirekte avvise selskapet grunnet den gravide kvinnen. 9295419[/snapback] Du trenger ikke ta noens ord for det, alt du trenger er forsåvidt bare å orientere deg litt så finner du det sikkert ut selv. Det er riktig at trengsel ikke var noe argument fra klubbens side, de har faktisk ikke gitt noen argumenter i det hele tatt. Grunnen til at det ble tatt opp er at folk naturligvis folk stiller spørsmålstegn ved hva en høygravid person ønsker å gjøre på et sted som dette da svært mange oppfatter klubber fulle av berusede personer midt på natte en lørdagskveld, som et lite passende sted. Dette inkludert vakten. Lenke til kommentar
Jaytee71 Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Jeg mener..... hvor hysteriske skal vi være da?? Det skal ganske mye mere til enn en dult for at noe galt skal skje med et barn i mors mage....og oppbanka kan man bli på åpen gate også. Skal man da ikke kunne bevege seg utendørs heller?? De er ganske så innpakket der inne, så de tåler ganske mye, både dulter og lyd. Om en blivende mor vil følge sine venner og kjæreste på byen en tur, må da dette være opp til henne selv, og ikke en overpumpa, bola dørvakt.... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Vakten nøyde seg ikke med det første svaret han fikk, men fortsatte å insistere. Damen er i tillegg til å være gravid også edru, og forholdsvis voksen. Det ville derfor være naturlig for meg å stole på at det aktuelle selskapet hadde situasjonen under kontroll. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Om en blivende mor vil følge sine venner og kjæreste på byen en tur, må da dette være opp til henne selv, og ikke en overpumpa, bola dørvakt.... 9295494[/snapback] De må selvsagt gå på byen så mye de vil. Henholdsvis må utesteder få bestemme hvem som er øsnket/uønsket så mye de vil også. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 (endret) Jeg var på Hard Rock Cafe i Oslo for en stund siden, da stod jeg og en vennegjeng bare og røra borte ved baren.. plutselig dukker det opp en mann som tok tak i meg og ei annen og pælma oss vekk for ingen grunn, han hadde tydeligvis bråka med mange der inne for vaktene kom løpende etter han.. hva hvis jeg eller hu andre hadde vært gravid? tror du han hadde brydd seg om det? nei, han og alle de andre bråkmakerne kunne ikke gitt mere f... nettopp fordi de ikke tenker på hvem de kan skade før det er for sent.. men det kan de gravide.. de kan jo tenke seg til hva som kan komme til å skje, og heller la vær å sette seg selv i den situasjonen.. i dagens samfunn har man nødt til å være litt hysterisk når det gjelder sikkerhet.. Endret 16. august 2007 av Melisma Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 Vakten nøyde seg ikke med det første svaret han fikk, men fortsatte å insistere. Damen er i tillegg til å være gravid også edru, og forholdsvis voksen. Det ville derfor være naturlig for meg å stole på at det aktuelle selskapet hadde situasjonen under kontroll. 9295523[/snapback] så når du går ut med dine venner, så har dere kontroll på hva andre gjør eller kommer til å gjøre mot dere da eller? selvsagt har dere ikke det.. eneste man kan kontrollere er en selv.. og utrolig mange folk der ute som ikke klarer det,, best å holde barnet sitt unna slikt.. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Vakten nøyde seg ikke med det første svaret han fikk, men fortsatte å insistere. Damen er i tillegg til å være gravid også edru, og forholdsvis voksen. Det ville derfor være naturlig for meg å stole på at det aktuelle selskapet hadde situasjonen under kontroll. 9295523[/snapback] så når du går ut med dine venner, så har dere kontroll på hva andre gjør eller kommer til å gjøre mot dere da eller? selvsagt har dere ikke det.. eneste man kan kontrollere er en selv.. og utrolig mange folk der ute som ikke klarer det,, best å holde barnet sitt unna slikt.. 9295608[/snapback] Nei, men vi har kontroll på hvor mye man skal involvere seg med "fyllefanter". Så lenge det er slik nekter jeg å la tullebukker stoppe min/vår personlige frihet. jeg har også av og til truffet vordende mødre på byen, og mitt inntrykk er at andre gjester er hensynsfulle mot disse, det være seg om de er litt bedugget i tillegg. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Hun var jo allerede gravid så hva skulle hun ut på byen etter? Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Just kidding :-P Lenke til kommentar
Jaytee71 Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Jeg var på Hard Rock Cafe i Oslo for en stund siden, da stod jeg og en vennegjeng bare og røra borte ved baren.. plutselig dukker det opp en mann som tok tak i meg og ei annen og pælma oss vekk for ingen grunn, han hadde tydeligvis bråka med mange der inne for vaktene kom løpende etter han.. hva hvis jeg eller hu andre hadde vært gravid? tror du han hadde brydd seg om det? nei, han og alle de andre bråkmakerne kunne ikke gitt mere f... nettopp fordi de ikke tenker på hvem de kan skade før det er for sent.. men det kan de gravide.. de kan jo tenke seg til hva som kan komme til å skje, og heller la vær å sette seg selv i den situasjonen.. i dagens samfunn har man nødt til å være litt hysterisk når det gjelder sikkerhet.. 9295586[/snapback] En venninne av meg gikk fredelig på gata da hun ble slått rett ned..... helt uten grunn. Vil det dermed si at gravide ikke kan bevege seg utendørs heller?? Berusede personer befinner seg faktisk også på gata... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå