Gå til innhold

Nektet adgang på utested - fordi hun var gravid..


Anbefalte innlegg

Rundt midnatt begynner det å bli rimelig fullt. Noes steder før, andre steder etter, avhengig av stedets popularitet.

De var der 23:15 fra artikkelen, og skulle ha en liten drink før de gikk hjem fra en middag. Tror du de var der for å klubbe?

9293557[/snapback]

Personlig skjønner jeg overhodet ikke hvorfor de absolutt måtte dit i det hele tatt, av nevnte årsaker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
- Først ble jeg glad for at dørvakten på en måte viste omsorg for en gravid kvinne, men jeg sa at jeg kunne passe på meg selv og at det var helt greit for meg og barnet å gå inn. Deretter sa han: «Er du helt sikker på at du vil inn?».

 

Hvis jeg var daglig leder så hadde jeg tatt meg en seriøs prat med vakten. Hun satte pris på den første omtanken, men ble irritert over maset. Her mener jeg vakten ikke tar kunden på alvor, og derfor har det sviktet på service/kundebehandlingen. Hvis vakten var så engstelig kunne han vel lett ha fått trikset til et "rolig" hjørne, eller avtalt med betjeningen at disse holdt spesielt øye med denne kunden.

Lenke til kommentar
Rundt midnatt begynner det å bli rimelig fullt. Noes steder før, andre steder etter, avhengig av stedets popularitet.

De var der 23:15 fra artikkelen, og skulle ha en liten drink før de gikk hjem fra en middag. Tror du de var der for å klubbe?

9293557[/snapback]

 

Hvem vet, men er det egentlig så viktig? Dørvakten gjorde en vurdering om at han sannsynligvis ikke kunne "garantere" for hennes sikkerhet. Sikkerheten til de som er på utestedet er tross alt dørvaktenes ansvar.

 

La oss vri litt på flisa og tenke i litt andre baner. La oss si at en Rosenborgsupporter i fullt supporterutstyr kom for å entre stampuben til Brannsupporterene etter at Rosenborg hadde slått dem på Brann stadion eller "Stadda" om du vil. Jeg tror nok at dørvakta ville anbefalt denne supporteren å finne seg ett annen sted å ta drinken sin. Ville dette også være diskriminerende? Neppe, jeg tror nok heller at dørvakta ville tenkt på denne karens sikkerhet og avvist vedkommende.

Lenke til kommentar
De var der i forkant, i god forkant av rushet, for en liten drink og prat før hjemturen, kan ikke si at dette er noe problem i det hele tatt.

 

Har gjestene på klubben tendenser til å hate gravide kvinner Quayle?

9293614[/snapback]

 

 

Du går på et utested som har cc på 100 spenn for å være der i 30 min?

 

Det blir for latterlig.

Lenke til kommentar
Ja for dette skjedde jo i vestfold, eller? Kanskje ikke nei, så hvorfor trekker du inn vestfold i saken?

Saken det gjelder skjedde på et stort utested i Oslo.

Forholdene rundt regelverket jeg kommenterte var på bakgrunn av erfaringer i fra Oslo.

Hvordan situasjonen er i vestfold er like relevant for saken som hva Røkke spiste til middag forrige mandag.

9293588[/snapback]

 

nei nei nei, jeg vet jo det da! men tok vestfold som ett eksempel på hvor dårlig oppfølging det finnes.. sånn generelt sett! og for å vinkle tilbake til saken så er det en grunn til at små barn ikke får komme inn på utesteder, nettopp fordi det er farlig for dem å være der.. synes det kan sammenlignes med denne gravide dama som bærer på en unge.. det er bare snakk om å holde seg unna i noen mnd.. det er da vel ikke så forferdelig er det vel?!

Lenke til kommentar
De var der i forkant, i god forkant av rushet, for en liten drink og prat før hjemturen, kan ikke si at dette er noe problem i det hele tatt.

 

Har gjestene på klubben tendenser til å hate gravide kvinner Quayle?

9293614[/snapback]

 

 

Nei, men vi har god grunn til å tro at veldig mange kunder på utesteder ikke tar særskilte hensyn til andre når de er ute på byen. Jeg har selv vært på byen i edru tilstand og opplevd å blitt dyttet i bakken av folk som ikke vet å se seg for.

 

Du velger gang på gang å se bort fra at kundenes sikkerhet er dørvaktas ansvar. Dørvakta var såpass engstelig for akkurat denne kunden at han valgte å avvise dem. Jeg forstår veldig godt at dørvakta handlet som han gjorde.

Lenke til kommentar
....

9293550[/snapback]

 

 

mulig jeg er litt hard i måten jeg ytrer meg på rundt denne saken, det er fordi jeg blir så provosert når det gjelder hva gravide får lov til å gjøre mot barnet sitt.. og at det er deres kropp osv.. det er helt riktig, men det betyr ikke at man er den som egner seg best til å sikre barnet på best mulig måte.. skal prøve å begrense bruken av "dum" og "mindre smart" i denne debatten,,, da det kan mistolkes som at jeg mener at jeg er bedre.. for det er jeg absolutt ikke..

 

jeg prøver å arrestere handlingen og ikke personen..

Lenke til kommentar

Men igjen. Hvor dårlig oppfølging som finnes i Vestfold, eller "generelt sett" som du velger å kalle det, har da absolutt ingenting med denne saken. Saken skjedde i Oslo og ta må man forholde seg til hvordan forholdene er i Oslo.

Skal man unngå å gå på et utested i Oslo når man er gravid fordi forholdene i Vestfold er dårlige?

Lenke til kommentar
Men igjen. Hvor dårlig oppfølging som finnes i Vestfold, eller "generelt sett" som du velger å kalle det, har da absolutt ingenting med denne saken. Saken skjedde i Oslo og ta må man forholde seg til hvordan forholdene er i Oslo.

Skal man unngå å gå på et utested i Oslo når man er gravid fordi forholdene i Vestfold er dårlige?

9293708[/snapback]

 

 

Vi har vel nok av episoder fra utesteder i Oslo som tilsier at utestedene i Oslo ikke er noe særlig tryggere enn i resten av landet, snarere tvert i mot. :)

 

Edit:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=134028

http://www.google.no/search?q=vold+p%C3%A5...J&start=10&sa=N

Endret av Quayle
Lenke til kommentar
Men igjen. Hvor dårlig oppfølging som finnes i Vestfold, eller "generelt sett" som du velger å kalle det, har da absolutt ingenting med denne saken. Saken skjedde i Oslo og ta må man forholde seg til hvordan forholdene er i Oslo.

Skal man unngå å gå på et utested i Oslo når man er gravid fordi forholdene i Vestfold er dårlige?

9293708[/snapback]

 

 

nei, kom med eksempelet fordi praten kom borti emnet med sikkerhet på utestedene.. men nå er jeg ferdig med det, har sagt det jeg ville si om den sikkerheten..

Lenke til kommentar
det er bare snakk om å holde seg unna i noen mnd.. det er da vel ikke så forferdelig er det vel?!

9293643[/snapback]

Jo det er visst ganske vanskelig, og spesielt for for ei fjolle som med egne ord beskriver seg selv som "en som er sjelden ute"....jaja.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Jeg syns bare denne saken er tåpelig. Dørvakten sa bare "Kanskje ikke dette er et sted for deg" og reaksjonen fra denne damen er så utrolig overdreven. Hun ble verken nektet adgang eller noe som helst. Og fra en så simpel kommentar kommer en overdreven rekajson:

 

Den gravide kvinnen sier hun ble sjokkert over behandlingen hun fikk, og følte seg ydmyket.

 

 

- Vi måtte bare gå derfra. Jeg synes ærlig talt det var over kanten personlig, og Christine ble veldig lei seg for dette. Hadde det vært mitt utested, ville jeg ikke at dørvaktene mine skulle oppført seg slik, sier hun.

 

Slikt jeg ser det så må det var noe grundig feil med den personen om hun blir så såret av at noen sier "Kanskje ikke dette er et sted for deg". De valgte jo tydeligvis å gå derfra fordi det var en så ondskapsfull kommentar.

Endret av Varen
Lenke til kommentar
Det syns jeg da hun burde få bestemme helt selv uten at noen som dørvakten skal nekte henne det.

9294034[/snapback]

Hun skal selvsagt få bestemme hva hun gjør, hun må gjerne løpe hjem og fylle i seg en flaske vodka for den saks skyld. Poenget her er at et utested har rett til å avvise hvem de måtte ønske.

Lenke til kommentar
Det syns jeg da hun burde få bestemme helt selv uten at noen som dørvakten skal nekte henne det.

9294034[/snapback]

Hun skal selvsagt få bestemme hva hun gjør, hun må gjerne løpe hjem og fylle i seg en flaske vodka for den saks skyld. Poenget her er at et utested har rett til å avvise hvem de måtte ønske.

9294060[/snapback]

Ja det har de da. Jeg leste ikke hele tråden så viste ikke hva det var det ble diskutert de siste innleggene.
Lenke til kommentar
Det syns jeg da hun burde få bestemme helt selv uten at noen som dørvakten skal nekte henne det.

9294034[/snapback]

Hun skal selvsagt få bestemme hva hun gjør, hun må gjerne løpe hjem og fylle i seg en flaske vodka for den saks skyld. Poenget her er at et utested har rett til å avvise hvem de måtte ønske.

9294060[/snapback]

Forøvrig så har vell ikke utestedet avvist henne? Ikke slik jeg forstår i artikkelen. De har bare prøvd å overbevise henne om at det ikke var rett sted å være.

Lenke til kommentar

og hovedpoenget mitt er at en gravid ikke har noe å gjøre på ett utested sent lørdagsnatt med høy musikk og fulle folk.. det er ikke dama jeg bekymrer meg for, men barnet.. dama klarer seg sikkert, men ett hardt slag i magen pga noen som dytter o.l kan være nok til at barnet blir skadet.. og er det virkelig verdt det? svaret er jo nei!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...