Gå til innhold

Nektet adgang på utested - fordi hun var gravid..


Anbefalte innlegg

Og tror ikke støynivået er et problem. Vet at på Metallica konserten i år så var det damer som var gravide i 8 måned. (satt vel bakerst men likevel)

 

Jeg har sett mange gravide røyke også, betyr ikke at det ikke er noe problem av den grunn.

 

Ellers takk til TWFA for en interessant lenke om hørselsskade og fostre.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snakk for deg selv. Egen erfaring er at disse blir skjekket ofte av vakter og eiere på stedet, så å avvise det poenget uten noen videre bevis for denne klubben er bare å prøve å ro deg vekk.

9293285[/snapback]

 

si det til alle de som har brent ihjel på utesteder... ikke skjedd i norge (enda)... og kan du ærlig si at du aldri har vært inne på ett utested der det er mer mennesker enn plass? :hrm: tror vi alle vet innerst inne at det er det som er tilfellet hver helg på populære utesteder..

Lenke til kommentar
Til de av dere som stadig driver og maser om at det er uansvarlig å gå på utested når man er gravid pga. knuffing, dulting, slag mot mage, etc.

 

Har dere noen gang tatt t-banen i Oslo i rushtiden? Minst like stor fare for å bli utsatt for knuffing, dulting, slag mot mage, etc. der. Deres logikk tilsier at det er uansvarlig for gravide å ta t-bane i rushtiden.

 

Forøvrig så er det vell opp til utestedet å bestemme om de ønsket å slipp den gravide kvinnen inn. Kan ikke se at dette er noen sak i det hele tatt jeg?

9293019[/snapback]

 

 

min logikk sier meg at fulle berusede mennesker ikke tenker like klart som edru mennesker.. eller er jeg helt på blindspor nå?? hvorfor ta unødvndige sjanser? er ikke snakk om for evig tid heller da.. skulle tro at det var synd på de gravide bare fordi de heller burdte holde seg på forholdsvis roligere steder enn ett utested på en lørdagsnatt.. :roll: vel, jeg har null medlidenhet når det gjelder akkurat dette..

9293107[/snapback]

Uansett hvordan du vrir og vender på det så finnes det nok av mennesker som tar t-banen som hverken tenker klart eller tar særlig hensyn til noen andre enn seg selv. Dessuten er t-banen i stadig akselerasjon, noe som medfører situasjoner hvor det oppstår slag/knuffing mm som ikke skyldes uaktsomhet eller at man ikke tenker. Tro meg. Etter å ha pendlet på t-banen i 5 år vet jeg at det ikke er noe sted å oppholde seg i værste rush om man er redd for slag/støt og/eller knuffing.

 

Greit nok at du har null medlidenhet for det. Det er din fulle rett. Selv har jeg null medlidenhet for "bedrevitere" som tror at de vet bedre enn andre hvordan man skal oppføre seg når man er gravid. Det at hun ble nektet adgang til utestedet syns jeg personlig er helt greit. At hun velger å gå til media med det får være hennes sak. Det jeg personlig får i halsen er måten du stadig oppfører deg som om du er så mye bedre enn henne, og vet så mye bedre enn henne hva som er rett og galt i hennes situasjon.

Jeg tenker jeg er snill og avskriver det med at du har masse hormoner i kroppen siden du er gravid. Men i mine øyne er måten du stadig hakker på hvordan hun har oppført seg, at hun har dårlig dømmekraft, etc. etc. gjør deg svært så usympatisk.

Lenke til kommentar
Har dere noen gang tatt t-banen i Oslo i rushtiden? Minst like stor fare for å bli utsatt for knuffing, dulting, slag mot mage, etc. der. Deres logikk tilsier at det er uansvarlig for gravide å ta t-bane i rushtiden.

9293019[/snapback]

Nå er det stor forskjell på å måtte oppsøke en situasjon kontra det å oppsøke en situasjon kun for sin egen nytelses skyld.

Uansett er det svært lite berusede mennekser på t-banen i rushtiden.

 

Artikkelen selv omtaler hun seg selv som forsiktig, og sjelden ute på byen, så at du hoppe til konklusjoner om at dette er en uansvarlig mor går meg over hodet.

9293248[/snapback]

Likefullt, til tross for at "hun sjelden er ute på byen" som hun selv sier så måtte hun tydeligvis absolutt ut i høygravid tilstand på et av Oslos mest populære utesteder, midt i verste rushtid. :no:

Lenke til kommentar
mulig utesteder har regler angående lydnivå, de har sikkert regler for hvor mange mennesker det skal være lov å ta inn også.. og at ingenting skal blokkere rømningsvei i tilfelle brann.. men ærlig talt..  vi vet jo alle at disse påbudene ikke blir fulgt opp! og det er jo ingen som flyr rundt og sjekker at disse tingene blir overholdt?

 

Hadde det begynt å brenne på ett av utestedene jeg har vært på, så hadde jeg blitt grilla levende i løpet av sekunder..  regler blir tøyd og bøyd i utelivsbransjen.. og vi må sikre oss best mulig selv,, ingen andre kommer til å passe på at du har det bra eller er sikret..

9293259[/snapback]

Og hva grunnlag har du for å si det? Utesteder i Norge får faktisk svært ofte besøk av helsevesnet (les skjenkekontrollører), brannvesnet og skatteetaten. Utesteder blir stadig stengt for kortere eller lengre tid for brudd på diverse regler. Så kom ikke her og si at reglene ikke blir fulgt opp og ingen flyr rundt og sjekker disse tingene. For det er faktisk ren løgn.

 

Forøvrig kan jeg nevne at sist jeg var på et utested i Oslo så kom det ulike politipatruljer innom 3 ganger i løpet av kvelden, slo av en prat med dørvaktene og tittet innenfor dørene.

Lenke til kommentar
Likefullt, til tross for at "hun sjelden er ute på byen" som hun selv sier så måtte hun tydeligvis absolutt ut i høygravid tilstand på et av Oslos mest populære utesteder, midt i verste rushtid. :no:

Klokken 11 er rushtid? Hvor mye er du ute på byen? :roll: De var eneste personene i kø, og det var lite folk på stedet, hvordan får du det til å være rushtid?

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar
Greit nok at du har null medlidenhet for det. Det er din fulle rett. Selv har jeg null medlidenhet for "bedrevitere" som tror at de vet bedre enn andre hvordan man skal oppføre seg når man er gravid. Det at hun ble nektet adgang til utestedet syns jeg personlig er helt greit. At hun velger å gå til media med det får være hennes sak. Det jeg personlig får i halsen er måten du stadig oppfører deg som om du er så mye bedre enn henne, og vet så mye bedre enn henne hva som er rett og galt i hennes situasjon.

Jeg tenker jeg er snill og avskriver det med at du har masse hormoner i kroppen siden du er gravid. Men i mine øyne er måten du stadig hakker på hvordan hun har oppført seg, at hun har dårlig dømmekraft, etc. etc. gjør deg svært så usympatisk.

9293337[/snapback]

 

 

jeg synes ikke at jeg er noe særlig bedreviter enn henne, men sunn fornuft sier meg at det ikke er så veldig klokt å gjøre.. men du får jo tenke akkurat slik du vil.. jeg kan bare snakke utifra det jeg synes og mener.. akkurat som du gjør..! syns du overdriver noe voldsomt i anklagelsen din på at jeg tror jeg er bedre enn henne,.,, hvor har du det fra?? eneste jeg har sagt er at det vanker dårlig dømmekraft hos noen som vil inn på ett utested med høy musikk og fulle folk en lørdagsnatt.. er det såååå forferdelig?? :hrm:

 

og hvor i all verden har du det at jeg er gravid ifra??

Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg støtter dørvakten i denne saken. Det er dørvaktens ansvar at gjestene kan ferdes trygt inne på utestedet, ikke sant? Gjett hvem som hadde fått skylda hvis dørvakta hadde sluppet denne kvinnen inn og hun hadde blitt dyttet over ende av en person som var full? Joda, da hadde hun stått frem i Se og Hør og avisene med en trist mine over barnet hun mistet og at dørvakta burde passet bedre på.

Lenke til kommentar
Har dere noen gang tatt t-banen i Oslo i rushtiden? Minst like stor fare for å bli utsatt for knuffing, dulting, slag mot mage, etc. der. Deres logikk tilsier at det er uansvarlig for gravide å ta t-bane i rushtiden.

9293019[/snapback]

Nå er det stor forskjell på å måtte oppsøke en situasjon kontra det å oppsøke en situasjon kun for sin egen nytelses skyld.

Uansett er det svært lite berusede mennekser på t-banen i rushtiden.

9293346[/snapback]

Og hva har berusede mennesker med saken å gjøre? Som sagt tidligere finnes det nok av personer som absolutt ikke viser hensyn på t-banen. Dessuten er t-banen i stadig akselerasjon noe som ofte gir situasjoner med dulting/fall/klemming som hverken skyldes fyll eller uforsiktighet.

For å si det slik. Jeg har fått mye værre blåmerker av å ta t-banen i rushtiden enn det jeg noen gang har fått av å være på et utested.

 

Dessuten, man ikke ta t-banen. Det finnes nok av alternativer. Buss, taxi, privatbil, etc. I svært mange tilfeller er det mest praktisk å ta t-bane, men svært sjelden man ta t-bane.

Lenke til kommentar
Og hva grunnlag har du for å si det? Utesteder i Norge får faktisk svært ofte besøk av helsevesnet (les skjenkekontrollører), brannvesnet og skatteetaten. Utesteder blir stadig stengt for kortere eller lengre tid for brudd på diverse regler. Så kom ikke her og si at reglene ikke blir fulgt opp og ingen flyr rundt og sjekker disse tingene. For det er faktisk ren løgn.

 

Forøvrig kan jeg nevne at sist jeg var på et utested i Oslo så kom det ulike politipatruljer innom 3 ganger i løpet av kvelden, slo av en prat med dørvaktene og tittet innenfor dørene.

9293381[/snapback]

 

 

:rofl: hahaha, ikke få meg til å le.. jeg har vært på såååå mange utesteder hvor det har stått svære høyttalere foran nødåpningen, hundrevis av folk som må tråkke oppå hverandre for å komme forbi og musikk som sprenger grensene.. og ikke en politimann i nærheten.. ta deg en tur ut på byen i vestfold du.. :p

Lenke til kommentar
:rofl: hahaha, ikke få meg til å le..  jeg har vært på såååå mange utesteder hvor det har stått svære høyttalere foran nødåpningen, hundrevis av folk som må tråkke oppå hverandre for å komme forbi og musikk som sprenger grensene.. og ikke en politimann i nærheten..  ta deg en tur ut på byen i vestfold du..  :p

9293454[/snapback]

 

Jeg kommer om du fikser soveplass :):innocent:

Lenke til kommentar
Likefullt, til tross for at "hun sjelden er ute på byen" som hun selv sier så måtte hun tydeligvis absolutt ut i høygravid tilstand på et av Oslos mest populære utesteder, midt i verste rushtid. :no:

Klokken 11 er rushtid? Hvor mye er du ute på byen? :roll: De var eneste personene i kø, og det var lite folk på stedet, hvordan får du det til å være rushtid?

9293392[/snapback]

Rundt midnatt begynner det å bli rimelig fullt. Noes steder før, andre steder etter, avhengig av stedets popularitet.

Dessuten, man må ikke ta t-banen. Det finnes nok av alternativer. Buss, taxi, privatbil, etc. I svært mange tilfeller er det mest praktisk å ta t-bane, men svært sjelden må man ta t-bane

Man ikke gjøre noe som helst her i livet, men som nevnt det er stor forskjell på å oppsøke situasjoner pga. jobb og daglig gjøremål kontra det å oppsøke situasjoner kun for sin egen nytelse sin skyld, noe som definitivt var tilfellet her.

 

Fulle mennesker er mer uforutsigbare enn t-banen. Om man går på t-banen og ikke er klar over at den vil akselerere og stoppe(til dels kraftig) etc. da er man ikke særlig opplyst.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
jeg synes ikke at jeg er noe særlig bedreviter enn henne, men sunn fornuft sier meg at det ikke er så veldig klokt å gjøre.. men du får jo tenke akkurat slik du vil..  jeg kan bare snakke utifra det jeg synes og mener.. akkurat som du gjør..!  syns du overdriver noe voldsomt i anklagelsen din på at jeg tror jeg er bedre enn henne,.,, hvor har du det fra?? eneste jeg har sagt er at det vanker dårlig dømmekraft hos noen som vil inn på ett utested med høy musikk og fulle folk en lørdagsnatt.. er det såååå forferdelig??  :hrm:

 

og hvor i all verden har du det at jeg er gravid ifra??

9293420[/snapback]

F. eks. disse sitatene får meg på den tanken:

 

skulle tro at det var synd på de gravide bare fordi de heller burdte holde seg på forholdsvis roligere steder enn ett utested på en lørdagsnatt..  vel, jeg har null medlidenhet når det gjelder akkurat dette..
skal den smarte moren som sitter inne på ett høylytt utested avgjøre dette? tror ikke dømmekraften hennes er så veldig imponerende at det gjør noe da men..
hvorfor være så dum å ta den sjansen når man bærer på ett barn da??
det er snakk om bare noen mnd, og man har tross alt valgt det selv også.. klarer man ikke være forsiktig de mnd man bærer på ungen, så lurer jeg på hvordan resten av tida kommer til å gå.. 

Lier Haugseth tar feil.. hvordan kan man vite hva andre kommer til å gjøre i fylla?

Særlig sitat nr 2. tett fulgt av nr 3. synes jeg bærer sterkt preg av nettopp det.

 

Og hva angår graviditet så misstolket jeg innlegget ditt om stor mage dithen at du var gravid, men ikke så gravid. Grov misstolkning fra min side :blush:

Lenke til kommentar
Og hva grunnlag har du for å si det? Utesteder i Norge får faktisk svært ofte besøk av helsevesnet (les skjenkekontrollører), brannvesnet og skatteetaten. Utesteder blir stadig stengt for kortere eller lengre tid for brudd på diverse regler. Så kom ikke her og si at reglene ikke blir fulgt opp og ingen flyr rundt og sjekker disse tingene. For det er faktisk ren løgn.

 

Forøvrig kan jeg nevne at sist jeg var på et utested i Oslo så kom det ulike politipatruljer innom 3 ganger i løpet av kvelden, slo av en prat med dørvaktene og tittet innenfor dørene.

9293381[/snapback]

:rofl: hahaha, ikke få meg til å le.. jeg har vært på såååå mange utesteder hvor det har stått svære høyttalere foran nødåpningen, hundrevis av folk som må tråkke oppå hverandre for å komme forbi og musikk som sprenger grensene.. og ikke en politimann i nærheten.. ta deg en tur ut på byen i vestfold du.. :p

9293454[/snapback]

Ja for dette skjedde jo i vestfold, eller? Kanskje ikke nei, så hvorfor trekker du inn vestfold i saken?

Saken det gjelder skjedde på et stort utested i Oslo.

Forholdene rundt regelverket jeg kommenterte var på bakgrunn av erfaringer i fra Oslo.

Hvordan situasjonen er i vestfold er like relevant for saken som hva Røkke spiste til middag forrige mandag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...