iMono Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Hun er gravid. 9316730[/snapback] Jepp. Si ifra når du kan diskutere resten av saken da Endret 19. august 2007 av iMono Lenke til kommentar
Jaytee71 Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Jeg klarer ikke helt å se hvordan mitt utsagn der skulle tale til din saks fordel, men.... 9316685[/snapback] Menneskene (og alkoholen) utgjør den største risikoen når man går ut ja, men du nekter fortsatt plent på at noen kan gjøre noe mot en gravid kjerring? Da sier du indirekte at risikoen ikke er stor. Men nei, det er ikke det vi snakker om. Vi snakker om at kvinnen tar en risiko (stor eller liten spiller ingen rolle) på barnets potensielle regning. 9316714[/snapback] Det jeg sier er at risikoen for at hun skulle få juling er større om hun går seg en kveldstur... Og at man tar risikoer hver eneste dag som er større enn dette, uten å heve ett øyenbryn eller å i det heletatt tenke over det. Inne på et utested er det i hvertfall mer eller mindre kontrollerte former, det er det slettes ikke alltid ute på gata. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Hun er gravid. Jepp. Si ifra når du kan diskutere resten av saken da Det er hele saken. Case closed. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 Det jeg sier er at risikoen for at hun skulle få juling er større om hun går seg en kveldstur...Og at man tar risikoer hver eneste dag som er større enn dette, uten å heve ett øyenbryn eller å i det heletatt tenke over det. Inne på et utested er det i hvertfall mer eller mindre kontrollerte former, det er det slettes ikke alltid ute på gata. 9316769[/snapback] ikke snakk om å få juling eller blir overfalt eller drept,, dette har jo tatt heeelt av i en annen retning..!! det er snakk om å bli påført dytt i magen eller hva det måtte være fra berusa folk, som ikke ser at hun er gravid eller tenker lengre enn dit alkoholen tillater dem til å tenke.. ikke fortell hvor farlig det er ute på gata, hold deg til utestedet! Lenke til kommentar
Jaytee71 Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Det jeg sier er at risikoen for at hun skulle få juling er større om hun går seg en kveldstur...Og at man tar risikoer hver eneste dag som er større enn dette, uten å heve ett øyenbryn eller å i det heletatt tenke over det. Inne på et utested er det i hvertfall mer eller mindre kontrollerte former, det er det slettes ikke alltid ute på gata. 9316769[/snapback] ikke snakk om å få juling eller blir overfalt eller drept,, dette har jo tatt heeelt av i en annen retning..!! det er snakk om å bli påført dytt i magen eller hva det måtte være fra berusa folk, som ikke ser at hun er gravid eller tenker lengre enn dit alkoholen tillater dem til å tenke.. ikke fortell hvor farlig det er ute på gata, hold deg til utestedet! 9316848[/snapback] Dette blir bare for dumt...... Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 Dette blir bare for dumt...... 9316896[/snapback] ja, takk det samme Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Alle her inne må jo innrømme det at det er farligere inne på en særdeles populær klubb, enn mye annet? Vakten hadde nok helt rett i og ikke slippe inn jenta. Det er ikke snakk om hva som skjedde, det er snakk om hva som kunne ha skjedd, og i lys av det gjorde vakten en veldig god avgjørelse. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Dama skulle ikke delta i brytekamp, hun skulle inn og sette seg ved et bord! Jeg lurer virkelig på hvilke utesteder dere vanker på, hvor du kan få en dult i magen som er hard nok til å ta kverken på fosteret. Gravide utsetter seg selv og fosteret for en potensiell risiko som en mye større enn dette hver gang de står opp, hver gang de går i dusjen, for ikke å snakke om når de går i svømmehallen hvor det både er glatt og faren for å drukne og DØ er tilstede! Som nevnt tidligere så er ikke gravide laget av krystallglass som knuser bare du ser stygt på det... Lenke til kommentar
Vice Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Gravide utsetter seg selv og fosteret for en potensiell risiko som en mye større enn dette hver gang de står opp, hver gang de går i dusjen, for ikke å snakke om når de går i svømmehallen hvor det både er glatt og faren for å drukne og DØ er tilstede! 9317590[/snapback] Regner med at både svømmehallen og deres eget hjem ikke er fylt opp av tildels overstadig berusede personer? Som tidligere sagt i tråden, poenget er ikke at man kan skade seg hvorhen man går. Det er forskjell på å aktivt oppsøke situasjoner og det er igjen også forskjell på å forflytte seg rundt til steder pga. praktiske/nødvendige årsaker og å forflytte seg rundt kun og alene for sin egen nytelses skyld. Endret 19. august 2007 av Vice Lenke til kommentar
Bamsemumsen Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Dama så vel ut som soon-to-be-MILF, og dette visste dørvakten; derfor, for alles sikkerhet, sendte han dama hjem. Han visste hun ville blitt voldtatt. Sånn, der er svaret, gå hjem og legg dere nå. Første skoledag i morgen. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Herregud ass, jeg hater kvinnfolk som skal ta alt så jævlig personlig. Snart kommer vel Ottar og skal kalle det kvinnediskriminering eller noe. Sånn jeg har oppfatta det var ikke dørvakta frekk i det hele tatt. Noen er bare så forbanna hårsåre. Var til alles beste at hun heller dro hjem for å se på tv eller whatever. Lenke til kommentar
Jaytee71 Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Dette blir bare for dumt...... 9316896[/snapback] ja, takk det samme 9317028[/snapback] Jeg mener.... vi sitter bare og kaster de samme argumentene mot hverandre hele veien.... uten at noen av oss når fram Blir bare nytteløst, men takk for en god diskusjon Lenke til kommentar
Jaytee71 Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Alle her inne må jo innrømme det at det er farligere inne på en særdeles populær klubb, enn mye annet?Vakten hadde nok helt rett i og ikke slippe inn jenta. Det er ikke snakk om hva som skjedde, det er snakk om hva som kunne ha skjedd, og i lys av det gjorde vakten en veldig god avgjørelse. 9317039[/snapback] Nei.... alle MÅ ikke innrømme noe som helst.... Og jeg har forklart gang på gang hvorfor... Gidder ikke gjenta meg selv flere ganger..... ei heller tenke ut ennå flere argumenter som ingen vil/gidder å høre på. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 "Den dumme hører ikke, den slue adlyder ikke." sier signaturen din... noe som sier meg at du er slu... prøver du å sno deg mot en "seier"? Lenke til kommentar
Jaytee71 Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 "Den dumme hører ikke, den slue adlyder ikke." sier signaturen din... noe som sier meg at du er slu... prøver du å sno deg mot en "seier"? 9319005[/snapback] Absolutt ikke Jeg bare ser at både jeg og de aller fleste andre her inne har brukt de samme argumentene om igjen og om igjen hele tråden, uten at noe nytt i det heletatt kommer frem, og da er det på tide å gi seg.... i hvertfall for meg. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 Ja, tror jeg sier takk for meg i denne diskusjonen jeg og.. blitt hakk i plata her inne nå.. kommer ikke til noe enighet rundt dette.. morro så lenge det varte og vi diskuteres sikkert snart igjen Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Gravide utsetter seg selv og fosteret for en potensiell risiko som en mye større enn dette hver gang de står opp, hver gang de går i dusjen, for ikke å snakke om når de går i svømmehallen hvor det både er glatt og faren for å drukne og DØ er tilstede! 9317590[/snapback] Regner med at både svømmehallen og deres eget hjem ikke er fylt opp av tildels overstadig berusede personer? Som tidligere sagt i tråden, poenget er ikke at man kan skade seg hvorhen man går. Det er forskjell på å aktivt oppsøke situasjoner og det er igjen også forskjell på å forflytte seg rundt til steder pga. praktiske/nødvendige årsaker og å forflytte seg rundt kun og alene for sin egen nytelses skyld. 9317708[/snapback] Å gå i svømmehallen er å aktivt oppsøke et sted med glatte gulv og spisse kanter for sin egen nytelses skyld! Burde gravide holde seg unna svømmehaller, eller er det bare dekadente utesteder de bør holde seg unna for å opprettholde en viss moral? Burde alle gravide påbys å bruke fotformsko? Poenget er at alt vi gjør innebærer en viss risiko, å gå på et utested for å sette seg ved et bord og ta en drink er ikke en større risiko enn å gå i svømmehallen eller gå en kveldstur eller bruke slipperser. Så hvorfor skal man da nekte gravide å oppsøke et utested? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Poenget er at alt vi gjør innebærer en viss risiko, å gå på et utested for å sette seg ved et bord og ta en drink er ikke en større risiko enn å gå i svømmehallen eller gå en kveldstur eller bruke slipperser. Så hvorfor skal man da nekte gravide å oppsøke et utested? 9320059[/snapback] Hvor ofte hører/leser vi om bråk/ulykker som skyldes fyll kontra ulykker som skyldes glatte gulv i svømmehaller? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Poenget er at alt vi gjør innebærer en viss risiko, å gå på et utested for å sette seg ved et bord og ta en drink er ikke en større risiko enn å gå i svømmehallen eller gå en kveldstur eller bruke slipperser. Så hvorfor skal man da nekte gravide å oppsøke et utested? 9320059[/snapback] Hvor ofte hører/leser vi om bråk/ulykker som skyldes fyll kontra ulykker som skyldes glatte gulv i svømmehaller? 9320256[/snapback] Hvor ofte hører/leser vi om bråk/ulykker som skyldes fyll på utesteder kontra på offentlig plass/private leiligheter/mm? Det er vell ingen plass det skjer så mye bråk/ulykker som i taxikøen på vei hjem. Men er det da uansvarlig for en gravid å stå i taxi-kø en lørdagskveld? Nuvell. Jeg tror at de aller fleste har skjønt hverandres poeng, meg selv inkludert. Verden er ikke perfekt, og vi blir nok aldri enige alle sammen. Så med mindre det skjer noe nytt så begynner denne tråden å bli litt *gjesp*. De aller fleste er vell enige om at man som gravid må ta litt bedre vare på seg selv enn ellers. Spørsmålet er vell bare hvor langt man skal trekke denne selvbeskyttelsen. I et forsøk på å dra noe litt mer spennende ut av denne debatten: La oss ta for oss den delen av artikkelen som omhandlet "likestilling"... Forbundsleder Ann-Louis Nordstrand i Norges Kvinne- og Familieforbund synes episoden ved utestedet høres veldig merkelig ut. Elisabeth Lier Haugseth, som er fungerende avdelingsleder ved juridisk avdeling i Likestillings- og diskrimineringsombudet, synes saken med Christine Heggem Blomquist høres veldig spesiell ut. - Å nekte en person adgang fordi hun er gravid er ikke tillatt. [.....] Jeg kan selvfølgelig kun uttale meg på generelt grunnlag fordi jeg ikke kjenner saken i detalj, men jeg vil oppfordre henne til å sende en klage til ombudet så vi kan vurdere om det er skjedd et lovbrudd, sier hun. Er dette prisen vi må betale etter den lange harde likestillingskampen, og ikke minst feminismen? Er det blitt så ille at samfunnet ikke tåler en eneste liten forskjell på folk? Har Elisabeth Lier Haugseth rett og slett trukket litt langt her? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Hvor ofte hører/leser vi om bråk/ulykker som skyldes fyll på utesteder kontra på offentlig plass/private leiligheter/mm?Det er vell ingen plass det skjer så mye bråk/ulykker som i taxikøen på vei hjem. Men er det da uansvarlig for en gravid å stå i taxi-kø en lørdagskveld? Igjen, poenget er ikke at farlige ting skjer i verden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå