Catkin Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Ganske uansvarlig ja. Men nå er det nå hun som er mor og må ta valg og ansvar selv. Lenke til kommentar
Bamsemumsen Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Bamsemumsen:1) Å gå på et utested er ikke nødvendigvis synonymt med å drikke, røyke, feste og hoppe. 2) Som jeg har sagt flere ganger før. Denne kvinnen ble ikke nektet adgang til utestedet. Det som skjedde var at dørvakten flere ganger prøvde å overbevise henne om at hun var på feil sted. Hun syns dette var så ubehagelig at hun selv valgte å forlate stedet. Hvorfor hun i det hele tatt gikk til avisen skjønner jeg rett og slett ikke (pr kåt muligens?). Hun ble jo ikke nektet adgang, bare sterkt anbefalt om å ikke gå inn, og har derfor ingenting å "whine" om. 9305518[/snapback] Det er jo tydelig at dette ikke er snakk om et utested hvor de drikker ferskt kildevann og diskuterer bibelen, eller...? Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Man går ikke på et utested med høy musikk og tonnevis av fulle mennesker når man er gravid. Dette er ikke en sak jeg ville gått ut med i avisen. Jeg hadde heller sittet hjemme å tenkt over hvor dum jeg er som ikke skjønte selv at det var en dårlig ide. Lenke til kommentar
Jaytee71 Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Man går ikke på et utested med høy musikk og tonnevis av fulle mennesker når man er gravid. Dette er ikke en sak jeg ville gått ut med i avisen. Jeg hadde heller sittet hjemme å tenkt over hvor dum jeg er som ikke skjønte selv at det var en dårlig ide. 9312671[/snapback] Det var ganske tidlig på kvelden og ganske lite folk ennå..... De skulle kun inn der så resten av følge skulle få en avslutningsdrink, før de skulle hjem.... Høy musikk er mer skadelig for ørene dine enn barnets.... p.g.a at barnets ører er mye bedre isolert.... Hva er igjen av argumentasjonen din nå? Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Det er bare veldig spesiell oppførsel for en som snart skal bli mor. De jeg kjenner som har vært gravid har gjort alt for å være hyperforsiktige med fosteret. Denne vakten viste vel best av alle hvor mye dritt som kan skje på et utested, og har sikkert sett det meste. At han som vet dette prøver å skjerme moren ( og ungen ) syntes jeg er bare bra. Det handler om normal sunn fornuft. Når man er gravid så tar man livet med ro, går på kafe og slapper av. *leif Endret 19. august 2007 av Snublefot Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 uffamei.. jeg får utdype hva jeg mener med teskje da.. man skal ALLTID tenke på barnets beste, enten om barnet er født enda eller ikke.. mener i forhold til det å gå ut på utesteder der det er fullt kalas.. etter ungen er ute, så er ungen ikke lenger i fare.. og da kan mor gå dit hun vil.. 9307410[/snapback] Fortsatt akkurat samme dobbeltmoral, bare med litt forsøk på latterliggjøring i tillegg. Har du gått tom for argumenter? 1) Var det snakk om et utested hvor det var fullt kalas? Nei, det var vell kanskje ikke det. 2) Så det er greit for en nybakt mor å gå på et utested hvor det er fullt kalas bare fordi barnet ikke lenger er i magen? Jeg spør igjen: Hvorfor er det mindre uansvarlig å utsette seg selv for fare når man er nybakt mor vs. at man har et barn i magen? Du klarer tydeligvis ikke svare på det. Å oppholde seg et sted hvor man risikerer å bli skadet er jo like uansvarlig når man er nybakt mamma, som når man er på vei til å bli mamma. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 1) Var det snakk om et utested hvor det var fullt kalas? Nei, det var vell kanskje ikke det.9313020[/snapback] ifølge henne selv så var det ikke det.. men ærlig talt, klokka 23.15 på en lørdagskveld.. skulle tro at folk begynte å komme ut fra vors og på byen rundt denne tida da.. og hadde det vært en rolig og passende atmosfære på Cosmo, så hadde nok vakta sluppet henne inn.. er jo en grunn til at han ikke ville la henne gå inn vel!? han visste sikkert også at det kommer inn folk hele tiden som er ganske berusa.. 2) Så det er greit for en nybakt mor å gå på et utested hvor det er fullt kalas bare fordi barnet ikke lenger er i magen? Jeg spør igjen: Hvorfor er det mindre uansvarlig å utsette seg selv for fare når man er nybakt mor vs. at man har et barn i magen? Du klarer tydeligvis ikke svare på det. Å oppholde seg et sted hvor man risikerer å bli skadet er jo like uansvarlig når man er nybakt mamma, som når man er på vei til å bli mamma. 9313020[/snapback] grunnet spm ditt, så trekker jeg den konklusjonen at du egentlig ikke skjønt hovedpoenget med denne diskusjonen.. Når man er gravid, så barnet en del av kroppen din.. da må man tenke seg 2 ganger om før man gjør noe, for barnets sikkerhet.. når barnet har kommet ut, så har man jo selvsagt ett ansvar om å passe på seg selv, men ikke lenger til de grader.. vet ikke annen måte og forklare hva jeg mener egentlig.. er det fortsatt noe som er uklart for deg? Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Vist jeg var gravid hadde jeg pakket meg inn i bobleplast om det hadde gjort meg tryggere. Så for meg virker det helt gresk å gå på et utested. Ikke fordi det nødvendigvis trenger å skje noe gale. Men fordi et sted hvor det er mange flere mennesker, lite plass og hvor det blir servert alkohol pleier sjansen å være større for at det skal skje noe. Ofte er det lett å bli dultet borti og jeg personlig føler jeg mister litt kontrollen på hva som skjer rundt meg på slike steder. Har opplevd folk som har helt uten videre begynt å sloss osv. Sånt er liksom bare letter å fjerne seg fra, og se på forhånd på steder hvor det er litt mer rom, luft og mindre mennesker. Lenke til kommentar
Jaytee71 Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Det er bare veldig spesiell oppførsel for en som snart skal bli mor. De jeg kjenner som har vært gravid har gjort alt for å være hyperforsiktige med fosteret. Denne vakten viste vel best av alle hvor mye dritt som kan skje på et utested, og har sikkert sett det meste. At han som vet dette prøver å skjerme moren ( og ungen ) syntes jeg er bare bra. Det handler om normal sunn fornuft. Når man er gravid så tar man livet med ro, går på kafe og slapper av. *leif 9312879[/snapback] Gjør man det? Javel.... men det som synes normalt for deg, behøver ikke å synes normalt på andre vel? Som vi også har påpekt mange ganger i denne tråden.... det finnes tusenvis av ting en gravid kvinne gjør hver eneste dag, eller ihvertfall mange ganger i løpet av svangerskapet, som er mye farligere for det ufødte barnet enn å gå inn på et halvfullt utested for å holde venner som skal avslutte kvelden med selskap. Og hvem er du til å avgjøre at dette er merkelig oppførsel? Så når man er gravid skal man ta livet med ro? Hva om dette strider helt imot mors natur? At hun ved å "ta det med ro" ender opp med å bli deprimert? Tror du det er bedre for barnet enn at hun tar en liten svipptur innom et utested? Lenke til kommentar
Bamsemumsen Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Latterlig at folk går til avisene med slike historier som dette. Lenke til kommentar
Jaytee71 Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Vist jeg var gravid hadde jeg pakket meg inn i bobleplast om det hadde gjort meg tryggere. Så for meg virker det helt gresk å gå på et utested. Ikke fordi det nødvendigvis trenger å skje noe gale. Men fordi et sted hvor det er mange flere mennesker, lite plass og hvor det blir servert alkohol pleier sjansen å være større for at det skal skje noe. Ofte er det lett å bli dultet borti og jeg personlig føler jeg mister litt kontrollen på hva som skjer rundt meg på slike steder. Har opplevd folk som har helt uten videre begynt å sloss osv. Sånt er liksom bare letter å fjerne seg fra, og se på forhånd på steder hvor det er litt mer rom, luft og mindre mennesker. 9313206[/snapback] Som jeg har påpekt ca.100 ganger nå...... det skal mye mer til enn en dult for at noe skal gå galt, for barnet er allerede innpakket likså godt som om det skulle vært bobleplast. Jeg personlig har vært på 100-vis av utesteder over hele landet uten å bli slått i magen.... og jeg vil ikke tro den sjansen akkurat øker når men er gravid. Dessuten var det ikke snakk om en stappfull nattklubb..... det var langt fra fullt der og forholdsvis tidlig på kvelden. Lenke til kommentar
Jaytee71 Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Latterlig at folk går til avisene med slike historier som dette. 9315101[/snapback] Det som ER latterlig, er å skrive sånnt uten en eneste begrunnelse..... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Det er bare veldig spesiell oppførsel for en som snart skal bli mor. De jeg kjenner som har vært gravid har gjort alt for å være hyperforsiktige med fosteret. Denne vakten viste vel best av alle hvor mye dritt som kan skje på et utested, og har sikkert sett det meste. At han som vet dette prøver å skjerme moren ( og ungen ) syntes jeg er bare bra. Det handler om normal sunn fornuft. Når man er gravid så tar man livet med ro, går på kafe og slapper av. *leif 9312879[/snapback] Hvis det ikke er trygt nok for hvem som helst så burde dem stengt stedet. Vakten var frekk, fordi det er en ting å spørre en gang, men når damen selv sier at det er ok for henne da burde vakten heller satset på xtraservice til akkurat denne gjesten, fremfor å fortsette maset sitt. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Jeg personlig har vært på 100-vis av utesteder over hele landet uten å bli slått i magen.... og jeg vil ikke tro den sjansen akkurat øker når men er gravid.Dessuten var det ikke snakk om en stappfull nattklubb..... det var langt fra fullt der og forholdsvis tidlig på kvelden. 9315108[/snapback] Dette er jo agumenter av elendigste sort. Jeg har sikkert også vært på 100vis av utesteder og har personlig aldri vært innblandet i bråk. Ergo det finnes ingen sjanse for å bli innblandet i bråk på utesteder.... Og igjen, dette var ikke snakk om en tilfeldig liten klubb/restaurant tidlig på kvelden. Det var snakk om et av Oslos mest populære utesteder rundt midnatt. Endret 19. august 2007 av Vice Lenke til kommentar
Vice Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Hvis det ikke er trygt nok for hvem som helst så burde dem stengt stedet. Vakten var 9315183[/snapback] Enkelte personer utgjør mer risiko/fare enn andre.Det kan være ovenfor seg selv eller ovenfor andre. Derfor har man dørvakter slik at ikke enhver kan slippe inn. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Vakten burde kanskje sagt det til henne på en annen måte. Men jeg syntes det var hans fulle rett til å si at det kanskje ikke var stedet for henne. Her snakker vi om en vakt som jobber der. Ikke en av dere. Han VET best akkuratt hvilke sted dette er, og når han sier at dette er ikke et sted for gravide så burde vi vel stole på det? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) I hvilke deler av artikkelen kom det frem at damen kunne oppfattes som ute av stand til å foreta anvarlige valg? Da hun valgte å gå på utested Hvorfor er det uansvarlig? Vil du si det er ett smart valg og gå inn ett sted hvor sjangsene for at noe skal skje med fosteret er mulig og gange med tall oppover mot 20? Lier Haugseth tar feil.. hvordan kan man vite hva andre kommer til å gjøre i fylla? man kan ikke kontrollere andre enn seg selv uansett hvor "ansvarlig" man prøver å være.. akkurat som i trafikken.. så mange uskyldige som har blitt drept pga fyllekjørere.. Sååå, hun skal bare låse seg inne for alt hun har kontroll på er seg selv? Nå er du barnslig her. Du må da innrømme at det er stor forskjell på og oppleve ett uhell og å oppsøke steder uhell skjer? Endret 19. august 2007 av Lakus Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Hvis det ikke er trygt nok for hvem som helst så burde dem stengt stedet. Vakten var 9315183[/snapback] Enkelte personer utgjør mer risiko/fare enn andre.Det kan være ovenfor seg selv eller ovenfor andre. Derfor har man dørvakter slik at ikke enhver kan slippe inn. 9315205[/snapback] Javel, og så? Betyr det at du er enig med meg i at et ordensproblem ikke eies av gjesten, men av betjeningen? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Javel, og så? Betyr det at du er enig med meg i at et ordensproblem ikke eies av gjesten, men av betjeningen? 9315300[/snapback] Eies? Betjeningen ønsker å avvise personer i preventivt øyemed. Svært mange av folk som blir avvist hadde sikkert ikke endt opp med å skade verken seg selv eller andre, men dessverre er ingen synske. (Bortsett fra kanskje Märtha Louise) Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Javel, og så? Betyr det at du er enig med meg i at et ordensproblem ikke eies av gjesten, men av betjeningen? 9315300[/snapback] Eies? Betjeningen ønsker å avvise personer i preventivt øyemed. Svært mange av folk som blir avvist hadde sikkert ikke endt opp med å skade verken seg selv eller andre, men dessverre er ingen synske. (Bortsett fra kanskje Märtha Louise) 9315339[/snapback] Jada, forsøk på å være moderne :!: Hvis de avviser en klinkende edru dame med struttemage så har de allerede et problem. Hva med å rydde opp i det problemet først? Dessuten vet jeg som er en relativt fossil sopp at damer i den tilstanden er emoxørten, så bare en forsiktig antydning om at de ikke har kontroll med sin egen situasjon aspirerer til selvdrap. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå