EinarEriksen Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Google lager en ny DRM-fri musikkbutikk sammen med verdens største musikkselskap. Les mer Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 (endret) ...og vi ser jo hvor bra det gikk med Google video store Endret 16. august 2007 av Gjest Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Når det åpner for salg skal jeg hvertfall ta meg en kikk på utvalget, prisen og om systemet funker greit. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Flere plateselskaper må nok koble seg til denne løsningen før det blir interessant. Musikk KUN fra Universal er desverre ikke så veldig spennende. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 iTunes gBox Alt for å ikke herme etter latterlige navneprinsipper. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Glimrende! Bort med iTunes, restriktiv DRM og veldig høye priser. 5,8 kroner per låt er i hvert fall på rett vei i forhold til iTunes, men det gjenstår å se høre om lydkvaliteten blir brukbar. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Av en eller annen grunn takler jeg ikke et slikt marked; at noen får love til å selge det andre ikke har lov til å selge. Dette vil tilslutt bli plateselskapenes død. De er for griske, for maktsyke. For lenge har de tatt profitten av andres suksess. La de brenne en viss plass! Lenke til kommentar
nazrm Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Gleder meg allerede. Håper de også legger ut filer med høyere lydkvalitet, minst 320kbps! Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Gliser når jeg sitter her. Google er ikke akkurat kjent for bloatware og ustabile programmer (*host iTunes på Windows) som for eksempel Google Talk. Eneste er alt de vet om deg, hvilken musikk du hører på og så videre siden de vistnok skal ha noe med NSA og gjøre. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Digg, endelig skikkelig konkurranse fra en tilstrekkelig stor aktør. Håper bare at Google klarer å få laget en linux-klient også (slik de har med google earth, picasa ++)... Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Høres bra ut. Bare å vente på FLAC nå, så er det igang med lovlige geskjefter. Lenke til kommentar
Timur Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Har en følelse av at dette ikke kommer til å slå helt gjennom jeg. Og tror ikke at vi skal ta det som noen følge at vi får musikken til amerikanske priser her i Norge òg. Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Glimrende! Bort med iTunes, restriktiv DRM og veldig høye priser. 5,8 kroner per låt er i hvert fall på rett vei i forhold til iTunes, men det gjenstår å se høre om lydkvaliteten blir brukbar. 9293245[/snapback] Vi får ikke musikken til amerikansk pris i Norge. Og jeg ønsker Google lykke til, men det krever nok litt tid å hoppe inn i et marked som er så dominert fra før. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Fungerer iTunes i Norge nå? Hva slags kvalitet og hvilket format får man det i? Er det også knyttet til kontoen din slik at om du sletter filene så får du hente de ned igjen gratis? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Vi får ikke musikken til amerikansk pris i Norge.9294102[/snapback] Vet du dette med sikkerhet? I så fall, har du hørt noen grunner til det? Med unntak av moms ser jeg ingen grunn til at google skal ta mer for det her enn i USA. Det spiller jo ingen rolle for dem hvor lange avstander det må sendes gjennom kabler eller hvilken IP man har. Nettmusikk er en ideell "global" vare som bør kunne ha samme pris over hele verden. Fraktkostnaden er jo lik og ekstremt lav uansett avstand. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Vel det er ingen forskjell på eMusic til Norge og USA, hvis de skal konkurere med de kan de umulig ha norske priser. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 ...og vi ser jo hvor bra det gikk med Google video store 9292270[/snapback] den gikk til helvet pga drm, denne her skal være drm fri. så selv om google senere legger ned salget kan en fortsatt høre på musikken en har kjøpt. rart forresten at en ikke har hørt noe om cracks til google drm-en nå som butikken skal legges ned. hadde jo vært en samfunnstjeneste. Lenke til kommentar
phax Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Skal de lage en musikkavspiller? Eller blir det bare en tjeneste der man kan kjøpe musikk via nett? Og noen som vet noe om kvaliteten? Sålenge man bare får kjøpt overkomprimerte mp3 filer vil jeg nok holde meg til piratkopiering der man får lossless formater.. Lenke til kommentar
sgiga Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Google, snart yahoo og Amazon. Problemet tidligere har vert (og er) at telenor og alle andre mobilnettselskaper kan levere akkurat det samme, men legger på 100% ++ avanse av ren og skjær griskhet. Der i gården er det kortsiktig profitt som rår, når det som trengs et å bygge opp et helt nytt marked. Det er helt sykt egentlig, mobilselskapene har allerede en perfekt betalingsinfrastruktur gjennom abbonementene, men klarer å stusle det bort pga griskhet. Google, yahoo og amazon kommer til å bli værende, og jeg kan aldri i verden tenke meg at prisen i Norge kommer til å bli noe høyere enn i USA. Det vi er vitne til nå er den endelige og totale overgangen til nettbasert musikksalg. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 blir storfornøyd jeg såfremt jeg slipper ALT av bloatware! Google verktøylinjer er jo med på alt man installerer snart! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg