Gå til innhold

Hvilket sikkerhets programvare lønner seg?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg ser det er mange som spør om det "beste virus programmet" og det beste "spyware programmet" etc.

Jeg lurer på hva som bør installeres på en pc av sikkerhets programvare for ultimat beskyttelse.

Jeg har tidligere brukt zonealarm,Norton Firewall og viurs program. Har også brukt Norman en stund.

Pr i dag bruker jeg Comodo firewall, comodo virusprogram og spybot serach and destroy. Men jeg opplever at det ikke er tilstrekklig. Tross programmene ovenfor har jeg fått trojan på pcen.

Takknemlig for alle svar og forslag til programm som kan sjekke for spyware/trojan på pcen.

Gjerne gratis programmer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Comodo firewall er meget bra , behold det.

Comodo antivirus er bare sorgen . Skjønner godt at du har fått trojaner på PC'en .

Prøv heller Avira Antivirus

eller NOD 32 (payware)

Gode antispywareprogram er Superantispyware og

AVG antispyware

Begge er gratis.

Det beste antispyware programmet på markedet er nok SpySweeper. Dette programmet er ikke gratis.

9293223[/snapback]

Hei johome

og takk for svar.

Prøver og finne noen sider på nett som hat testet de forskjellige antivirusprogrammene, men fant ikke noe. Du har ikke tilfelldig noe sider som viser hvilken programmer som kommer best ut i test.

Disse spyware programmene du nevner har de santids scanning. Slik at de sier fra når de finner noe og at man slipper og søke manuelt?

Jeg også et problem epost. Får ca 160 spam hverdag. Har prøvd med mange forskjellige script, men det hjelper ikke.

Har du noen tips til gode spam filtere som fungerer og ikke sletter kundehenvendelser?

Her er kontakt oss skjema jeg har i dag.

http://www.activeinterface.no/content/defa...tUs&nTopPage=27

Lenke til kommentar

Vil du vil ha det aller beste av pc beskytelse må du nok regne med å betale for det.

jeg kan anbefale bullguard. du får 2 "trail" månender med det. og etter det må du betale 400kr i året eller noe sånt. men det er helt klart verdt pengene :thumbup:

Endret av SeerShadow
Lenke til kommentar

Jeg fant frem denne testen av antivirusprogrammer.

EDIT. Jeg ser at det ikke er lov å linke direkte til testen . Når du kommer frem til hovedsiden må du trykke på '' Comparatives'' på venstre side av siden. Gå så ned til nr.14 May 2007 og trykk på linken ''online results''.

Som du ser så er Avira og NOD 32 i egen klasse av de mere kjente programmene.

Når programmene skal finne frem til et stort antall virus, og det er med nye virus er det mange virusprogrammer som bare faller helt ifra.

Av antispywareprogram så har Spy Sweeper realtime protection.

Dette programmet er flere klasser bedre enn de to freewareprogrammene ,og er kåret til det beste antispywareprogram av både PC World og PC Magazine.

Gmail har et meget bra spamfilter.

Endret av johome
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Skal du ha det gratis, så er

comodo firewall (brannmur)

avg free antivirus

avg anti spyware

ad-aware 2007

spambrave (spamfilter)

hitware popup killer lite (popup stopper)

kjekt å ha.

Det er også bra å bruke opera som nettleser, både fordi den er sikrere og fordi den er mer brukervennlig/enklere og støtter mer.

(Dette er MINE favoritter, andre har sikkert andre...)

Vil du betale noen kroner, er bitdefender og spy sweeper best mener JEG.

Her er noen linker:

http://anti-spyware-review.toptenreviews.com/

http://anti-virus-software-review.toptenreviews.com/

Lenke til kommentar
Skal du ha det gratis, så er

comodo firewall (brannmur)

avg free antivirus

avg anti spyware

ad-aware 2007

spambrave (spamfilter) 

hitware popup killer lite (popup stopper)

kjekt å ha.

Det er også bra å bruke opera som nettleser, både fordi den er sikrere og fordi den er mer brukervennlig/enklere og støtter mer.

(Dette er MINE favoritter, andre har sikkert andre...)

Vil du betale noen kroner, er bitdefender og spy sweeper best mener JEG.

Her er noen linker:

http://anti-spyware-review.toptenreviews.com/

http://anti-virus-software-review.toptenreviews.com/

9335915[/snapback]

Takk for masse bra forslag.

Kjører nå avira antivirus, comodo brannmur og avg spyware.

Fikk bakdoor trojan 3 dager etter installasjon og da hadde jeg ikke vært på nett utenom outlook og epost.

Rart det der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Jeg regner med at du har betalt for disse programmene og lastet de ned fra en lovlig side? Hvis ikke er det i så fall ikke rart du får trojanere som det hagler etter..

Lenke til kommentar
Jeg regner med at du har betalt for disse programmene og lastet de ned fra en lovlig side? Hvis ikke er det i så fall ikke rart du får trojanere som det hagler etter..

9344839[/snapback]

Alle programmene er gratis programmer og lastet ned fra produsentens hjemmeside.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Alle programmene er gratis programmer og lastet ned fra produsentens hjemmeside.

9345888[/snapback]

Da er det bare et tegn på hvor bra programmene virker ;)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

De er faktisk noen av de beste programmene du får tak i. Bare fordi de er gratis, så betyr det ikke at de er dårlige. Er bedre enn de fleste betalte programmer og.

Lenke til kommentar

9345888[/snapback]

Da er det bare et tegn på hvor bra programmene virker ;)

9346011[/snapback]

Ja nettopp.

Comodo er feks et program som er testet og fått lang bedre score en norton feks. Husker jeg ikke feil lå comodo på 3 plass og notron på 7 plass.

Det sier jo litt om hvor bra betalte program er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...