Guljar Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Jeg har kjøpt meg et nytt kamera Fujifilm s602z, jeg har installert all programvare men pc reagerer ikke ikke med kamera. Når jeg setter inn usb kabelen i kamera skjer det ingenting, jeg har xp home edition. Jeg har installert samme programvare på min sønns pc ( han har xp professional ) Der fungerer alt ok, når jeg setter inn usb kabelen i kamera starter fujifilm pinefix programmet av seg selv og begynner å laste ned bildene. Hva har jeg gjort galt eller hva er det som er galt med min pc ??? ( p4, 2,5 mhz, 120 gb, 512mb ) Håper noen som kan hjelpe ! Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Hei! Jeg har selv et Fuji S602Z-kamera og bruker Win XP Home Edition. Måten jeg leser filer fra kameraet er at jeg setter inn USB-kabelen, skrur på kameraet og åpner "Min Datamaskin"/"My Computer" på desktopen. Da får jeg opp en ekstra "stasjon", som altså er Fuji-kameraet. Når jeg klikker meg inn på den så finner jeg alle bildene/filmsnuttene der, og jeg kan kopiere dem over til harddisken for videre bruk. Dette synes jeg er langt på vei den beste måten å gjøre det på. Dersom du er nødt til å bruke FinePix-vieweren som fulgte med kameraet så vet jeg ikke hva som kan være problemet, så det var kanskje ikke så mye hjelp i denne kommentaren likevel? Mvh, Jan Erling Stordal. Lenke til kommentar
Guljar Skrevet 15. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2003 Hei Ja, det er den måten jeg også bruker i dag. Det var berre at jeg ville se hvordan Finepix viewer fungerte mot kamera. En annen ting er at med det andre kamera som jeg hadde ( Olympus c-700Z ) kunne jeg også laste ned bildene med Photoshop 7, når jeg prøver med dette kameraet så finner den ikke kameraet. Hos fuji så han at jeg skulle ha et ikon nede ved siden av klokken på pcen hvis jeg hadde installert Finepix viewer, dette har jeg ikke. Har prøvd å installert og avinstallert programmet flere ganger til ingen nytte. Så jeg får vel berre gå inn på utforskeren på min "datamaskin" og laste ned bildene som før. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Ok, jeg tror jeg vet hva som er gale. Exif Launcher må kjøres i bakgrunnen. Det er et av programmene som er med på cd'en. Kjør et søk på min datamaskin etter filen Exif Launcher eller lignende. Når du har funnet den, start Exif Launcher. Da skal kamera automatisk kommunisere med maskinen når du dytter inn USB og slår på strømmen på kamera. På min maskin ligger programmet Exif Launcher i oppstart på WinXP, men det blir kjørt kun som et ikon nede ved siden av klokken. Hvis jeg stenger ned Exif Launcher, så finner ikke PC'en mitt 602z Ellers så ser jeg også at i min systemprossess så ligger QuickDCF.exe å kjører. Lurer på om det kan være noe QuickDigitalCameraFuji program som straks gjenkjenner fujikameraet mitt. Håper det løser seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå