Gå til innhold

Cpu for varm til dette oppsettet?

Anbefalte innlegg

Hei. Har følgende oppsett:

Q6600 @ 3ghz @ 1.325V: ApogeeGTX

Chipsett: Aquacomputer av noen sort

xfx 8800gtx xt: Aquacomputer G80

Pumpe: Swiftech MCP655

Vanntank: Swiftech

Radiator: HW Labs, Blackice Extreme

Problemet er at jeg ligger på hele 55C i IDLE (!) og ca 68C i LOAD. Trodde at vannkjøling skulle kjøle mye bedre enn jeg trodde. Jeg veit at kanskje èn radiator kan være litt lite til å kjøle ned alt dette, men den burde vel ikke være så høy på gradene? Skjermkortet derimot gikk fra 75C IDLE til 45C IDLE.

Kan jeg ha montert vannblokken på cpu for dårlig slik at ikke hele kontaktflaten kommer i kontakt med cpu?

Trenger hjelp til dette :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan jeg ha montert vannblokken på cpu for dårlig slik at ikke hele kontaktflaten kommer i kontakt med cpu?

9292005[/snapback]

Ja, det kan ha skjedd. Prøv å sette den på igjen. Når du tar av blokken kan du ofte se hvis du har hatt veldig dårlig kontakt.

Er det single radiator?! I så fall vil det nok være litt lite... Mål vanntemperaturen om du har mulighet til det.

Lenke til kommentar

Støtter sablabra her - sjekk vantemperaturen hvis du har mulighet til det. Jo nærmere romtemperatur den er jo bedre, og ligger den noe særlig over 8-10 grader over temperaturen i rommet ditt så tyder det på at radiatoren har problemer med å fjerne all varmen. Hvis det er tilfelle så må du finne fram Delta'n, evt skaffe deg større radiator :p

Endret av Raven_Heart
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...