Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

blåskjerm i windovs vista 32bit

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

trodde det var nuller jeg også,men den nullen som er sist her:ox83od1oc0, var større en de andre på feilmeldingen.

jeg fikk ikke denne meldingen:

UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP

ingen som vet sånn ca hva det kan være?

har dette systemet:

AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz

Asus M2N32-SLI Deluxe

Western Digital Raptor X 150GB

Western Digital Caviar SE16 500GB

OCZ Reaper HPC 2048MB DDR2 PC8500

Corsair Powersupply 620W

Endret av Oter
Lenke til kommentar

Det viktige er hvilken stop kode du fikk, det er den som forteller at det er en "UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP".

Har du forsøkt alt det Microsoft foreslår som løsning da?

RESOLUTION

To resolve this issue, use the appropriate method:

• If either software or hardware can cause a particular trap, a debug is required to determine which is the cause. If you suspect a hardware problem, try the following hardware troubleshooting steps:

1. Test the RAM in the computer by running the diagnostic software that is provided by the computer manufacturer. Replace any RAM that is reported as bad. Also, make sure that all the RAM in the computer is the same speed.

2. Try removing or swapping out controllers, cards, or other peripherals.

3. Try a different motherboard on the computer.

• If you are over clocking the speed of your processor, set it back to the speed at which it is designed to run.

• Check with the hardware vendor for any updated hardware drivers or BIOS updates, or both.

For more information on processor faults, consult an Intel processor reference manual.

Lenke til kommentar

har sjekket minnet med memtest,fant ingen feil på minne,tror jeg kun har fått blåskjermen mens jeg har brukt utorrent,mulig det er det programmet som gjør det,eller wd diskene?etter det jeg har lest,så er ikke vista så glade i wd disker

Lenke til kommentar

Har du Intel brikkesett og bruker du raid? Intel slapp en oppdatert driver for ikke lenge siden som fikser bl.a blåskjerm ved mye harddisk aktivitet (f.eks µtorrent som sjekker integritet på torrents). Kan forsøke å laste ned og installere nyeste versjon av driveren hvis du svarte ja x2 på første spørsmål.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713
får blåskjerm i windovs vista 32bit

dette er feilmeldingen:

stop:oxoooooo7f(oxooooooo8,ox83od1oc0,oxoooooooo,oxoooooooo)

noen som vet hva denne kommer av?har sjekket minne,og finner ingen feil med det

9291962[/snapback]

Har du benyttet antistatiske hjelpemidler ved montering av datamaskinen?

Lenke til kommentar
Har du Intel brikkesett og bruker du raid? Intel slapp en oppdatert driver for ikke lenge siden som fikser bl.a blåskjerm ved mye harddisk aktivitet (f.eks µtorrent som sjekker integritet på torrents). Kan forsøke å laste ned og installere nyeste versjon av driveren hvis du svarte ja x2 på første spørsmål.

9292993[/snapback]

kjører amd oppsett(am2)

Lenke til kommentar

Jau fikk ikke med meg delen der du lister hva hardware du har. Men ihvertfall, last ned siste utgave av nForce driverpakken for nForce 590 fra Nvidia.

Sjekk også på sidene til Asus om det finnes nyere bios til hovedkortet.

De minnebrikkene du har trenger mer vdimm en normen, har du justert opp dette? Iflg Ocz skal de ha 2.3 volt vdimm så fremt du kjører de på den hastighet som de er oppgitt for.

Har du overklokket noe som helst i maskinen eller kjører alt standard innstillinger?

Lenke til kommentar

Det er vanligvis et godt utgangspunkt det. :D

Men kom deg inn i bios og finn innstillingene for vdimm og øk den med 0.2 volt for å se om det kan stabilisere ting siden du ikke stresser minnebrikkene så er det ingen vits å sikte etter 2.3 volt enda.

Lenke til kommentar

Du bør installere driverene for hovedkortet, dvs den pakken her.

Det er sluppet en hel mengde bios oppdateringer siden det hovedkortet ble sluppet. Det avhenger av hvilken versjon du allerede har installert om du bør oppdatere eller ikke.

Lenke til kommentar

STOP 0x0000007F (UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP)

first parameter 0x00000008 = Double Fault

image name = ntkrnlmp.exe

I think it's a stack overflow.

Quote:

http://support.microsoft.com/?kbid=137539

Double fault

A double fault occurs when an exception occurs while trying to call the handler for a prior exception. Normally, the two exceptions can be handled serially, however there are several exceptions that cannot be handled serially and in this situation the processor signals a double fault. The two primary causes for this are hardware and kernel stack overflows. Hardware problems are usually related to CPU, RAM, or bus. Kernel stack overflows are almost always caused by faulty kernel-mode drivers.

Stop 7F, 0x00000008 (double-fault)

http://support.microsoft.com/?kbid=842465

-------------------------------------------------------------------------

Så du tar ikke med skjermkort

Tipper du har nvidia,fjern driver kjør driver clean

Se om det hjelper.

Når det gjelder memtest bruk denne.

http://www.memtest.org/#downiso

Sjekk temp.

http://www.lavalys.com/products/download.php?ps=UE&lang=en

Ja les litt i linkene over.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

beklager,glemte skjermkortet,har dette skjermkortet:

Sapphire Radeon HD 2900 XT 512MB GDDR3

etter det jeg kunne lese av forrige posten,så kan cpu,eller biosen være problemet.

har kjørt memtest før,med den versjonen som er over her,finner ingen feil med den.

brukte engangshansker når jeg monterte dataen.

tempen på hk og cpu,er mellom 40-50 grader(målt med pc probe ll)

er ikke så ofte blåskjermen kommer,har fått den en gang denne uka,og 2 ganger etter hverandre forrige uke.

tror jeg har fått 4 blåskjermer totalt på ca 2 måneder,er kanskje ikke så mye,men er fryktelig irriternde når man har brukt så mye penger på ny maskin

Lenke til kommentar

Husk du har ikke stabil pc viss du får bluescreen.

Så får du lik stop melding hver gang??

Stop 7F, 0x00000008 (double-fault)

Du må uppdate bios.

Kansje ut med cpu for og se på den.

Bruk everest ikke pc probe for temp.

40-50 idle kan være høyt.

Kjør orthos både blend og lagre fft`s

Blend tester mye minne---largre fft`s tester cpu max.

Følg med på temp i everest.

Atitool for skjermkort.

Test max.

Fjern driver med driverclean.

Nyeste driver.

Kjør 3dmark tester.

Kan være vanskelig og feilsøke,

Viss du ikke greier og framprovosere feilen.

Virus-spyware kan gi bluscreen.

Chkdsk /f/r fra windows recovery console eller dos.

Defragmere--slette pagefile.sys.

Kjøre denne reg clean.

http://www.amustsoft.com/registrycleaner/

Vista ja ja ville aldrig gått over fra xp 32bit til vista 32 bit.

Vente til alle bugs og driver til vista 64bit så skifte.

He måtte bare si det.

Her er et par livecder.

Som kan brukes i feilsøk.

http://www.nu2.nu/pebuilder/

https://help.ubuntu.com/community/LiveCD

Ja blir litt generelt feilsøking,

noen ganger må man bare det.

Bluscreen har sett en del siden win 1.0 i 1985.

Det er alltid mulig og løse det,men kan være veldig vanskelig.

Du kan lære mer om decoding av feil her.

http://aumha.org/a/stop.htm

Ta med en log bruk denne.

http://www.download.com/Trend-Micro-Hijack...4-10651155.html

Det samme med everest lager log.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713
[...]

[...]

9298449[/snapback]

Hvis dette betyr at du ikke benyttet antistatisk armbånd så er det en viss sannsynlighet for at ihvertfall prosessoren din har fått støt.

Engagnshansker frarådes på det sterkeste, da de genererer ekstra statisk elektrisitet. Les gjerne tips til montering av datamaskin her på HW.NO siden, eller søk på Google, neste gang du skal montere en datamaskin.

Lenke til kommentar
[...]

[...]

9298449[/snapback]

Hvis dette betyr at du ikke benyttet antistatisk armbånd så er det en viss sannsynlighet for at ihvertfall prosessoren din har fått støt.

Engagnshansker frarådes på det sterkeste, da de genererer ekstra statisk elektrisitet. Les gjerne tips til montering av datamaskin her på HW.NO siden, eller søk på Google, neste gang du skal montere en datamaskin.

9299247[/snapback]

tviler på at prossesoren eller noe annet har blitt ødelagt,har montert endel data før,og aldri hatt noen problemer.

kan hende temperaturen er litt for høy,men er vanskelig å gjøre noe med nå på sommeren,da dataen står på et rimelig varmt rom.

kan hende det har blitt bedre nå,ettersom jeg har brukt de driverene som har fulgt med hardwaren jeg kjøpte(untatt skjermkort driveren,den er ny)

skal også sjekke om minnet kjører på de rette innstillingene.

og kommer blåskjermen igjen,så skal jeg oppdatere biosen.

er helt enig ang vista,angrer noe jævlig på at jeg brukte nesten 3000kr på det

3dmark tester sliter jeg litt med å få kjørt,da det ikke vil virke på vista hos meg :no:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

Jeg tolker posten din slik at du ikke "tror på" faren ved statisk elektrisitet. Det er jo helt greit, men jeg vil anbefale deg å lese litt på nett/forhøre deg med andre om temaet.

Det er nettopp slike vankelfeil (feil som ikke nødvendigvis har noen umiddelbar løsning, og som kan virke som de kommer og går - ikke lette å fremprovosere) - som kan oppstå ved feilaktig montering av ESD komponenter som datakomponenter.

Det er en grunn til at komponentene kommer i antistatiske poser, med klistremerke om at de kun skal åpnes i antistatiske miljøer.

Er bare et tips :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...