Gå til innhold

Nvidia klargjør ny toppmodell

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spørsmålet er hvem som egentlig trenger det og hvem som bare kjøper det for å være den kuleste spillenerden i gata.

Jeg regner med det ikke vil ha særlig nytte for de som har mindre enn 24" LCD-skjerm.

Må si meg uenig i den, 8800gtx sliter i flere av de nyeste spillene på 1600 med alle innstillingene på maks. Lenge siden jeg ble vant til å spille slik, så gleder meg alleredet til 9800. Juleferien blir flott i år også ser det ut til :)

Faktisk hatt gtx kortet i 1 år i november, ny rekord

Lenke til kommentar

Merker at litt eldre spill som vegas sliter litt på mitt gts 640mb og dirt med allt på maks og høyeste oppløsning gåt bitte litt tregt... De som har 8800 kort kan glemme crysis med allt på fullt. Jeg beholder kortet mitt til ati har kommet på beina med et bra kort.

Endret av freddy85
Lenke til kommentar
Pokker det var dårlig gjort. Har jo akurat investert i et 8800GTX kort jo :cry:

Men, klart det. Teknologien går jo fremover...

9292067[/snapback]

Men det finnes grenser.

Vi snakker her om et halvt års levetid på et skjermkort som det ennå ikke har blitt satset stort på ennå fra spillprodusentene. Nå satses det antageligvis fullt på versjon 10.1 fra alle leire. De som sitter med DX10-kort i dag, sitter med skjegget i postkassa.

Jeg kjøpte 8800GTS til rundt 2700,- og er glad for at jeg ikke la noe mer penger i det. Men likevel blir det 2700,- som har gått opp i røyk for meg, og jeg synes det er trist å bli ranet på denne måten av et så gjennomført kynisk svindlermarked som datamarkedet. Man kan egentlig si at det er et legalisert kriminelt marked.

Det beste er nok å holde seg litt i bakkant og ligge ett år etter. Da får man alt veldig rimelig og unngår å bli utsatt for økonomisk kriminalitet.

Lenke til kommentar
Merker at litt eldre spill som vegas sliter litt på mitt gts 640mb og dirt med allt på maks og høyeste oppløsning gåt bitte litt tregt... De som har 8800 kort kan glemme crysis med allt på fullt. Jeg beholder kortet mitt til ati har kommet på beina med et bra kort.

9296434[/snapback]

HAHAHAHA!

Nå kommer sannheten vette!

I starten var 8800 et så God Damn Killer-Card! Jeg hadde mine klager da jeg kjøpte mitt i våres, men ble nesten kvestet av ”fansen”. Nå leser jeg mer og mer om folk som klager over ytelsen på 8800.

Man kan bare le. :D

Lenke til kommentar
Men det finnes grenser.

Vi snakker her om et halvt års levetid på et skjermkort som det ennå ikke har blitt satset stort på ennå fra spillprodusentene. Nå satses det antageligvis fullt på versjon 10.1 fra alle leire. De som sitter med DX10-kort i dag, sitter med skjegget i postkassa.

Som jeg skrev i forige post kom gtx ut i november, det er 1 år siden snart (og blir det når det nye kortet kommer). Ikke bare det men kortet yter fortsatt best (bortsett fra en marginal bedre ytelse på Ultra kortet, men dette gjelder nesten ikke da flere ultra kort ikke klarer standard klokken en gang (gjelder XfX kortene blant annet)

Så blir litt feil å klage på det i denne omgang :)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Kortene kommer på løpende bånd jo! Har ATI sjangs å bli ytelses konge nå?

Tror egentlig ATI kommer til å ligge bakpå litt famover slik at de kan ta innersvingen på nVidia.

Hadde i allefall jeg gjort i stedet med å pompe ut kort som ikke kan måle seg med nVidia...

Lenke til kommentar

Er det bare 9800GTX som lanseres, eller kommer det også en GTS(eller lignende) versjon med det samme, akkurat som de gjorde under 8800 lanseringen? Mener å huske de lanserte 8800GTX og GTS 640 og 320 samtidig, eller tar jeg feil?

Endret av Asmodae
Lenke til kommentar
Er det bare 9800GTX som lanseres, eller kommer det også en GTS(eller lignende) versjon med det samme, akkurat som de gjorde under 8800 lanseringen? Mener å huske de lanserte 8800GTX og GTS 640 og 320 samtidig, eller tar jeg feil?

9296722[/snapback]

i første omgang er det gtx og gts som kommer :)

Lenke til kommentar

De lanserte GTX og 640 samtidig, 320 kom litt senere og viste seg å yte nesten like godt som 640.

At ny hardware kommer ut til stadighet og PC-materiell blir utrangert før man rekker å boote Vista med det første gangen, er jo ingen nyhet. Blir vel litt drøyt å kalle det for svindel og legalisert kriminalitet (morsomt uttrykk) for det. Å si at man kan glemme Crysis på fullt og at samtlige GTX-eiere sitter med skjegget i postkassen er vel også å ta litt vel i før spillet har kommet ut og de fleste "leaks" fra Crytek tilsier at et kraftig system med GTX skal kunne kjøre spillet fint på Ultra High.

Sannheten er vel snarere at GTX yter bedre og bedre med hver eneste driver, og jeg blir veldig forundret om ikke Crytek og Nvidia har strukket seg ganske langt for å få Crysis til å kjøre så godt som overhodet mulig gjennom driverene som kommer ut denne høsten

Endret av demeyfint
Lenke til kommentar

9296722[/snapback]

nja de litt dårligere korta kom ca 2 måneder etter 8800 GTX release. Tviler hardt på at 8800 GTX kortet ikke klarer Crysis for Crytek har faktisk sagt selv at det klarer spillet med alt på fult så de som kommer med kommentarer at det ikke går kan dra til H****** , er møkk lei og høre det vær bidige gang.

Lenke til kommentar

9296434[/snapback]

HAHAHAHA!

Nå kommer sannheten vette!

I starten var 8800 et så God Damn Killer-Card! Jeg hadde mine klager da jeg kjøpte mitt i våres, men ble nesten kvestet av ”fansen”. Nå leser jeg mer og mer om folk som klager over ytelsen på 8800.

Man kan bare le. :D

9296466[/snapback]

?? Jeg har vel alldri sagt noe annet,, er bra ytelse på kortet men mange som ikke har kortet trur man kan spille allt på maks uansett, pga dem ser på tester at det er det beste noe det jo er.

edit: husker jeg kjøpte ati 9800 pro det var value for the money på den tida den varte flere år.. Men kan spekulere at ati hviste dette ville komme og ser det ann litt ang divx versjoner eller så blir det utfora for å dekke utgiftene til den nye eieren AMD :thumbdown::thumbdown: .

Endret av freddy85
Lenke til kommentar
ATi er jo mange år foran Nvidia i utviklingen! Hadde 9800 for hundre år siden!

Daniel :)

9291997[/snapback]

omg din n00b, det er jo ikke navnet som bestemmer ytelsen da :!:

9292066[/snapback]

Jeg kan med sikkerhet si at det danilovic skrev var ironi...

Uansett, gleder meg :D

Lenke til kommentar
...

Jeg regner med det ikke vil ha særlig nytte for de som har mindre enn 24" LCD-skjerm.

Må si meg uenig i den, 8800gtx sliter i flere av de nyeste spillene på 1600 med alle innstillingene på maks. ...

9296411[/snapback]

8800GTX sliter med det 2 år gamle spillet X3:Reunion på 1600*1200.

Jeg venter spent på de første testene av 9800.

Lenke til kommentar
8800GTX sliter med det 2 år gamle spillet X3:Reunion på 1600*1200.

Ser ut som om det klarer seg ok opp til 2560x1600 ihvertfall

9297442[/snapback]

Ikke alltid en demo av et slikt fritt spill representerer hvordan spillet virkelig utarter seg for spilleren, har selv over 100fps enkelte rolige steder. Spillet går ofte under 20fps selv i 1280*1024.

Endret av Frijazz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...