RAS612 Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Etter 3 innbrudd og en opplakkering på bilen er jeg dritt lei. Nå skal jeg ha kamera overvåkning av parkeringsplassen utenfor leiligheten. Tror det blir enklest med et avansert webkamera. Men problemet er følgene: 1. Det er 8 meter fra vinduet der kamera skal stå til nørmeste pc. så jeg er nødt til å ha trådløst. 2. Det er realativt mørkt ute. 3. Batteri levetid. Er det noen som kan anbefale et kamera til meg eller komme med ander forslag. Men forslag til bilalarm hjelper ikke; for det har jeg: Lenke til kommentar
Ravenze Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Logitech har kommet med et nytt webkamera som er trådløst. 20 meter radius, så denne kan du jo teste.. Akkurat det med dårlig lys er vel kanskje et lite problem, en mulig løsning er å montere halogenlampe på veggen med bevegelsessensor.. (koster rundt 400,-) Mulig en slik lampe holder, 500W lyskaster mitt i fleisen burde vel skremme vekk de fleste Webkamera vil jo egentlig ikke hjelpe så veldig mye da, vanskelig å finne navnet på "gjerningsmannen" så fremst det ikke er noen du kjenner da.... Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Webkamera vil jo egentlig ikke hjelpe så veldig mye da, vanskelig å finne navnet på "gjerningsmannen" så fremst det ikke er noen du kjenner da.... Nei, men da får han jo i tilfelle tatt reg-nummeret Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Kan vel bare kjøpe usb skjøteledning også. Ser at de har 3 meter skjøt på Clas Ohlson.... Da slipper du å kjøpe trådløst + slipper batterier. En god og enkel overvåkning som er stabil. Lenke til kommentar
eBekk Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Kanskje verdt å ha i tankene at du bør ha et skilt ute om at området er videoovervåket, dersom det er offentlig eiendom. Hvis ikke kan du få problemer senere, dersom du ønsker å benytte opptak i rettslige sammenhenger. eBekk Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Er egentlig lite vits å i svare på innlegg som er 5 måneder gamle :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå