ZoLaMont Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Hei! Som topicen sier så lurer jeg på om det vil lønne seg for meg å oppgradere kjøleren min.. Jeg har en Silverado som begynner å bli noe støvete, med dårlige lagere.. Kjører viftene på 8 volt, synes de bråker endel, cpu ligger på rundt 56 grader (xp 1800) kan jeg forvente mindre støy fra silent twin?? -takk- Lenke til kommentar
pekle Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Silent twin er vel i utgangspunktet litt meir effektiv enn Silverado, så om Silveradoen er litt sliten så kan nok Silent twin hjelpe litt ja. Lenke til kommentar
jellow Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 jeg hadde silverdo kjøleren og ble plaget med at den ble full av støv. etter hvert synes jeg at den bråkte mer og at temperaturen steg. men etter jeg gjorde den ren ble den nesten god som ny! har ikke testet silenttwin, så jeg ikke om den er bedre eller ikke.. Lenke til kommentar
Kavroom Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Jeg har brukt Silent Twin noen måneder og er veldig fornøyd med den, både når det gjelder støy og kjøling. Nå kjenner jeg riktignok ikke støynivået fra en Silverado på 8v men antar at du vil få mindre støy fra mist. Lenke til kommentar
ZoLaMont Skrevet 16. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2003 Offpro!! Hva brukte du får å rengjøre siveradoen?? det er jo veldig små riller i viftene.. Hvilken temperatur ligger du på og hvilken prossessor har du? Noen som vet om det er mulig og senke farten på silent twin, ved hjelp av motstandere?? Kanskje de samme som følger med Silverdoen?? Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Det er fullt mulig å kjøre ned hastigheten på silent twin. Kan f.eks. gjøres ved å sette på en motstand eller ved å koble vifte på 7volt fra PSU. Men hvis du først skal kjøpe ny kjøler så vil jeg ikke anbefale silent twin, da den virker veldig svak. Kjøp heller en mcx462/pal8045/ax7 og sett på ei rolig 80mm vifte. Det blir litt dyrere, men tro meg, det er verdt det! Lenke til kommentar
ZoLaMont Skrevet 16. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2003 hvor kan jeg få tak i den da? Microplex?? Takk for forslaget :wink: Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 hvorfor ikke gå for en swiftec kjøleribbe? den koster jo ikke så mye mer, og den er kongen på haugen. Synes dette er den beste investeringen du kan gjøre på pc'en din. Dessuten tar den seg godt ut under et plexiglass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå