Ronny#1 Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 Det finnes vannkjøling for HDD, men det er veldig overvurdert! Heng dem heller opp i strikk og sett en stille MIST-vifte foran. Da blir du kvitt all den varmen du trenger, og de blir stille. Men det var da noe innmari mange vifter du har? Hadde heller tenkt litt mer plassering enn bare å peise på med mange vifter. Jeg hadde en stund en haug med vifter, men fant ut at det hadde ikke så mye ekstra effekt... 9299109[/snapback] Har bare satt i vifter, der det var laget plass til de i kabinettet jeg. 3x9.2cm frammepå venstre side som blåser rett på hdd + 2 x 12cm bak + 1x 9.2 cm i vindu og cpu kjøler-viften. Jeg har brukt denne typen vifter. Syntes dataene på disse så bra ut, så.... Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Når det kommer til støydemping og kjøling av harddisker, så ville jeg fulgt denne guiden. Jeg har gjrot dette på tre disker, og det fungerer utmerket! Det aller meste av vibrasjonsstøyen forsvant (har du stille disker, så blir de tilnærmet lydløse med disse opphengene), og hvis du plasserer en stillegående 12cm vifte foran hddene, så får de også god kjøling. Den billigste og beste løsningen jeg har sett i alle fall! (ellers kan du sette vannkjøling på hddene, og pakke dem inn i støydempene matter og skum, da blir de nok enda stillere, men til en god del mer penger) Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 Ja, den løsningen er noe å tenke på. Smarte greier det der Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Hiver du ut de fleste viftene dine, vil du få mindre lyd. Bytter du ut med 16dB MIST eller lignende, evt. bruker 5- eller 7-voltstrikset eller viftestyring, vil lyden gå ned. Plasseringen av vifter er langt viktigere antallet Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 (endret) Hiver du ut de fleste viftene dine, vil du få mindre lyd. Bytter du ut med 16dB MIST eller lignende, evt. bruker 5- eller 7-voltstrikset eller viftestyring, vil lyden gå ned. Plasseringen av vifter er langt viktigere antallet 9303700[/snapback] Ok, har du forslag til plassering i mitt kabbis, eller hvikle jeg kan/bør fjerne? De viftene er relativt støysvake med 21db, men kan jo ikke bli verre uansett. ALLE viftene er styrt på dette hk. Endret 17. august 2007 av Rastafari475 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå