Ronny#1 Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 (endret) hei. Noen som har erfaring med dette kabinettet? Dere som kan vannkjøling... er dette et bra alternativ, og hva må jeg ev. være obs på? Flash-demo må sees Endret 16. august 2007 av Rastafari475 Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Det er et artig konsept, men 1x120-radiator virker litt snaut. Og prisen er litt i overkant etter min mening. Du lærer mer av å kjøpe komponenter og bygge selv. Kjøper du et kabinett til ~1000 og vannkjølingskomponenter til ~2000 får du nok noe som er mye bedre til samme pris. Det blir kanskje ikke like elegant som ferdigmekk, men hvis du tar deg tid og gjør deg skikkelig flid, kan det blir skikkelig bra! Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 (endret) Takker for svar. Jeg har dette kabinettet med vindu nå, og lurer på om det egner seg til et slikt prosjekt. Synes selv det ser ut som det er god plass inni, men...... Se sign. for utstyr jeg har i kabinettet nå. Kanskje et forslag til hva jeg skal kjøpe av utstyr også, noen? Endret 16. august 2007 av Rastafari475 Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Jeg har et halvparten så stort kabinett med trippel radiator, så du får ikke problemer med det du har. Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 Takker for svar. Forslag til vannkjølings-utstyr mottas gjerne. Pris er underordnet (innen visse grenser, selvsagt). Går også med planer om å oppgradere cpu over nyttår, så ev. forslag må være dimensjonert for dette Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Om ikke penger er noe problem anbefaler jeg: Thermochill PA120.3 radiator MCP 350 eller lignende pumpe Swiftech GTX vannblokk Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 Flotte greier Har du noen linker til utstyret, hadde det vært flott. Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Radiator: Thermochill PA120.3 (eller PA120.2 om du ikke har plass til 120.3 utgaven) Pumpe: Laing DDC-1T-PLUS CPU-blokk: D-tec fuzion Vanntank velger du selv etter utsende og hvor du vil plasere den. Eller så kan jo bruke fillport. Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 TUSEN takk for linkene. Er desverre helt noob på vannkjøling, så jeg må ta et skritt av gangen, men hva med slanger, nipler osv? All hjelp settes STOR pris på Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Om du skal bestille fra vcore, anbefaler jeg denne slangen, siden den er veldig myk, som igjen fører til at det skal mer til for å få knekk på slangen. Av nipler må alle ha samme diameter der du trer på slangen (1/2") mens gjeng dimensjonen må du se på hvert enkelt produkt, (1/4" eller 3/8" for eks) Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 Supert Ehh... Skjønner ikke helt hvor en så stor (triple) radiator skal plasseres inni kabbiset. Kan den f.eks. ligge flatt under toppen på kabbis? Må da seff lage hull i toppen for vifter osv. Hvordan er det prismessig å bestille fra Danmark? Blir det mye dyrere eller? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Bestiller du fra vcore, har de fester for radiator utenfor kabinettet. Dette er avstandsstykker med lange skruer som gjør at du får radiatoren utenfor kabinettet og dermed bedre kjøling av alt. Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 Med en slik kraftig pumpe kan jeg vel kjøle både cpu, vga og minne? Siden hk mitt har passiv kjøling på NB/SB fra før, er det kanskje unødvendig å fikle noe med dette, eller? Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Pumpe er sterk nok til å kjøle alt det ja. Men å kjøle alt på hovedkortet er dyrt og personlig syntes jeg ikke at det er helt nødvendig om du ikke har planer om å overklokke veldig mye Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Likte faktisk den gigabyte 3d marcury flash demoen og spesielt den fan controllen, silent, normal og OC! Men som mange har sagt, så får du betre vannkjøling for same pris. Og det kabinettet har berre singel 120 mm radiator... Du burde nesten ha dual radiator. Eg sliter her med ein dual radiator frå cooltek til å kjøle ned D 925@ 4,3 ghz 1,5V og X1950XTX... Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 Tenkte mest på cpu og vga i første omgang, men det vannkjølte minnet til OCZ er litt fristende også. Finnes det noe vannkjøling for hdd? Har nå 3 x 12cm + 4 x 9.2cm vifter i kabinettet, så det er derfor jeg tenker på vannkjøling Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Det finnes vannkjøling for HDD, men det er veldig overvurdert! Heng dem heller opp i strikk og sett en stille MIST-vifte foran. Da blir du kvitt all den varmen du trenger, og de blir stille. Men det var da noe innmari mange vifter du har? Hadde heller tenkt litt mer plassering enn bare å peise på med mange vifter. Jeg hadde en stund en haug med vifter, men fant ut at det hadde ikke så mye ekstra effekt... Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Jeg har vannkjøling på harddiskene mine, men grunnen til det var ikke for å få diskene kjøligere, siden de allerede lo på 30 grader med vifte, men for å kvitte meg med støy, da den "boksen" man montere diskene i er vibrasjonsisolerende og har støydempingsmatter i tillegg. Men som BaronKanon sier, ikke det første man burde vurdere Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Jeg har vannkjøling på harddiskene mine, men grunnen til det var ikke for å få diskene kjøligere, siden de allerede lo på 30 grader med vifte, men for å kvitte meg med støy, da den "boksen" man montere diskene i er vibrasjonsisolerende og har støydempingsmatter i tillegg. Men som BaronKanon sier, ikke det første man burde vurdere 9300194[/snapback] får eg lov tl å spørre kor mykje de kosta? Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Var denne jeg kjøpte. Funker veldig bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå