Gå til innhold

Gigabyte 3D Mercury Liquid Cooling

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er et artig konsept, men 1x120-radiator virker litt snaut. Og prisen er litt i overkant etter min mening. Du lærer mer av å kjøpe komponenter og bygge selv. Kjøper du et kabinett til ~1000 og vannkjølingskomponenter til ~2000 får du nok noe som er mye bedre til samme pris. Det blir kanskje ikke like elegant som ferdigmekk, men hvis du tar deg tid og gjør deg skikkelig flid, kan det blir skikkelig bra!

Lenke til kommentar

Takker for svar. :thumbup:

Jeg har dette kabinettet med vindu nå, og lurer på om det egner seg til et slikt prosjekt.

Synes selv det ser ut som det er god plass inni, men......

Se sign. for utstyr jeg har i kabinettet nå.

Kanskje et forslag til hva jeg skal kjøpe av utstyr også, noen?

Endret av Rastafari475
Lenke til kommentar

Supert :thumbup:

Ehh... :hmm: Skjønner ikke helt hvor en så stor (triple) radiator skal plasseres inni kabbiset.

Kan den f.eks. ligge flatt under toppen på kabbis?

Må da seff lage hull i toppen for vifter osv.

Hvordan er det prismessig å bestille fra Danmark?

Blir det mye dyrere eller?

Lenke til kommentar

Likte faktisk den gigabyte 3d marcury flash demoen :D og spesielt den fan controllen, silent, normal og OC!

Men som mange har sagt, så får du betre vannkjøling for same pris. Og det kabinettet har berre singel 120 mm radiator... Du burde nesten ha dual radiator. Eg sliter her med ein dual radiator frå cooltek til å kjøle ned D 925@ 4,3 ghz 1,5V og X1950XTX...

Lenke til kommentar

Det finnes vannkjøling for HDD, men det er veldig overvurdert! Heng dem heller opp i strikk og sett en stille MIST-vifte foran. Da blir du kvitt all den varmen du trenger, og de blir stille.

Men det var da noe innmari mange vifter du har? Hadde heller tenkt litt mer plassering enn bare å peise på med mange vifter. Jeg hadde en stund en haug med vifter, men fant ut at det hadde ikke så mye ekstra effekt...

Lenke til kommentar

Jeg har vannkjøling på harddiskene mine, men grunnen til det var ikke for å få diskene kjøligere, siden de allerede lo på 30 grader med vifte, men for å kvitte meg med støy, da den "boksen" man montere diskene i er vibrasjonsisolerende og har støydempingsmatter i tillegg. Men som BaronKanon sier, ikke det første man burde vurdere :p

Lenke til kommentar
Jeg har vannkjøling på harddiskene mine, men grunnen til det var ikke for å få diskene kjøligere, siden de allerede lo på 30 grader med vifte, men for å kvitte meg med støy, da den "boksen" man montere diskene i er vibrasjonsisolerende og har støydempingsmatter i tillegg. Men som BaronKanon sier, ikke det første man burde vurdere :p

9300194[/snapback]

får eg lov tl å spørre kor mykje de kosta? :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...