Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Windows 2000 og remote desktop

Anbefalte innlegg

jeg har et ønske om å styre en pc med windows2000 ved hjelp av windows xp sin innebydgde remote desktop. Problemet er bare det at jeg aner ikke om det er mulig, så om noen kan hjelpe meg med hvordan jeg setter opp maskinen, så hadde det vært flotters. Andre programmer som gjør samme nytten er heller ikke å forakte om du vet om noen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har et ønske om å styre en pc med windows2000 ved hjelp av windows xp sin innebydgde remote desktop. Problemet er bare det at jeg aner ikke om det er mulig, så om noen kan hjelpe meg med hvordan jeg setter opp maskinen, så hadde det vært flotters. Andre programmer som gjør samme nytten er heller ikke å forakte om du vet om noen :)

VNC er jo helt OK, gratis er det også.

http://www.tightvnc.com/index.html

Lenke til kommentar

Hmm, la meg klare opp litt her. Den innebygde "remote desktop connection" softwaren som følger med XP er ikke ne spesielt, det er bare en viderføring av den gamle "terminal service client" fra M$. Du _kan_ styre en w2k maskin med den softwaren som følger med XP, men det må minimum være 200 server det er snakk om. På denne serveren må du da konfigurere en terminal server. Så konklusjonen blir da, at du kan ikke fjernstyre en w2k pro boks den innebygde softwaren som følger med XP.

Men for al del det finnes mye bra software, pcanywhere o.l eller som agvg sa så er jo VNC gratis.

henrik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...