nVIDIAsucks Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 jeg har et ønske om å styre en pc med windows2000 ved hjelp av windows xp sin innebydgde remote desktop. Problemet er bare det at jeg aner ikke om det er mulig, så om noen kan hjelpe meg med hvordan jeg setter opp maskinen, så hadde det vært flotters. Andre programmer som gjør samme nytten er heller ikke å forakte om du vet om noen Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 jeg har et ønske om å styre en pc med windows2000 ved hjelp av windows xp sin innebydgde remote desktop. Problemet er bare det at jeg aner ikke om det er mulig, så om noen kan hjelpe meg med hvordan jeg setter opp maskinen, så hadde det vært flotters. Andre programmer som gjør samme nytten er heller ikke å forakte om du vet om noen VNC er jo helt OK, gratis er det også. http://www.tightvnc.com/index.html Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Windows Remote Desktop fungerer kun på på pc'er med Windows XP. Du kan styre en Windows XP pc fra windows 2000, men ikke omvendt. Windows 2000 har ikke støtte for WRD. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 å? ikke det...det følger med Win 2000 Pro så da funker det jo oh Lenke til kommentar
Sir_Arcus Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Hmm, la meg klare opp litt her. Den innebygde "remote desktop connection" softwaren som følger med XP er ikke ne spesielt, det er bare en viderføring av den gamle "terminal service client" fra M$. Du _kan_ styre en w2k maskin med den softwaren som følger med XP, men det må minimum være 200 server det er snakk om. På denne serveren må du da konfigurere en terminal server. Så konklusjonen blir da, at du kan ikke fjernstyre en w2k pro boks den innebygde softwaren som følger med XP. Men for al del det finnes mye bra software, pcanywhere o.l eller som agvg sa så er jo VNC gratis. henrik Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 er bare å sette opp terminal services på win2k så har du det. Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 15. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2003 Ok. Takk skal dere ha. Jeg får prøve ut VNC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå