Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hacking av trådløs internett?

Anbefalte innlegg

hei, på mandag forsvinner internettet mitt :(

er det noen som har guider for hacking av trådløs internett?

leste en gang noe om det i Hjemme PC.. men kan ikke finne det igjen?

MÅ ha internett, dagen er ikke helt den samme uten :dontgetit:

TUSEN TAKK FOR ALLE SVAR :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den lure måten å spørre om noe sånt på et åpent offentlig forum:

"Jeg ønsker å lære mer om trådløs sikkerhet og hvordan krypteringen på trådløse nett kan crackes. Kan noen linke meg til relevant god informasjon eller komme med personlige erfaringer?"

Den mindre intelligente måten....:

"Hallaien folkens, jeg har ikke nett lenger, så da synes jeg det er helt greit å leeche av naboen og la han betale regningen, så jeg tenkte jeg skulle hacke meg inn i hans trådløse nettverk og bryte norsk lov og sånn... det er vel ikke så farlig så lenge jeg får nett, for da er jeg fornøyd.

I tillegg har jeg forresten ikke giddet å lese retninglinjene for forumet, så det er bare pga. jeg er for lat at jeg poster om ting som bryter norsk lov og dermed også forumets regler... just FYI liksom."

Poenget? Bruk en smule diskresjon så får du både bedre hjelp, midnre flaming, og færre adversler. Det samme gjelder forøvrig alle dere andre der ute som skal ha hjelp med bittorrent. Spør om bittorrent, det holder. Du trenger ikke nevne navnet på alle de ulovlige filmene du skal laste ned med programmet *himle*

ok, /rant off

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
OT - Hacking er ulovelig.

OFT - Bruk Google

9291279[/snapback]

ulovelig?

hvorfor i ******* har Hjemme PC en guide i bladet sitt da?

9291314[/snapback]

Ulovlig ja. Om nettet står åpent så kan det kansje være diskutabelt, men å bryte elektronisk sikkerhet som du ikke selv lovlig administrerer er ikke noe mindre ulovlig enn å dirke opp huslåsen til samme naboen. Det kan faktisk være straffbart, dog har jeg ikke hørt om noen som faktisk har blitt straffet for noe sånt enda...

Hvorfor har hjemme-PC en guide i bladet? Tsja si det... det er lov å lære seg å dirke låser også er det ikke? Det ikke noe ulovlig i å skrive en artikkel om det i et blad på hvordan det gjøres, men det er ganske noe annet å bruke det på naboens lås.

Mer konkret så er den beste måten du kan lære om hvordan du sikrer deg mot trådløs hacking å kunne hacke det selv. Da forstår du jo mye mer naturlig hvordan å beskytte seg mot slike agrep også naturligvis. Det er derfor gode hackere får seg jobber innen IT-sikkerhet ;)

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Hmm... kunne faktisk vore intresant å vite.

Ikkje det at eg trenger nett, men fordi eg kunne tenkt meg å vite kor enkelt / vansklig det er.

Har jo trådlaust nett på jobben osv, kanskje skifte wpa kodene litt oftere om det er superduperenkelt.

Heime så har eg ikkje sikra nettet av den enkle grunn at det er ignen naboer som kan ta det i mot pga avstand. Det er ein som kan ta i mot, men der har vi alt mekka tp kabel mellom husa. (lånte faktisk nett av han på mandag da tordenværet hadde fucka adsl boksen min)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...