XtaZ Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Jeg har netopp installert Vista Home Premium å nå tenkte jeg at jeg skulle prøve å koble opp Media Center i Vista mot 360 konsollen. Men problemet kommer nesten med en gang etter at jeg har tasta inn den 8 sifra koden som jeg får fra 360'n, for da kommer det først "Configuring computer settings" som ser ut til at fungerer, men når den skal søke etter Extender i neste trinn så finner den ingen? Har stilt inn på mye forskjellig også så skulle tro at alt skulle ha full tilgang men den finner fortsatt ikke Xboxen Noen som vet hva som kan gjøres? Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Vista hos meg finner xboxen automatisk..Litt usikker på det her kodegreiene dine. Er det noe etter at du har fått opp info om at vista har funnet extender enhet? Hvis vista ikke merker at xboxen er der av seg selv, kan det vel tenkes at det er noe port tull på lokalnettverket ditt. Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 Har ikke peiling på sånn påort forwarding. Av feilmeldinger så mente programmet at UpNP kansje ikke var riktig innstilt. Hvordan kan jeg forandre disse innstillingene? Lenke til kommentar
chiefo Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Jeg slet lenge selv. 3 uker, med samme problem. Men i systemsiden på xbox tok jeg å gikk inn på computers, og koblet av. Så tok jeg "fjern extender-enhet" som ligger inne på controlpanelet ditt på pcen (fjern programmer). Så nå skal du være klar til å begynne på nytt. MEN steng alt av virusprogrammer og diverse som du måtte ha oppe. Ta ned firewallen også, og da skal det fungere. Etterpå kan du heller prøve deg frem og aktivere programmene og windows(og evn. ruter) firewallen, for å se hvilken som stenger deg ute. For min del var det virusprogrammet. Lenke til kommentar
RoninMasao Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 (endret) om du bruker annen brannvegg en den som følger med vista.. Norton eller noe .. så kan du få problemer! Har dessverre ingen løsning å gi deg.. da jeg ikke har benyttet noe slikt selv.. En annen ting jeg kan nevne er at om du benytter trådløst så må nettverket ditt være satt til Privat.. og ikke offentlig nett.. Om det står som offentlig så vil ikke vista dele filer og slikt.. Endret 16. august 2007 av RoninMasao Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 Jeg bruker Avast! antivirus å så vidt jeg vet så har ikke dette egen brannmur. har også prøvd å skru av alle sikkerhets programmer inkludert Avast som kunne vert årsaken til problemet og jeg har også stilt alle nettverkskoblingene til Privat men fortsatt så får jeg alltid samme feilmeldingene Jeg har til og med sletta cachen på Xboxen å prøvd 2 forskjellige routere men ingen ting hjelper Orb fungerer helt fint og jeg har også både avinstalert dette for å se om det var den som var grunnen til at de ikke fikk kobla seg opp. Chiefo: Du nevner den fjern extender enhet funksjonen men jeg finner ikke den jeg Lenke til kommentar
chiefo Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Jeg trodde ikke jeg hadde innstallert noe da den brøt på siste test (xbox-pc connection), men den var likevel på lista på "fjern/legg til programmer". Så om du ikke har den der er det ingen fare. Men stod den connecta på systemsiden->computers? Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 Jeg fant xboxen et eller annet sted i innstillingene der å ga den full tilgang å sånn å alte så ut til å være i orden men det ville fortsatt ikke fungere. Spørs om det har skjedd noe tull når jeg oppdaterte netverks driverne for noen dager siden Skulle prøvd å koble MCE til 260'n før jeg gjorde det altså Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå