Gå til innhold

Windows xp mapper


anoj

Anbefalte innlegg

Hei jeg har et problem, hver gang jeg prøver og gå inn på denne mappen så får jeg en bedskjed om at jeg ikke har tilgang og at den ikke er tilgjengelig. Det som jeg blir litt engstelig over er at jeg er data administrator og alt så hvorfor skulle ikke jeg har tilgang til det? noen som har noen tips om hvordan jeg skulle få fikset dette?

ikke_tilgjengelig.bmp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er windows XP og filsystemet er kryptert og windows har blitt installert på nytt og du ikke tok vare på de gamle nøklene så vil en slik feilmelding kunne oppstå.

 

Hvis filsystemet er kryptert av en annen bruker så vet jeg ikke hvorvidt administrator har tilgang til filene.

 

Hvis filsystemet er korrupt så kan det forårsake at du ikke får tilgang til en mappe (chkdisk/scandisk).

Lenke til kommentar
jeg skal sjekke bildet hvis du kanne legge det ut som jpeg og IKKE BMP! slik at det er mulig å åpne det i internett leseren og at jeg slipper å laste det ned til pc'n! ssååh, så skal jeg se på det ^^

9291177[/snapback]

 

 

her ;) takk for at du ser på det

post-116625-1187226677_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Hvis det er windows XP og filsystemet er kryptert og windows har blitt installert på nytt og du ikke tok vare på de gamle nøklene så vil en slik feilmelding kunne oppstå.

 

Hvis filsystemet er kryptert av en annen bruker så vet jeg ikke hvorvidt administrator har tilgang til filene.

 

Hvis filsystemet er korrupt så kan det forårsake at du ikke får tilgang til en mappe (chkdisk/scandisk).

9291181[/snapback]

 

ja ok men ikke det at det er så big deal for meg men er litt kreepy at jeg ikke har tilgang liksom og jeg er administrator. men hva mener du jeg burde gjøre a? samme om dem blir borte eller jeg får dem tilbake men.

Lenke til kommentar

Tjaa.. svare på spørsmål om hvorvidt filsystemet er kryptert kan være en god ide. Samtidig om windows nylig har blitt re-installert ville også hjelpe.

 

Også kjøre et diskreparasjonsverktøy for å sjekke om filsystemet er i orden.

 

EDIT: Og kanskje sjekke at filen fortsatt eksisterer. Det kan være en annen prosess som har slettet den eller at du bruker "tilbake"-funksjonen i filleseren din.

Endret av BlueEAGLE
Lenke til kommentar
Tjaa.. svare på spørsmål om hvorvidt filsystemet er kryptert kan være en god ide. Samtidig om windows nylig har blitt re-installert ville også hjelpe.

 

Også kjøre et diskreparasjonsverktøy for å sjekke om filsystemet er i orden.

9291205[/snapback]

 

ok kan si det sånn lenge siden jeg reinstallerte windows men har nettop byttet kabinett men dette skjedde før. når du spør om filsystemet er kryptert så vet jeg ikke helt hva det betyr men? kan du forklare det på en lett måte? og også kanskje si dette at når jeg la filer inn i den mappen så hadde den et navn med masse tall i seg og noen bokstaver men jeg byttet navnet til mappe.

Lenke til kommentar
Tjaa.. svare på spørsmål om hvorvidt filsystemet er kryptert kan være en god ide. Samtidig om windows nylig har blitt re-installert ville også hjelpe.

 

Også kjøre et diskreparasjonsverktøy for å sjekke om filsystemet er i orden.

 

EDIT: Og kanskje sjekke at filen fortsatt eksisterer. Det kan være en annen prosess som har slettet den eller at du bruker "tilbake"-funksjonen i filleseren din.

9291205[/snapback]

 

har kjørt virus scan og då så jeg at den søkte igjennom filene som jeg hadde lakt inni der. så filene er der men er på en måte en låst mappe for meg

Lenke til kommentar
tviler på det er virus. er en feil i systemet ditt.

 

er det windows xp ? home ? pro ?

 

 

ligger mappa på os disken? skrivebordet?`er det en snarvei ?

9291232[/snapback]

jeg bruker windows home edition. mappa den ligger på samme disken der hvor systemet mitt ligger.

Lenke til kommentar
og også kanskje si dette at når jeg la filer inn i den mappen så hadde den et navn med masse tall i seg og noen bokstaver men jeg byttet navnet til mappe.

9291213[/snapback]

 

Hvis det er et fat32-filsystem så har du muligheten til å få diskkorrupsjon av for lange katalog-/filnavn. Er usikker på hvor lang kombinasjonen kan være men når det blir c:\documents and settings\really long username\desktop\stor samlekatalog\lasfdjhsdaf7asd6f98a7dfsavhgoadsui6786a9uh a03987g9uhopfa8wy\veldig veldig langt filnavn med masse rare tegn i.txt så skal du ikke se bort i fra at det kan forårsake problemer.

Lenke til kommentar
og også kanskje si dette at når jeg la filer inn i den mappen så hadde den et navn med masse tall i seg og noen bokstaver men jeg byttet navnet til mappe.

9291213[/snapback]

 

Hvis det er et fat32-filsystem så har du muligheten til å få diskkorrupsjon av for lange katalog-/filnavn. Er usikker på hvor lang kombinasjonen kan være men når det blir c:\documents and settings\really long username\desktop\stor samlekatalog\lasfdjhsdaf7asd6f98a7dfsavhgoadsui6786a9uh a03987g9uhopfa8wy\veldig veldig langt filnavn med masse rare tegn i.txt så skal du ikke se bort i fra at det kan forårsake problemer.

9291250[/snapback]

 

ja jeg bruker fat 32. men det var mere sånn her c:\840OAS019347D

 

hehe i den duren liksom for den mappen lå rett på c disken

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...