Nabbkaka Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Jeg har en Samsung Spinpoint T166 på 500GB, og innstallerte Vista på den tidligere i dag. Etter å ha innstallert Vista ønsket jeg å lage en D-partisjon, men jeg fikk kun redusert c-partisjonen til 254GB i Vistas innebygde diskbehandlingsprogram . Hvordan kan jeg få redusert den ytterligere så jeg får laget en større d-partisjon? takk på forhånd. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Du burde jo ha ordnet med partisjoner i begynnelsen av installasjonsprogrammet. Tror du nå må bruke tredjeparts programvare. Antar GParted kan fungere, det kjører fra en Linux live-CD. http://gparted.sourceforge.net/ Lenke til kommentar
Nabbkaka Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 Så jeg må formatere og innstallere Vista på nytt? Hvordan får jeg formatert c-partisjonen? Jeg har ikke mulighet til det i diskbehandling. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 boot opp med vistacdn og les instruksene nøye så er den et partisjoneringsprogram der. Husk da å slett c partisjonen og opprett den på nytt til ønsket størrelse. 50gb burde holde evig lenge Lenke til kommentar
Inc Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Ikke sikkert det. Med ett annet program som nevnt kan du "ta av" C: partisjonen, men da er det også noe fare for å få konflikter av ymse grunner. F.eks partition magic gjør jobben, men det innebærer også risiko for feiformatering på c: Lenke til kommentar
cmn Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Noen som vet hva som er grunnen til at Vista setter så store begrensninger på redusering av C:-disken? Får bare redusert C:-disken til ca 50% av total plass. Kan det fungere bra om jeg reduserer C:-disken til ca 50%, og legger inn det meste av programmer på C:, også bruker D:/E: til spill, filmer, musikk osv? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå