v1lle Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Jeg våknet en dag og datamaskinen ville ikke starte. Ingen hadde rørt den og den fungerte helt fint dagen før. Har virkelig ingen aning hva problemet er. Er det noen som har noen forslag hva som kan fikse problemet? Lenke til kommentar
Gangsterdt Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Jeg våknet en dag og datamaskinen ville ikke starte. Ingen hadde rørt den og den fungerte helt fint dagen før. Har virkelig ingen aning hva problemet er. Er det noen som har noen forslag hva som kan fikse problemet? 9290704[/snapback] Får du startert den i det heletatt? Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Strip ut alt av maskinen, og start opp med og sette inn en ting av gangen for og finne ut hva som feiler. ta ut begge minnesbrikkene, skjermkort, lydkort, reset CPU, lykke til. hva slag's maskin er dette? hjemmelaget? Endret 15. august 2007 av Fritz0r Lenke til kommentar
Quote Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Vel, har det vore lyn-nedslag i huset? I sofall kan det være PSU eller Hovudkort. Kanskje RAM og. Lukt inn i strømforsyninga, lukter det svidd? Prøv å restarte cmos/bios. Skru opp pc-en. Så ser du eit lite sølvfarga rundt batteri ligge på hovudkortet i ei 'lita lomme'. Kan minne om eit klokkebatteri. Ta det batteriet ut, la det være ute i eit par minutter før du setter det inn igjen. Forskjell? Du må vel ha ein LITEN aning om kva som kan ha skjedd? Viss ikkje så blir jobben vanskelig å gjere over internett... Edit; Strip ut alt av maskinen, og start opp med og sette inn en ting av gangen for og finne ut hva som feiler. ta ut begge minnesbrikkene, skjermkort, lydkort, reset CPU, lykke til. hva slag's maskin er dette? hjemmelaget? 9290734[/snapback] Kva meiner med å restarte CPU? Men gjer som fritz0r sa her, dra utav alle unødvendige ting, som kabinettvifter, harddisk, cd-rom osv. Viss du har ein kamerat som du kan teste delane dine hos blir det endå enklare å finne ut kva del som er øydelagd. Endret 15. august 2007 av Quote Lenke til kommentar
v1lle Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Får du startert den i det heletatt? 9290729[/snapback] nei, det lyser bare på knappen bakpå strømforsyningen. når jeg trykker skjer det absolutt ingenting. Endret 15. august 2007 av v1lle Lenke til kommentar
Quote Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Får du startert den i det heletatt? 9290729[/snapback] nei, det lyser bare på knappen bakpå strømforsyningen. når jeg trykker skjer det absolutt ingenting. 9290745[/snapback] Du har ikkje gjort noko inni pc-en right? Har du overklokka deler eller? Edit: Er det nokre lys på hovudkortet som lyser når du tar på straumen? Endret 15. august 2007 av Quote Lenke til kommentar
v1lle Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Får du startert den i det heletatt? 9290729[/snapback] nei, det lyser bare på knappen bakpå strømforsyningen. når jeg trykker skjer det absolutt ingenting. 9290745[/snapback] Du har ikkje gjort noko inni pc-en right? Har du overklokka deler eller? 9290759[/snapback] nei ingenting, men det har vært et par lynnedslag, men det var et stykke unna. Har luktet på PSU'en men jeg synes det lukter som det alltid har gjort. Det lyser ikke på hovedkrotet. Endret 15. august 2007 av v1lle Lenke til kommentar
v1lle Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 Quote: Jeg fant det lille batteriet du snakket om tidligere, men det ser utsom det sitter nokså godt fast, så jeg fikk ikke det ut. Dersom det var et lynedslag hvilke deler ville det gått utover? Er det noe som blir dekket av garantien? Lenke til kommentar
Demonican Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 vil ikke bli dekket av garantien vil jeg tro, har opplevd samme selv. at pcen tok kvelden etter å ha stått av et par dager. viste seg å være strømforsyningen som var gåen. men du kan jo alltids prøve deg med å sende inn den ødelagte delen eller delene, og prøve å få det på garantien. lykke til! Lenke til kommentar
v1lle Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 vil ikke bli dekket av garantien vil jeg tro, har opplevd samme selv. at pcen tok kvelden etter å ha stått av et par dager. viste seg å være strømforsyningen som var gåen. men du kan jo alltids prøve deg med å sende inn den ødelagte delen eller delene, og prøve å få det på garantien. lykke til! 9290931[/snapback] takk, må undersøke litt mer til jeg vet eksakt hva som er problemet, men satser på at det ordner seg etterhvert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå