Gå til innhold

Skal eller skal ikkje kjøpe? Sapphire Radeon 9700

Glasgrekar

Anbefalte innlegg

Hei alle. :D

Komplett har nå dette kortet under ukens tilbud til kr.1995.

Jeg har ikkje særlig peiling på skjermkort og skal ha nytt nå. Ikkje mer enn 2000kr skal jeg bruke! Er dette kortet da noe å kjøpe? Lurer også på om det er det samme om man kjøper Radeon eller GeForce kort? Noe nevneverdige forskjeller for en som ikkje er helt Up 2 Date på skjermkort! :roll:

Link til kortet hos komplett data

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...atID=24&GrpID=1

Mvh

KJ :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pr. idag er radeon 9700 og 9700Pro bedre både når det gjelder

ytelse og grafisk kvalitet. Litt smårusk har det også nå vært med

driverne til ATI....men dette ordner seg. Skal du ha et kort til under

2000,- vil jeg mer enn svært mye rett og slett be deg løp og kjøp...

R

Lenke til kommentar

9700 spec: 275MHz core/540MHz mem, 128MB-DDR/256bit

9700-Pro spec: 325MHz core/620MHz mem, 128MB-DDR/256bit

Tror dermed ikke at man kan si at 9700 er sugen i forhold til Pro versjonen... Svakere? ja. Men sugen? Nei.

Minnebåndbredden er mye høyere enn Ti4600 påå begge to... og 9700-Pro versjonen har bare 18% mer prosessorkraft enn 9700. Så det sier seg selv at forskjellen ikke er SÅ stor. Dessuten kan du jo oc' litt? :)

Lenke til kommentar
Når du har fått det, la os vite om det er noe bedre bilde på DVD.. så kan jeg endelig finne ut av om ATI er så mye bedre på dvdavspilling som det hevdes uten å blakke meg selv.. :D

Jepp, will do, men det kan jo ta sin tid. F@EN HELLER! Nå har de utsatt leveringsdatoen til den 28! :evil:

AAaaargh...!

Anyway, med GF4-kortet mitt blir det ikke helt bra bilde, det vises godt når det blir 100 tommer. :-?

Lenke til kommentar

Humm... irriterende for deg/dere som må vente.

Hadde tenkt å bestille dette kortet ei ukes tid... men valgte å vente over helgen. Så da i 10 tiden på mandag at det var på tilbud!! Da var saken biff :)

Fungerer utmerket så langt. Bruker Dx9 og Cat 3 driverne. Battlefield, Tribes2, Q3, Comanche, CS, 3dmark, demoer... alt har fungert prikkfritt. Skal teste Q2 også... bare for å ha gjort det liksom :) og NFS, SOF2... humm :)

Hadde egentlig ventet meg et mareritt og en stk retur til komplett etter alt det negative jeg har lest...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...