[email protected] Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Hei. Har en helt ny Western Digital 500 gb, my book pro edition. Når jeg skal kopiere filer over, får jeg en feilmelding. Se vedlegg... Noen som vet hva dette betyr, synes det er rart at jeg får den feilmeldinga siden jeg har mer enn 450 giga plass igjen. Noen som har vært bort i detta før? Takker for svar Mathias Endret 24. august 2007 av [email protected] Lenke til kommentar
Wut? Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 heihei.. det ser ut som probleme ditt er at du har FAT32 filsystem. formater disken å bruke NTFS, da skulle det funke supert.. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Filen er meget mulig større enn 4GB. Fat32 takler rett og slett ikke så store filer men, som figge sier, ntfs (eller bedre) skal fikse biffen. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 (endret) Takk, det fungerte mye bedre Takk begge to Endret 16. august 2007 av [email protected] Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 (endret) Nå har jeg fått ett nytt problem, prøvde å koble til ekstern hdd med firewire 400, problemet er at jeg har firewire kort i pcen. Og når jeg kobler, til finner ikke datamaskinen hdden. Og i enhetsbehandling, står det: ukjent enhet.... Noen som vet hva jeg burde gjøre? Endret 16. august 2007 av [email protected] Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Sikker på at du har Firewire 400 da ? Og ikke Firewire 200 ? Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 Sikker på at du har Firewire 400 da ? Og ikke Firewire 200 ? 9297253[/snapback] Er ikke sikker på det nei,, åssen finner jeg ut av det...? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Sikker på at du har Firewire 400 da ? Og ikke Firewire 200 ? 9297253[/snapback] Er ikke sikker på det nei,, åssen finner jeg ut av det...? 9297537[/snapback] Det pleier overraskende ofte å stå i brukermanualen. Har du drivere til firewire-kortet installert? Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Sikker på at du har Firewire 400 da ? Og ikke Firewire 200 ? 9297253[/snapback] Er ikke sikker på det nei,, åssen finner jeg ut av det...? 9297537[/snapback] Det pleier overraskende ofte å stå i brukermanualen. Har du drivere til firewire-kortet installert? 9306442[/snapback] Nei, jeg har ikke drivere installert, fordi jeg ikke finner de... Jeg har firewire 400. Endret 19. august 2007 av [email protected] Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Står at jeg ikke trenger det... skal vist gå av seg selv... Endret 19. august 2007 av [email protected] Lenke til kommentar
AndyMcnebb Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Kan hende du må aktivere eller endre innstillinger til firewireporten i bios. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 Kan hende du må aktivere eller endre innstillinger til firewireporten i bios. 9315912[/snapback] Og det gjør jeg på følgende måte..? Lenke til kommentar
AndyMcnebb Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Vet ikke hva slags hovedkort du har, så jeg vet ikke om du har disse alternativene i din bios. Ligger ofte under integrated peripherals -- Onboard PCI device. Kalles IEEE 1394 kontroller. Hvis du ikke vet hva bios er, eller aldri har vært inne i bios, lar vi det være foreløpig. Siden du er i windows nå, så kan du gå inn på mindatamaskin menyen, velge nettverksteder, nettverkstilkoblinger. Se om du har en 1394-tilkobling her, og at den er aktivert. Du kan også gå inn på enhetsbehandlingen og sjekke at 1394 nettverkstilkoplingen og busskontrolleren her er i orden. Hva er modellbetegnelsen på hovedkortet ditt ?? Er ganske sikker på at de riktige driverene ligger i hovedkortdriverpakka og blir automatisk innstallert sammen med nettverksdrivere, systembussdrivere osv.. Håper du forstår noe av dette, og ikke minst at jeg ikke er helt på villspor her. Hehe... EDIT : Valgte å lese litt om produktet, grunnet usikkerhet. Anbefaler deg til å lese denne, noe du kanskje har gjort http://www.westerndigital.com/en/library/d...2079-701073.pdf Her er en driver det ser ut til at du trenger for å bruke firewire... http://support.wdc.com/download/index.asp?...&pid=21&swid=48 Håper dette løste problemet.. Endret 21. august 2007 av AndyMcnebb Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 Vet ikke hva slags hovedkort du har, så jeg vet ikke om du har disse alternativene i din bios. Ligger ofte under integrated peripherals -- Onboard PCI device. Kalles IEEE 1394 kontroller. Hvis du ikke vet hva bios er, eller aldri har vært inne i bios, lar vi det være foreløpig. Siden du er i windows nå, så kan du gå inn på mindatamaskin menyen, velge nettverksteder, nettverkstilkoblinger. Se om du har en 1394-tilkobling her, og at den er aktivert. Du kan også gå inn på enhetsbehandlingen og sjekke at 1394 nettverkstilkoplingen og busskontrolleren her er i orden. Hva er modellbetegnelsen på hovedkortet ditt ?? Er ganske sikker på at de riktige driverene ligger i hovedkortdriverpakka og blir automatisk innstallert sammen med nettverksdrivere, systembussdrivere osv.. Håper du forstår noe av dette, og ikke minst at jeg ikke er helt på villspor her. Hehe... EDIT : Valgte å lese litt om produktet, grunnet usikkerhet. Anbefaler deg til å lese denne, noe du kanskje har gjort http://www.westerndigital.com/en/library/d...2079-701073.pdf Her er en driver det ser ut til at du trenger for å bruke firewire... http://support.wdc.com/download/index.asp?...&pid=21&swid=48 Håper dette løste problemet.. 9327114[/snapback] Se der ja, skjønte alt av det du skrev omtrent, og dette løste problemet, takker... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå